نسیم گیلان

آخرين مطالب

ضرب الاجل فرماندار انزلی به روستاییان در همکاری با آبفار سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - فرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: استفاده از مخازن ذخیره آب می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد لذا انتظار داریم اهالی روستاها،شوراها و دهیاری ها همکاری لازم با آب و فاضلاب روستایی شهرستان در جهت ارائه سرویس مناسب را داشته باشند تا شاهد بروز مشکل در زمینه استفاده از آب شرب نباشیم.

به گزارش ایسنا- اسماعیل حیدری آزاد صبح امروز در همایش روز ملی روستا که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی در انزلی برگزار شد، اظهار کرد: اگر وضعیت روستاها در دوران گذشته و امروز را مقایسه کنیم می بینیم در حال حاضر روستاهای ما دارای امکانات خوب بوده و به برکت خدمات این نظام در حال حاضر وضعیت روستاهای ما اگر بالاتر از شهر نباشد کمتر از آن نیست و می توان گفت وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه وقتی امکانات و زیرساخت های لازم در روستاها فراهم باشد باید شاهد مهاجرت معکوس باشیم، گفت: با زیرساخت هایی که در هر منطقه وجود دارد باید در زمینه توسعه روستا و اشتغال پایدار برای جوانان تلاش بیشتری داشته باشیم و جوان بیکار در روستا نداشته نباشیم.
حیدری آزاد با اشاره به اهمیت جایگاه روستا در نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور تصریح کرد: روستا یکی از مراکز اصلی هویت بخشی ما ایرانیان است، روستا در گذشته یک نماد و هویت بود و امروز به عنوان کانون تولید محصولات کشاورزی و زراعی می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و تاثیر آن برای همه ما به خوبی روشن است.
فرماندار شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه اقدامات موثری در روستاها در قالب پرداخت وام های روستایی انجام شده و در حال انجام است، تصریح کرد: فعالان و سرمایه گذاران می توانند در قالب بخش خصوصی و شرکت تعاونی در زمینه اقدامات مرتبط با اشتغالزایی در سطح روستاها حضور موثر داشته و فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 27 روستا در شهرستان انزلی وجود دارد، تاکید کرد: این تعداد روستا نسبت به روستاهای شهرستان های همجوار و استان درصد کمی از جمعیت انزلی را در خود جای داده است ولی همین تعداد کم روستاهای آباد در امر کشاورزی موفق هستند و تعدادی از آنها از جمله روستای آبکنار در سطح استان گیلان بزرگترین روستا محسوب می شود.
حیدری آزاد با بیان اینکه پتانسیل‌هایی که باید در توسعه روستا استفاده شود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم، افزود: در حال حاضر 7 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در سطح شهرستان انزلی وجود دارد که پنج هزار هکتار شالیزار و دو هزار هکتار باغات هستند.
فرماندار شهرستان بندر انزلی گفت: همچنین 75 پهنه استخر ذخیره آب به صورت آب بندان طبیعی برای کارهای کشاورزی وجود دارد که 600 هکتار را به خود اختصاص داده اند که برخی از آنها قابلیت سرمایه گذاری و استفاده در راستای گردشگری را دارند و این یک پتانسیل خوب در حوزه اقتصادی و کشاورزی است.
حیدری آزاد با تاکید بر این که همه روستاهای شهرستان بندر انزلی از آب آشامیدنی مناسب برخوردار هستند، افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از روستاهای غربی شهرستان به دلیل عدم همکاری خودشان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی نیستند، استفاده از مخازن ذخیره آب میتواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد لذا انتظار داریم، اهالی روستاها، شورا ها و دهیاری ها همکاری لازم با آب و فاضلاب روستایی شهرستان در جهت ارائه سرویس مناسب را داشته باشند تا شاهد بروز مشکل در زمینه استفاده از آب شرب نباشیم.
وی با بیان اینکه در برخی از روستاهای افت ولتاژ یا ضعف برق داشتیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته 20 میلیارد تومان برای تقویت برق، رفع افت ولتاژ، تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، اصلاح خط 20 کیلو وات، تبدیل تیرهای چوبی به تیرهای بتنی در شهرستان انجام شده است هر چند در برخی از روستاها هنوز کاستی هایی وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته، به زودی برطرف می شود.
فرماندار شهرستان بندر انزلی با اشاره به سرقت هایی که در برخی از مناطق روستایی از پمپ های آب صورت گرفته، گفت: اهالی روستاها و دهیاران با نیروی انتظامی همکاری بیشتری داشته باشند تا سرقت های خرد که در سطح روستاها و شهرستان انجام می شود به حداقل برسد و دهیاران که مسئولیت مستقیم در روستاها دارند پاسخگوی دستگاه‌های امنیتی و نیروی انتظامی باشند.
حیدری آزاد با بیان اینکه یکی از مصوبات شورای تامین نصب دوربین های مداربسته در ورودی و خروجی روستاها است، تصریح کرد: پایش تصویری از اقدامات شورای تامین است و تعلل بیش از این در سطح شهرستان جایز نیست، لازم است ورودی و خروجی روستاها به دوربین مداربسته مجهز شوند تا تردد مشخص شده و افراد ناشناس مورد شناسایی قرار گیرند.
در ادامه این مراسم بخشدار مرکزی شهرستان بندر انزلی گفت: با ظرفیت‌های موجود به ویژه شخصیت های تحصیل کرده در روستاها باید زمینه ماندگاری هرچه بیشتر را فراهم کنیم.
اسماعیل قاسمی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 15 مهر را به منظور ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه روستاییان به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری کرده و به همین مناسبت هر ساله شاهد برگزاری جشنواره ها و همایش ها در راستای ارج نهادن به خدمات و زحمات این عزیزان در سراسر کشور هستیم.
بخشدار مرکزی شهرستان بندر انزلی تاکید کرد: استفاده از نظرات کارشناسان در همه دستگاه ها برای اجرای برنامه های لازم در جهت توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در سطح روستاها باید مورد توجه باشد.
قاسمی با تاکید بر اینکه با ظرفیت‌های موجود به ویژه شخصیت های تحصیل کرده در روستاها زمینه ماندگاری هرچه بیشتر را فراهم کنیم، تصریح کرد: به دلیل عدم توسعه همه جانبه امروزه شاهد کاهش جمعیت، به ویژه جوانان در روستا هستیم و این نگران کننده است باید همه تلاش کنیم شاهد مهاجرت معکوس به ویژه جوانان از شهرها به روستاها باشیم و با همکاری هم گام‌های موثر برای توسعه همه جانبه در سطح روستاها برداریم.
گفتنی است در پایان این همایش از پنج کارآفرین نمونه روستاهای شهرستان بندر انزلی تجلیل شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/124134/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال

اجرای 197 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان

بارش شدید باران در رشت

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

سوم خرداد نماد سرافرازی ملت ایران است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

آزمایشی به زیبایی خورشید

کاراکتر «دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی» رونمایی شد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

فرهنگ سازی در سبک زندگی و تغذیه سالم نیاز ضروری امروز است

میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد

انهدام یک شرکت هرمی در استان گیلان

همدردی باشگاه هوادار با آسیب‌دیدگان آتش‌سوزی گیلان

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

گریه ای افتاد در من بی امان

پیش بینی بارش ها و دمای هوا تا آخر خرداد

با این تی‌شرت دیگر هنگام ورزش به بطری آب نیاز ندارید

رآکتور همجوشی هسته‌ای WEST رکورد زد؛ حفظ پلاسمای 50 میلیون درجه‌ای به‌مدت 6 دقیقه

تصاویری از ایستگاه فضایی با لنز 6000 میلیمتری از فاصله 400 کیلومتری

اسپیس ایکس از لباس جدید مخصوص راهپیمایی فضایی خود رونمایی کرد

تشکل‌ها بازوی توانایی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند

جلسه وبیناری برنامه عملیاتی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

احراز 50 پروند رزمندگان فاقد مدارک بالینی در استان البرز

اختصاص 20 پلاک مسکونی مشمولان قانون جوانی جمعیت در رضوانشهر

کشف 215 کیلوگرم حشیش از یک منزل در رودبار جنوب

سامانه بارشی عصر فردا از گیلان خارج می‌شود

عرضه جدیدترین کتاب محمود دولت‌آبادی در نمایشگاه

کتاب جدید بهناز ضرابی زاده با نام «پری خانه ما» رونمایی می‌شود

به مناسبت سالروز درگذشت دانشمند و جغرافی‌دانِ قرن چهاردهم، عبدالرزاق بغایری

شاهکار مهندسی SpaceX

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «جوینی»

عیادت جمعی از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ایثارگران بستری در بیمارستان ساسان

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان معظم «شیخ شعبانی»

قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود

نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان

بخش خصوصی به "کیش" امید بسته است/ سادات نجفی: جزیره کیش می تواند نقش موثری در صنعت پخش ایفا کند

«باران کوثری» سه داستان کوتاه را برای نابینایان روایت کرد

داستانک/ دختر کتابفروش

نقشه مرگبار یک قاچاقچی برای انتقال شیشه به زندان

قتل زن جوان تهرانی به خاطر سفره 15 روزه عید نورزو

جنایت هولناک جوان 22 ساله در خانه مجردی دایی اش