افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی گیلان نیازمند برندسازی
اقتصادي
بزرگنمايي:
نسیم گیلان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برندسازی انجام شود.
علی درجانی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی پس از تولید است، اظهار کرد: تولیدکنندگان برای برند سازی باید به بازار هدف دقت داشته باشند.
وی ادامه داد: 1400 کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی درگیلان وجود دارد که از نظر تعداد و کیفیت جز استان های پیشرو هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصین، بیش از 400 کارخانه مدرن سازی شده و طبق رتبه بندی ارائه خدمات می دهند افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده 57 میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه داران برای مدرن سازی و بازسازی پرداخت شده است.
وی افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت، کاهش ضایعات برنج و قیمت تمام شده محصول را از مزایای بهسازی کارخانه های شالیکوبی عنوان کرد و گفت: در شالیکوبی های سنتی 10 درصد برنج به ضایعات تبدیل می شود، که با بهسازی شالیکوبی ها این میزان به 5 درصد کاهش می یابد.
-
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴:۱۸ AM
-
۷۹ بازديد
-
ایسنا
-
علی درجانی
لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/114231/