نسیم گیلان

آخرين مطالب

رونق ورزش کارگری؛ ایجاد نشاط و افزایش بازدهی ورزشي

رونق ورزش کارگری؛ ایجاد نشاط و افزایش بازدهی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رونق ورزش کارگری باعث ایجاد نشاط و شادابی بین کارگران و همچنین افزایش بازدهی کار آنان خواهد شد و دست‌اندرکاران این بخش آمادگی خود را برای میزبانی گیلان از مسابقات ملی و بین‌المللی اعلام کرده‌اند.

اولین دوره مسابقات لیفت قهرمانی کارگران استان گیلان در بخش خشکبیجار رشت برگزار شد که در جریان این رقابت ها، تعدادی از قهرمانان ورزشی جهان و مسئولان ورزش کارگری گیلان در مورد اهمیت و رونق ورزش کارگری با خبرنگار ایرنا به مصاحبه پرداختند.
رئیس انجمن بدنسازی ورزش کارگران استان گیلان در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت رو به افزایش است ، پرداختن به ورزش امری واجب برای همه آحاد جامعه به خصوص برای قشر کارگران است.
افشین پورمحمد افزود: هم اینک نیز مسابقات ورزشی در سطوح مختلف بین نیروهای مسلح ، دانشجویان ، کارمندان و کارگران برگزار می شود که به طور حتم باید به ورزش کارگری و کارمندان اهمیت ویژه ای داد چون کارمندان و کارگران به خاطر مشاغلی که دارند، نمی توانند چندان به امر ورزش بپردازند.
وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا کارگران نیز بتوانند به راحتی در رشته های مورد علاقه خود به ورزش مشغول شوند چون پرداختن کارگران به امر ورزش به طور حتم در شادابی و نشاط آنان و همپنین بازدهی بیشتر تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.
این مربی بین المللی فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی از راه اندازی انجمن بدنسازی ورزش کارگران در گیلان خبر داد و بیان کرد: این انجمن حدود چهار ماه است که در گیلان راه اندازی شده و در اولین گام نیز مسابقات لیفت قهرمانی کارگران گیلان را برگزار کردیم.
وی که رکورددار سریعترین کاهش وزن جهان نیز می باشد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال از این دوره از رقابت ها بسیار چشمگیر بوده که این استقبال باعث حیرت و تعجب برگزار کنندگان این دوره از رقابت ها بود چون 210 کارگر و فرزندان کارگران در رشته لیفت با هم به رقابت پرداختند که این تعداد شرکت کننده یک رکورد محسوب می شود.
پورمحمد اضافه کرد: با توجه به اینکه این رقابت ها را با شرایط بین المللی برگزار کردیم ولی متاسفانه برای برپایی و انجام این مسابقات کسی به ما کمک نکرد و حتی سنگ اندازی هایی نیز شد تا این رقابت ها انجام نشود اما خوشختانه این مسابقات در سطح کمی و کیفی بالایی برگزار شد.
وی در ادامه اظهار کرد: ما باید حامی ورزش کارگران باشیم و کمک کنیم که مسابقات قهرمانی استان و کشوری را در رشته های مختلف برگزار کنیم اما بعضی ها چینن اعتقادی ندارند که به طور حتم این افراد عاشق ورزش نیستند.
رئیس انجمن بدنسازی ورزش کارگرن گیلان از آمادگی این استان برای میزبانی مسابقات کشوری و بین المللی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی لیفت گیلان را در شرایط سیار عالی برگزار کردیم، آماده برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و حتی مسابقات بین المللی در این استان هستیم.
پورمحمد تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات کشوری و حتی بین المللی مشکلی نداریم و با کمک مسئولان و همچنین تعدادی از سرمایه گذاران ورزش(اسپانسر) می توانیم مسابقات کشوری و بین المللی را برگزار کنیم .
انجام اولین دوره مسابقات لیفت قهرمانی کارگران استان گیلان مهمانان ویژه ای نیز داشت که می توان به حضور دو ورزشکار نابینا و کم بینای قهرمان پاورلیفتینگ جهان اشاره کرد که خود را به محل مسابقات در بخش خشکبیجار رشت رسانده بودند.
کاپیتان گیلانی تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان کشور در خصوص برگزاری مسابقات لیفت قهرمانی گیلان و لزوم ورزش برای کارگران در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورزش برای همه قشرها مفید و لازم است اما برای قشر کارگری واجب است.
روحان احمدی افزود: مسئولان ورزش و همچنین سایر مسئولان باید به ورزش کارگری بهای بیشتری بدهند و شرایط پرداختن به امر ورزش را در بین کارگران فراهم سازند چون به طور حتم ورزش باعث پویایی و نشاط در بین جامعه کارگری می شود.
وی ادامه داد: همچنین کارگرانی که به امر ورزش می پردازند، با توجه به افزایش شادابی و نشاط بین آنان، به طور حتم راندمان کاری آنان نیز افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن ورزش باعث جلوگیری از فرسوده شدن کارگران می شود که این امر بسیار مهم است.
دارنده 19 مدال جهانی مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی جهان اضافه کرد: از طرف دیگر مسئولان باید به ورزش های انفرادی بهای بیشتری بدهند چون موفقیت در ورزش های انفرادی بیشتر است که در این زمینه باید شرایط ورزش های انفرادی را در بین کارگران افزایش دهیم.
وی که تاکنون 13 مدال طلا، چهار مدال نقره و دو مدال برنز رقابت های پاورلیفتینگ جهان را کسب کرده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال از اولین دوره مسابقات لیفت قهرمانی کارگران گیلان نیز بسیار خوب بوده و این رقابت ها در شرایط کیفی و کمی بسیار بالایی برگزار شد و امیدواریم که مسابقات سایر رشته های کارگری گیلان نیز همانند این رقابت ها در سطح کیفی بالایی برگزار شود.
کاپیتان گیلانی تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان در پایان به تیم ملی نیز اشاره و بیان کرد: تیم ملی پاورلیفتینگ خود را برای حضور قدرتمندانه در رقابت های جهانی که سال آینده برگزار می شود آماده می کند و امیدواریم که بتوانیم مقام قهرمانی جهان را کسب کنیم.
سید هادی حسینی یکی دیگر از قهرمانان گیلانی پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان جهان که نظاره گر مسابقات لیفت قهرمانی کارگران گیلان بود، در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار اشت: مسئولان ما باید به ورزش بهای بیشتری بدهند به خصوص در بخش های کارگری و کارمندان دولت چون ورزش باعث تحرک بیشتر بین کارمندان و کارگران و همچنین باعث افزایش میزان کار آنان خواهد شد.
وی که تاکنون هفت مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز مسابقات پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان جهان را کسب کرده، ادامه داد: همچنین باید شرایطی را مسئولان فراهم کنند تا جوانان بیشتری به امر ورزش بپردازند چون هر چقدر جوانان ما به سمت ورزش کشده شوند به همان میزان ناهنجاری در جامعه کاهش می یابد.
حسینی بیان کرد: پرداختن به ورزش باعث می شود تا ورزشکار از نظر روحی روانی در شرایط بسیار مطلوبی قرار گیرد که این امر در کارگران باعث خواهد شد تا بازدهی کاری آنان افزایش یافته و از طرف دیگر بی رغبتی و فرسودگی نیز از بین خواهد رفت.
وی به اولین دوره مسابقات لیفت کارگران گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: این مسابقات در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شده و به عنوان فردی که سال ها در تیم ملی پاورلیفتینگ حضور داشته ام، از برگزاری این مسابقات با این شرایط عالی لذت بردم چون مسابقات در محیط بسیار زیبایی و در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شد.
این جانباز 70 درصدی گیلانی همچنین به وضعیت خود در تیم ملی پاورلیفتینگ نابینایان و کم بینایان اشاره و اظهار کرد: من از سال 72 ورزش را آغاز کرده و در سال 74 به عضویت تیم ملی درآمدم و تا سال 90 در تیم ملی حضور داشتم که توانستم 11 مدال جهانی را کسب کنم.
سید هادی حسینی تصریح کرد: اما دوباره به تیم ملی آمدم و به عضویت این تیم نیز درآمدم و امیدوارم که بتوانم سال آینده و در رقابت های پاورلیفتینگ قهرمانی نابینایان و کم بینایان جهان حضور موفق داشته و مدال طلا را کسب کنم.
برچسب‌ها
رشت ورزش کارگری ورزش و جوانان گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/129608/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر