نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدل‌های سفارشی جدیدی از کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER فاش شدند علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدل‌های سفارشی جدیدی از کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER فاش شدند
١
٠
زومیت / براساس اطلاعات فاش‌شده از سوی برخی خرده‌فروشی‌ها، چندین مورد از شرکای تجاری انویدیا درحال کار روی مدل‌های سفارشی کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER هستند.
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
چند مورد از شرکای تجاری انویدیا که کارت‌های گرافیک AIB را تولید می‌کنند، از کار روی مدل‌های سفارشی‌سازی‌شده‌ی کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER انویدیا خبر داده‌اند. شمار زیادی از این کارت‌های گرافیک طی چند وقت اخیر توسط خرده‌فروشی‌های مختلف فهرست شده‌اند. همچنین به‌دفعات شاهد فاش شدن جزئیات مختلف مربوط به آن‌ها از سوی برخی رسانه‌ها بوده‌ایم.
رسانه‌های مختلفی پیش‌تر در گزارش‌هایی مدعی شده بودند که کارت‌های گرافیک سری NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER از حافظه‌ی رم GDDR6 استفاده خواهند کرد، اما دیگر مشخصات فنی آن‌ها مشابه مدل‌ معمولی خواهد بود. در زمینه‌ی مشخصات فنی، کارت‌های سری 1660 سوپر احتمالا شباهت‌های زیادی به مدل‌های فعلی بازار خواهند داشت. در واقع طبق ادعای برخی منابع، GeForce GTX 1660 SUPER قرار است همچون مدل‌های فعلی GeForce GTX 1660 از تراشه‌ی گرافیکی خاصی با نام TU116-300 استفاده کند.
افزون بر این‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم که GeForce GTX 1660 SUPER همچون مدل معمولی یعنی GeForce GTX 1660 دارای 1٬408 هسته‌ی کودا (CUDA) در کنار 80 واحد بافت‌نگاشت (TMU) و 48 واحد ROP باشد. همچنین سرعت کلاک پایه‌ی کارت گرافیک جدید انویدیا روی 1٬530 مگاهرتز و سرعت کلاک بوست آن روی 1٬785 مگاهرتز تنظیم خواهد شد. بزرگ‌ترین تغییر کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER نسبت به مدل معمولی، به حافظه‌ی رم آن مربوط خواهد بود.
کارت گرافیک GeForce GTX 1660 از 6 گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع GDDR5 با فرکانس پردازشی 8 گیگابیت‌برثانیه استفاده می‌کند، اما شایعات می‌گویند که قرار است شاهد جهشی درخورتوجه در زمینه‌ی حافظه‌ی رم در مدل سوپر باشیم. گفته می‌شود که GeForce GTX 1660 SUPER قرار است به 6 گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع GDDR6 با فرکانس پردازشی 16 گیگابیت‌برثانیه مجهز شود. کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti از حافظه‌ی رمی با فرکانس پردازشی 12 گیگابیت‌برثانیه بهره‌مند است و این یعنی کارت جدید انویدیا در در مقایسه با GTX 1660 Ti نیز رم قدرتمندتری دارد. انتظار داریم که حافظه‌ی رم GTX 1660 SUPER دارای رابط باس 192 بیتی باشد و درمجموع پهنای باندی معادل 336 گیگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.
بررسی مشخصات فنی را با مدل‌های سفارشی‌سازی‌شده شروع می‌کنیم. چند روز پیش شاهد فاش‌شدن مشخصات فنی مربوط به مدل‌های سفارشی‌ ساخته‌شده توسط شرکت ZOTAC از کارت‌های جدید انویدیا بودیم. به‌تازگی رسانه‌ی Videocardz مشخصات فنی مربوط به مدل‌های سفارشی شرکت EVGA را نیز فاش کرده است. کارت‌‌های گرافیک سفارشی ساخته‌شده توسط EVGA ظاهرا شامل دو عضو SC Ultra Black و SC Ultra است. هردوی این کارت‌های گرافیک دارای اسلات و فن دوگانه هستند و فرم فاکتوری بسیار جمع‌و‌جور دارند.
در کارت‌های گرافیک EVGA از یک هیت‌سینک پَره‌دار بزرگ آلومینیومی استفاده شده است؛ در ضمن در قسمت پشتی این کارت‌ها، شاهد نوعی آلومینیوم جلاداده‌شده هستیم که ظاهر بسیار جذابی دارد. به‌نظر می‌رسد که دو کارت گرافیک SC Ultra Black و SC Ultra از سه درگاه خروجی تصویر شامل DVI ،HDMI و دیسپلی‌پورت (DisplayPort) بهره‌مند هستند. مشخصات فنی مربوط به این کارت‌های گرافیک تاکنون به‌طور دقیق مشخص نشده است، اما انتظار داریم که به‌زودی به‌ خرده‌فروشی‌ها راه پیدا کنند و قابل‌تهیه شوند. پیش‌بینی می‌کنیم کارت SC Ultra قیمتی کمتر از مدل Black داشته باشد.
افزون بر این موارد، شرکت Maxsun از طریق وب‌سایت رسمی‌اش تأیید کرده است که قصد دارد مدل سفارشی اختصاصی خودش را از کارت‌های گرافیک انویدیا تولید و روانه‌ی بازار کند. مدل سفارشی Maxsun برای کارت‌های گرافیک جدید خانواده‌ی SUPER با نام GeForce GTX 1660 SUPER Terminator شناخته می‌شود.
طراحی این کارت گرافیک تا حد زیادی ما را یاد کارت‌های گرافیک خانواده‌ی STRIX ایسوس که از دو فن مجزا بهره‌مند هستند، می‌اندازد؛ با این حال کارت جدید Maxsun دارای رنگ‌بندی جدیدی است و در قسمت بالایی آن نورپردازی RGB LED دیده می‌شود. این کارت گرافیک نیز مجهز به اسلات دوگانه است و از یک هیت‌سینک آلومینیومی بزرگ بهره می‌گیرد؛ این هیت‌سینک آلومینیومی خود شامل لوله‌های حرارتی از جنس مس است. در بخش پشتی کارت گرافیک شاهد پوششی فلزی هستیم که باعث شده است GeForce GTX 1660 SUPER Terminator طراحی زیبایی داشته باشد. در ضمن این کارت دارای یک کانکتور 8 پینی است و از درگاه‌های خروجی DVI ،HDMI و دیسپلی‌پورت بهره می‌گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/126066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است