نسیم گیلان

آخرين مطالب

سرمقاله ایران/ اربعین ؛ حکمرانی بر قلب‌ها مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - سرمقاله ایران/ اربعین ؛ حکمرانی بر قلب‌ها
٥٩
٠
ایران / « اربعین ؛ حکمرانی بر قلب‌ها » عنوان یادداشت روزنامه ایران به قلم علیرضا رشیدیان(رئیس سازمان حج و زیارت) است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
امام حسین (ع) زنده‌ترین شهید تاریخ است از آن رو که بین مرگ با عزت و زندگی با ذلت اولی را برگزید و با شهادت خود، آگاهی، آزادگی، عدالت و عدالت‌خواهی و خیرخواهی برای بشریت و بازگشت مردم به هویت اصیل اسلامی را فراتر از زمان و مکان رقم زد.
اینک بعد از گذشت 1380 سال تاریخ فریادگر مظلومیت ابرمرد آزاده تاریخ و عزت‌طلبی اوست فریادی که در سراسر گیتی طنین‌انداز شده از آن رو که اربعین حسینی (ع) زمینه‌ساز حرکتی آزادیبخش و اجتماعی عظیم از انسان‌های آزاده، آگاه و عاشقان طریق حسینی درمسیر احیای ارزش‌های انسانی – الهی شده است.انسان‌هایی که به عشق اباعبدالله (ع) که برای احیای ارزش‌های الهی قیام نمود، در مسیر کشتی نجات گام برمی دارند و به اسلام راستین، اصلاح‌گری، عقلانیت و عدالت اعتقاد دارند.
این روزها کربلای معلی میعادگاه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت است و همه مسیرهای منتهی به این وادی پربلا مملو از خیل جمعیت زائر پیاده است جمعیتی که قلب‌هاشان بر آنها حکمرانی می‌کند و آنها را به پیش می‌راند.
آری باید امام حسین (ع) را آن گونه که هست؛ شناخت و به حضرت اقتدا کرد، باید حسینی شد؛ باید معرفت، کرم، عزت، رأفت، آزادگی، عدالت‌طلبی امام (ع) در روح و جان و ذره ذره وجودی و اجزای جامعه ساری و جاری گردد تا شایسته نام حسین(ع) و حسینی شوند و این گونه است که پرچم اسلام ناب محمدی به گستره جهان به اهتزاز درآمده است و به راستی این حضور تداعی‌گر حدیث پیروزی خون بر شمشیر است. امروز همه از پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد می‌آیند تا برای احیای ارزش‌های الهی و آرمان‌های حسینی به اباعبدالله اقتدا کنند و چهره واقعی اسلام راستین را که منشأ آن عشق و محبت و مهر و خدایش؛ رحمان و رحیم است، به جهانیان نشان دهند.اینک اربعین فرصتی شده تا پیام اسلام راستین را به گوش جهانیان برساند پیامی که فریاد می‌کند اسلام نه دین خشونت و داعش و طالبان بلکه عشق، مهر و رأفت و نیکی است، آن گونه که همه آنانی که در این مسیر گام نهاده‌اند به دیگران نگاه محبت‌آمیز و برادری دارند و آنان که به خدمت آمده‌اند؛ زائر اباعبدالله را با همه وجود و عشق خادمند و از هیچ محبتی به زوارحضرت از غذا دادن، تا شست وشوی لباس‌ها تا مرهم تاول‌های پای زائران و... دریغ نمی‌کنند.
در میان این راهپیمایان و خادمان اباعبدالله موجی از انتظار می‌جوشد، زائرانی که بیش از همه آنها ایرانیان با شوقی وصف ناشدنی در جاده ظهور می‌روند تا صالحانی باشند شایسته انتظار مصلح و چشم انتظارفرج. آن گونه که امام (ره) موضوع انتظار را مطرح کردند که «منتظران مصلح، خود باید صالح باشند.»
این راهپیمایی عظیم جلوه‌ای بی نظیر از زیبایی‌های اسلام ناب محمدی است از مهر و عشق و برادری و انسانیت که همه نیاز دنیای امروز ماست.
حرکتی که امروز مشتاقان بسیاری را به خود فراخوانده از ایرانی، افغان و سعودی تا مسلمانانی از اروپا و امریکا و آسیای جنوب شرقی همه می‌آیند حتی غیرمسلمانان آنان که اهل کتاب هستند از یهود و نصارا به عشق اباعبدالله(ع) و محبت دوستداران حضرت می‌آیند تا نیاز روح‌ها و جانهای شیفته ارزش‌های الهی – انسانی‌شان را به وجود مقدس امام حسین (ع) سیراب نمایند. در واقع گام نهادن در مسیر حسینی و اربعین حسینی نژاد و قوم و زبان و دین نمی‌شناسد و خط بطلانی است بر تمام حربه‌ها و خط‌کشی‌های دشمنان دین که قرن‌ها برای افتراق بین انسان‌ها و مسلمانان در این منطقه از جهان به کاربردند و کوشیدند تا دودستگی و چنددستگی ایجاد کنند.
اربعین حسینی فرصتی مغتنم و بی نظیراست تا همه مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیش و پیش از همه کشورهای منطقه دور هم گردآمده و تمرینی بر پایه ارزش‌های اسلام ناب محمدی برای همزیستی، همراهی، همدلی کنند و مسلمانان با تکیه برارزش‌های انقلاب اسلامی، اتحاد و انسجام یافته و اقتدار جهان اسلام را به جهانیان بنمایانند.اما چه خوب است این فرصت، زمینه‌ای شود برای اجتماع اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام در راستای تحقق تمدن بزرگ اسلامی و وحدت همه‌جانبه مسلمانان و توسعه و پیشرفت ملت‌های مسلمان که با هم تبادل نظر و هم‌اندیشی کنند و پیرامون مسائل و مشکلات گریبانگیر جهان اسلام از فلسطین تا جنگ یمن، کشتار میانمار و کشمیر و بسیاری از درگیری‌ها، جنگ‌ها و اختلافاتی که سرمایه و جان‌های ملت‌های مسلمان را از بین می‌برد، چاره‌اندیشی نمایند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/126129/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان