نسیم گیلان

آخرين مطالب

جدال بی‌پایان ترامپ و دموکرات ها مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - جدال بی‌پایان ترامپ و دموکرات ها
٣
٠
فرارو / متن پیش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
او به پس از جلسه با رهبران دمکرات با هدف متناقض نشان دادن مواضع آن‌ها توئیت کرد: «من تنها فردی هستم که می‌تواند برای امنیت سربازان‌مان بجنگد و آن‌ها را از جنگ‌های مسخره و پرهزینه و بی‌پایان به خانه بازگرداند و در عین حال تحقیر شود. دمکرات‌ها همیشه از این موضع (بازگرداندن سربازان به وطن) حمایت می‌کردند تا اینکه من این کار را کردم. دمکرات‌ها همیشه از دیوار‌ها خوش‌شان می‌آمد تا اینکه من دیوار ساختم. آیا می‌بینید اینجا چه خبر است؟»
در آمریکا، این روز‌ها همه چیز رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است. دموکرات‌ها برای پایین کشیدن دونالد ترامپ از قدرت، بسیج شده‌اند. از سوی دیگر، ترامپ و حزب جمهوریخواه، هم موضع تدافعی گرفته و سعی می‌کنند از موضوعات ریز و درشت داخلی و خارجی استفاده انتخاباتی کنند.
به گزارش فرارو، با وجود اینکه در آمریکا رسانه‌های بزرگ و قدرتمندی وجود دارند، بسیاری از جلسات یا مکاتبات کاخ سفید برای مدت‌های بسیاری طولانی محرمانه باقی می‌ماند. اما در دوره ریاست جمهوری ترامپ این قاعده کمرنگ شد. این امر تاحدود زیادی معلولِ جدال‌ها و مناقشات مستمر ترامپ با دموکرات‌ها است.
همین جدال‌ها به افشای برخی اسناد مهمی منجر شد که مهر سری و طبقه‌بندی داشته‌اند. افشای متن کامل مکالمه تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، مهمترین نمونه در این زمینه است. این مکالمه مهمترین عامل شروع تحقیقات استیضاح ترامپ شد که هنوز هم در جریان است. صبح 25 ژوئیه، ترامپ با زلنسکی تلفنی گفتگو کرد. تحقیقات استیضاح ترامپ زمانی کلید خورد که یک افسر ناشناس سازمان سیا، درباره این تماس، افشاگری کرد. این افسر ادعا می‌کند که ترامپ در این تماس، با هدف تضعیف جو بایدن در انتخابات، از زلنسکی درخواست کرده که درباره فعالیت‌های اقتصادی هانتر پسر بایدن تحقیق کند؛ به امید اینکه زلنسکی تخلفاتی کشف کند که ترامپ بتواند از آن‌ها علیه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کند.
تحقیقات استیضاح هنوز در جریان است. ترامپ و جمهوریخواهان می‌گویند این تحقیقات از اساس باطل است و با هدف کنار زدن ترامپ از قدرت انجام می‌شود نه روشن کردن حقایق. ترامپ تحقیقات استیضاح را «بزرگترین شکار موهومات در تاریخ آمریکا» می‌داند. از دیدگاه او و هم حزبی‌هایش، دموکرات‌های کنگره در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2020، تحقیقات استیضاح را کلید زدند تا با تضعیف جایگاه ترامپ در میان مردم، راه پیروزی نامزد‌های دمکرات در ریاست‌جمهوری آینده را هموار کنند.
از این رو، ترامپ برای ضربه زدن به دموکرات‌ها و رهبران‌شان از هیچ فرصتی چشم‌پوشی نمی‌کند. حتی اگر یک موضوع مرتبط با امنیت ملی آمریکا، مانند مسئله خارج کردن نیرو‌های آمریکا از سوریه، در میان باشد. روز پنج شنبه، رهبران دموکرات، از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، و چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات در مجلس سنا، برای بررسی موضوع خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه به کاخ سفید رفتند و با ترامپ جلسه غیرعلنی گرفتند. ترامپ در اقدامی جنجالی، پوشش زنده لحظه به لحظه از این جلسه در توئیتر ارائه کرد. وی در صفحه توئیتر شخصی خود، سه عکس از جلسه دمکرات‌ها در کاخ سفید منتشر کرد که در آن‌ها دمکرات‌ها عصبی و پرخاشگر به نظر می‌رسند. ترامپ می‌داند که دمکرات‌ها تقسیم کار کرده‌اند.
دمکرات‌های کنگره تحقیقات استیضاح را شروع کردند و به شدت ترامپ را تحت فشار قرار دادند تا راه پیروزی نامزد‌های دموکرات در انتخابات آینده را هموار کنند. نامزد‌های دموکرات، نیز راه خودشان را ادامه می‌دهند و هر کدام به نوبه خود از عملکرد ترامپ انتقاد می‌کند. از سوی دیگر، ترامپ با هدف تضعیف رقبای انتخاباتی، از حربه لقب ساختن برای دشمنان استفاده می‌کند. او جو بایدن را «جو خواب آلود» ملقب کرده و کل حزب دموکرات را «دموکرات‌های بی‌خاصیت» (The Do Nothing Democrats) نامیده است.
دموکرات‌ها با دستور ترامپ برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه مخالفت می‌کنند. ولی ترامپ بر اساس اهداف انتخاباتی، موضع متفاوتی گرفته است. گفته می‌شود که حزب دموکرات در میان روشنفکران و ترقی‌خواهان و به طور کلی طبقه متوسط آمریکا از حزب جمهورخواه طرفداران بیشتری دارد. اکثر این طرفداران با سیاست مداخله نظامی در خارج مخالف‌اند. افزون بر این، پایگاه اجتماعی طرفداران ترامپ که عمدتا شامل سفیدپوستان و طبقات محافظه‌کار هستند، نیز با مداخله نظامی در خارج مخالف هستند. از این رو، ترامپ سعی می‌کند با تاکید بر درستی تصمیم خارج کردن نیرو‌ها از سوریه، هم دموکرات‌ها را بی‌اعتبار کند و محبوبیت‌اش نزد طرفداران حزب جمهوریخواه بیشتر کند. به احتمال زیاد مشاوران سیاسی ترامپ به او گفته‌اند که کارت صلح طلبی در خارج را بازی کند یا حداقل مانع از استفاده دموکرات‌ها از آن شود. ترامپ همین کار را می‌کند. او به دموکرات‌ها می‌گوید شما در زمان باراک اوباما از «راه حل سیاسی» در سوریه حمایت می‌کردید، پس چرا الان که من از راه حل سیاسی حمایت می‌کنم، شما از لزوم بقای نیرو‌های نظامی در سوریه سخن می‌گویید.
او به پس از جلسه با رهبران دمکرات با هدف متناقض نشان دادن مواضع آن‌ها توئیت کرد: «من تنها فردی هستم که می‌تواند برای امنیت سربازان‌مان بجنگد و آن‌ها را از جنگ‌های مسخره و پرهزینه و بی‌پایان به خانه بازگرداند و در عین حال تحقیر شود. دموکرات‌ها همیشه از این موضع (بازگرداندن سربازان به وطن) حمایت می‌کردند تا اینکه من این کار را کردم. دموکرات‌ها همیشه از دیوار‌ها خوش‌شان می‌آمد تا اینکه من دیوار ساختم. آیا می‌بینید اینجا چه خبر است؟»

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/126292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم