نسیم گیلان

آخرين مطالب

قیمت پلی استیشن 5 سونی چقدر خواهد بود؟ علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - قیمت پلی استیشن 5 سونی چقدر خواهد بود؟ 4
٨
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5750420
-->
گجت نیوز / کنسول PlayStation 5 در اواخر سال 2020 عرضه می‌شود و حالا مهم‌ترین سوال این است که قیمت پلی استیشن 5 چه قدر خواهد بود. آیا شاهد افزایش چشمگیر قیمت این کنسول پرطرفدار هستیم؟
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
ما اخیرا اخبار و شایعات فراوانی پیرامون این کنسول شنیده‌ایم اما هنوز از قیمت پلی استیشن 5 جزئیات دقیقی در دست نیست. ناگفته نماند که مشخصات فنی، تاثیر مهمی در قیمت‌گذاری نهایی دارند اما از فاکتور قیمت کنسول رقیب نیز نمی‌توان گذشت.
در حال حاضر، اکثر بازی دوستان و کنسول‌بازها در مقایسه با ایکس باکس وان، بیشتر به سوی پلی استیشن 4 گرایش دارند. اما سونی در نسل جدید کار سخت‌تری را پیش رو دارد و ایکس باکس جدید برای سونی، چالش برانگیزتر خواهد بود. دیگر خبری از اشتباهات مایکروسافت در معرفی و قیمت گذاری نیست، این یعنی پلی استیشن 5 باید به شکلی آماده شود که بتواند با رقیب قدرتمندش مقابله کند. در حال حاضر نمی‌دانیم که قیمت پلی استیشن 5 چه قدر خواهد بود اما می‌توان بر اساس شواهد، آن را تخمین زد.
قیمت پلی استیشن 5؛ نجومی یا منطقی؟
اولین نکته این است که پردازنده مرکزی (CPU) پلی استیشن 5، بسیار قدرتمندتر و تحسین برانگیزتر از نسل‌های قبلی است. اگر شایعات درست باشند، شاهد افزایش سرعت پردازنده از 2.13 گیگاهرتز به 3.6 گیگاهرتز خواهیم بود. تعداد هسته‌ها البته مشابه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان ایکس خواهند بود، یعنی 16 رشته که کافی است تا کارهای مختلف را به راحتی انجام دهید. با گذشت شش سال از عمر پلی استیشن 4، بدیهی است که کنسول جدید قدرتمندتر باشد. همچنین گفته می‌شود که این کنسول از رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند که البته تصور نمی‌شود تاثیر زیادی بر روی قیمت پلی استیشن 5 بگذارد. به این دلیل که تلویزیون‌های 8K هنوز فراگیر نشده‌اند و خود سونی هم می‌داند که نباید خیلی روی آن مانور دهد.
وجود ویژگی‌های مختلف جدید، نقش مهمی در قیمت کنسول‌های نسل بعد دارند. از سرویس‌های اشتراکی تا بهبود عملکرد، تغییرات بزرگ فنی و تکنولوژی‌های تازه. برای مثال پلی استیشن 5 حالت نصب بازی را تغییر خواهد داد و یا وجود هارد SSD (که احتمالا یک ترابایت یا بالاتر خواهد بود) و یک دستیار شخصی هوشمند احتمالی که این‌ها باید در نظر گرفته شوند.
همچنین طبق شایعات، کنسول پلی استیشن 5 دارای یک دوربین و همچنین یک دسته بازی کاملا جدید خواهد بود. این ویژگی‌ها بدون شک در قیمت‌گذاری تاثیرگذار هستند اما باز هم همه چیز به کنسول رقیب، یعنی ایکس باکس اسکارلت (Xbox Scarlett) باز می‌گردد. سونی نمی‌خواهد که کنسول‌اش گران‌تر باشد، زیرا این فاکتور برای بسیاری از بازیکنان کافی است تا کنسول مایکروسافت را انتخاب کنند. اگر به یاد داشته باشید، ایکس باکس وان با قیمت 499 دلار عرضه شد و پلی استیشن 4 با قیمت 399 دلار، این اختلاف 100 دلاری بود که در نهایت باعث شکست خوردن مایکروسافت شد و آن‌ها در تعداد فروش به شدت عقب افتادند. حال باید دید این دو شرکت بزرگ در نسل جدید چه نقشه‌ای در سر دارند، آیا مایکروسافت قیمت‌ کنسول جدید خود را پایین‌تر می‌آورد یا سونی باز هم از این مسئله سواستفاده می‌کند. باید منتظر ماند و دید. از آنجایی که هیچ کدام از دو شرکت، حتی یک قیمت نسبی هم ارائه نداده‌اند، هیچ راه منطقی برای تخمین زدن قیمت کنسول‌ها وجود ندارد. این را هم باید اضافه کرد، که همکاری سونی و مایکروسافت این شائبه را به وجود آورده که هر دو کنسول دارای قیمت یکسان خواهند بود.
همان طور که بالاتر ذکر شد، پلی استیشن 4 با قیمت 399 دلار عرضه شد و به توجه به افزایش نرخ تورم 0.25 درصدی در 6 سال گذشته، از نظر منطقی، قیمت پلی استیشن 5 باید تنها یک دلار بیشتر از پلی استیشن 4 باشد! اما فاکتورهای دیگر هم می‌توانند بر روی قیمت کنسول تاثیر بگذارند. برای مثال، سونی همزمان با معرفی پلی استیشن 5، تعدادی از کارکنان خود را کنار گذاشت. بازسازی شرکت سونی، می‌تواند بر روی سیاست‌های فروش آن‌ها تاثیر بگذارد، آن را بهبود ببخشد یا حتی برعکس، آن را بدتر کند.
عناوین انحصاری شرکت سونی هم آن قدر بزرگ و جذاب هستند که بتوانند در قیمت نهایی کنسول تاثیر بگذارند. برای مثال بازی The Last of Us 2 که بسیاری از طرفداران فقط به خاطر آن حاضر هستند که PlayStation 5 را خریداری کنند. در حالی که ایکس باکس قصد تکرار اشتباهات نسل قبل را ندارد و قیمتی منطقی برای ایکس باکس اسکارلت اتخاذ می‌کند، سونی که در پنج سال گذشته، صنعت بازی را در تسخیر خود داشته است، می‌تواند مسیر برعکس را رفته و قیمت کنسول را افزایش دهد، زیرا مطمئن است که طرفداران به خاطر بازی‌های انحصاری، قطعا به سراغ این کنسول خواهند آمد.
قیمت پلی استیشن 5 بدون شک از 399 دلار پایین‌تر نخواهد آمد و با توجه به شعارهای سونی، آن‌ها اگر طمع نکنند، شاهد افزایش قیمت زیادی نخواهیم بود. تنها سوال این است که آیا همانند نسل حاضر، سونی قصد عرضه پلی استیشن 5 پرو را دارد یا خیر. اگر چنین باشد، قیمت پی اس 5 در ابتدا، همانند پی اس 4 خواهد بود و در ادامه، نسخه پرو با قیمت بالاتری عرضه می‌شود. در بدبینانه‌ترین حالت، پلی استیشن 5 شاید قیمت پلی استیشن 3 را داشته باشد، یعنی 499 دلار، قیمتی که با توجه به کیفیت کنسول، چندان جای اعتراض ندارد.
تا اینجا، پردازنده AMD Ryzen Zen 2، هارد SSD و فناوری Ray Tracing برای این کنسول به صورت رسمی تایید شده‌اند. این بدین معناست که می‌توان انتظار قیمت گذاری 500 دلاری را داشت، زیرا سونی برای ساخت هر دستگاه، خرج بیشتری را متحمل شده است. اما چه چیزی باعث می‌شود که مخاطبان حاضر به پرداخت این قیمت باشند؟ شاید کاهش مدت زمان بارگذاری بازی‌ها که حتی در نسل فعلی هم عذاب آور است. یا وجود بازی‌های بزرگی که می‌تواند نظر هر طرفداری را جلب کند. در نتیجه، 499 دلار، واقع‌گرایانه‌ترین قیمت برای این کنسول به حساب می‌آید.
طبق یکی از شایعات که مدتی قبل انتشار یافت، گفته شد که قیمت کنسول جدید سونی نه تنها به دو نسل قبل نزدیک نخواهد بود بلکه فراتر از آن چیزی است که پیش بینی می‌شد. طبق این شایعه، قیمت PS5 چیزی حدود 950 یورو یا 1000 دلار تخمین زده شد. قیمتی که واقعا دور از ذهن به نظر می‌رسد و اگر درست باشد، شاید باعث افت فروش وحشتناک سونی شود. سونی این اشتباه را در هنگام عرضه پلی استیشن 3 مرتکب شد و در نهایت هم نتوانست مایکروسافت را شکست دهد. آن‌ها اگر بخواهند قیمت کنسول را بالاتر از 500 دلار ببرند، ریسک بزرگی را به جان خریده‌اند.
برخلاف ایکس باکس اسکارلت که احتمالا در چند مدل عرضه خواهد شد، پلی استیشن 5 در ابتدا تنها یک مدل دارد و باید امیدوار بود که سونی قیمت مناسبی را برای آن انتخاب کند. این کنسول مورد انتظار در زمستان سال 2020 میلادی به بازار خواهد آمد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/126913/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت