نسیم گیلان

آخرين مطالب

تهدید تیم ملی با مشکلات مالی مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - تهدید تیم ملی با مشکلات مالی
١٥٤
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5800167
-->
صبح نو / سه روز دیگر تیم ملی فوتبال ایران با تیم عراق در شهر امان، پایتخت اردن به رقابت خواهد پرداخت. مسابقه فوتبال بین ایران و عراق همیشه مورد توجه مردم بوده و از حساسیت خاصی برخوردار است. بسیاری از ایرانیان همچنان مسابقه ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا 2015 را فراموش نکرده‌اند؛ ماراتنی که پایانی تلخ داشت و همچنان تیم ملی فوتبال ایران باید به دنبال جبران آن نتیجه باشد اما در این روزهای حساس تیم ملی فوتبال درگیر معضل مربیان خارجی شده است، کمااینکه دو تیم مهم فوتبال کشور هم با این معضل مواجهند.
مارک ویلموتس این روزها خیلی در انظار ظاهر نمی‌شود. او در آستانه بازی مهم تیم ملی فوتبال ایران در کشور حضور نداشت و حتی قبل از اعلام اسامی نفرات تیم ملی برای مسابقه روز پنجشنبه مسابقات تیم‌های باشگاهی کشور را هم از نزدیک ندید. دلیل گلایه‌های ویلموتس و کمرنگ‌شدن حضور و همکاری او به مشکلات به‌وجود‌آمده در پرداخت مطالبات وی بازمی‌گردد؛ امری که در سال‌های اخیر باعث شده تا مربیان خارجی شاغل در لیگ برتر یا حتی سرمربی تیم ملی هم دچار مشکل شوند. در این ارتباط می‌توان به مساله مطالبات شفر، مربی سابق استقلال و برانکو، مربی سابق پرسپولیس اشاره کرد. در هفته‌های اخیر استراماچونی، مربی فعلی استقلال و کالدرون، مربی قرمزپوشان پایتخت هم در دریافت حق‌الزحمه خود دچار مشکل شده‌اند که می‌تواند نتایج منفی به همراه داشته باشد.
هست، نیست
اما حاشیه‌های به‌وجود‌آمده درباره قطعی‌شدن حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی ایران در مسابقه با عراق موجب شده است تا در روزهای اخیر مسوولان فدراسیون فوتبال سعی در اقناع افکارعمومی داشته باشند. در اولین اقدام، امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال از تداوم همکاری ویلموتس با فدراسیون فوتبال خبر داد. وی با قطعیت اعلام کرد که همکاری ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران ادامه دارد تا به این وسیله از نگرانی هواداران در آستانه یک مسابقه بزرگ بکاهد. البته او به وجود مشکلاتی در پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی تیم ملی اذعان کرد و افزود: مشکلاتی در این مورد وجود داشت که با رایزنی‌های فراوان، سرانجام حل شد و ممنونیم از صبوری و پیگیری رسانه‌ها در این چند روز که همراه ما بودند. او همچنین اظهار امیدواری کرد که در تقابل با عراق و کسب پیروزی، روزهای خوب تکمیل شود. البته مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال هم در نشست خبری خود در خراسان درباره حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی گفت: سرمربی تیم ملی ما آقای مارک ویلموتس است و ایشان می‌آید و هیچ ‌مشکلی نیست. بنا بر اعلام مهدی تاج، پول مارک ویلموتس در روز 17 آبان به حساب این مربی بلژیکی واریز شده است. البته در تاریخ 18 آبان هم خبر دیگری در این‌باره منتشر شد. مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در فضای مجازی اعلام کرد که پول ویلموتس را با پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان این وزارتخانه پرداخت کرده و مشکل مالی فدراسیون فوتبال برای پرداخت حقوق سرمربی بلژیکی تیم ملی حل شده است. ناظمی در حالی این حرف‌ها را زد که در روزهای گذشته فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود پول قرارداد ویلموتس پرداخت شده است. ناظمی همچنین در توئیت خود در این‌باره طعنه‌ای هم به فدراسیون فوتبال زد. همچنین خبر دیگری در این‌باره منتشر شد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در پرداخت دستمزد ویلموتس نقش داشته است. در هر صورت پول ویلموتس به هر شکلی که پرداخت شد، این نتیجه را به دنبال داشت که اردوی تیم ملی صبح دیروز با حضور ویلموتس در هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال برگزار شود و 16 بازیکن در اردوی تیم ملی حضور یابند. سایر بازیکنان هم امروز به جمع ملی‌پوشان ملحق خواهند شد. برگزاری این اردو نشان داد که فعلا مشکل پرداخت مطالبات مربی تیم ملی فوتبال ایران برطرف شده است.
گلایه‌های دلاری
مساله پرداخت به مربیان خارجی در شرایطی که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌ها امکان دسترسی به حساب‌های بین‌المللی خود را ندارد و حتی تیم‌ها هم نمی‌توانند جوایز بین‌المللی خود را دریافت کنند از مشکلات اصلی ورزش کشور است که باید برای آن به فکر چاره بود. درباره ویلموتس گفته می‌شود که همسر وی که البته به نوعی مدیر قراردادهای اوست، نقش موثری داشته است. او از سرمربی تیم ملی خواسته بود تا قبل از شفاف‌شدن شرایط مالی‌اش، دیگر به ایران سفر نکند.
آن‌طور که ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال می‌گفت، مارک ویلموتس مشکلی با عقب افتادن پرداخت دستمزدش نداشته، چون مطمئن بوده ایران نزد فیفا سپرده مالی دارد و می‌تواند دستمزدش را بگیرد. برخی منابع آگاه هم گفته بودند سیاستمدار بلژیکی حتی حاضر شده بود با فدراسیون فوتبال همکاری کند و کار را به فیفا بکشاند تا فدراسیون بین‌المللی فوتبال با درنظرگرفتن شرایط حاد فدراسیون، بخشی از مطالبات ایران را به حساب ویلموتس بریزد.
این در حالی است که مربیان ایتالیایی و آرژانتینی استقلال و پرسپولیس نیز با چنین معضلی مواجه بوده و گلایه‌های خود در این‌باره را مطرح کرده‌اند. همزمانی اعتراض استراماچونی با قهر مارک ویلموتس و اولتیماتوم کالدرون، یک‌بار دیگر این حقیقت را آشکار کرد که فوتبال ایران در این شرایط اقتصادی، ظرفیت همکاری با مربیان خارجی را ندارد چرا که پرداخت دستمزد این مربیان و حتی حق‌الزحمه بازیکنان خارجی تبدیل به معضل شده است.
بندی برای مصاحبه‌نکردن
سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران هم روز گذشته به انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال پرداخت. جلال طالبی به این موضوع اشاره کرد که «مارک ویلموتس بارها پولش را از فدراسیون فوتبال خواسته و به خاطر قراردادش هم صحبتی با رسانه‌ها نداشته اما فدراسیون فوتبال به تعهدات مالی خود عمل نکرده است.»
وی درباره بازی حساس ایران و عراق در مرحله مقدماتی انتخابی جام‌جهانی 2022 اظهار کرد: از نیم قرن گذشته تاکنون، حساسیت زیادی درمورد بازی‌های ایران و عراق وجود داشته است. دلیل این موضوع مربوط به شیوه بازی دو تیم است. تقریبا انگیزه و تعصبات ملی و وطنی ما در عراقی‌ها هم وجود دارد. وی با اشاره به عملکرد تیم ملی عراق در دیدار با تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش افزود: فکر می‌کنم در هشت سال گذشته، عراق و سوریه تنها کشورهایی بودند که به تیم کی‌روش نباختند. به همین دلیل بازی راحتی برابر عراق نخواهیم داشت. با علم بر اینکه بازی راحتی نداریم، بازیکنان با آمادگی کاملی با این حریف آماده خواهند شد. طالبی درباره غیبت ویلموتس در ایران و درخواست پرداخت‌شدن قراردادش برای آمدن به ایران، اظهار کرد: مسائلی بین فدراسیون و ویلموتس موجود است که نیازمند مدیریت بود و باید موانع را حل می‌کردند. مسائل مالی باید زودتر حل شود. ما او را مقداری نجیب گیر آوردیم اما دلیل نمی‌شود که چون مصاحبه نمی‌کند، پولش را ندهیم. او تاکید کرد: ویلموتس تاکنون برای دریافت مطالباتش صبر کرده بود اما آن‌قدر بدقولی کردند که او به اینجا رسید.
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه در صورت ناکامی تیم ملی برابر عراق، می‌توان ویلموتس را به خاطر تعلل در بازگشت به ایران و مطرح‌نکردن مشکلاتش در جراید و رسانه‌ها، مقصر دانست، تاکید کرد: اگر به عراق ببازیم، شک نکنید باخت به بی‌در و پیکر‌بودن فدراسیون ربط دارد که جمعی کنار هم نشسته‌ و سرمربی را انتخاب کرده‌اند اما از لحاظ اقتصادی به قول خود عمل نمی‌کنند.
طالبی در پاسخ به این سوال که چرا ویلموتس همانند استراماچونی، مشکلاتش را رسانه‌ای نکرده تا قبل از نزدیک‌شدن به بازی با عراق، پولش از طریق وزارت ورزش یا هر نهاد دیگری تامین شود و لطمه‌ای به کارش نخورد، گفت: نمی‌گویم او مقصر نیست اما باید تکلیفش را مشخص می‌کردند. اینکه او را به خاطر نگرفتن پولش و نیامدن به تیم ملی و اعتراض‌نکردن مقصر بدانیم، درست نیست. او حتما تا الان پولش را خواسته اما پولش را نداده‌اند و به خاطر بند عدم‌مصاحبه در قراردادش، صحبتی هم با رسانه‌ها نداشته است. حتما به او گفته‌اند با مطبوعات صحبت نکن؛ ما پولت را می‌دهیم.
در روزهای اخیر موضوع مربی تیم ملی فوتبال محل بحث بسیاری از کارشناسان و نیز طرفداران تیم بوده است اما سوال اصلی اینجاست که اگر امکان تامین پول مربیان خارجی وجود ندارد، چرا مربی خارجی جذب می‌شود و اگر امکان تامین منابع مالی وجود دارد، چرا شیوه مدیریت به شکلی است که موجب گلایه مربیان و ناراحتی طرفداران می‌شود؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/130070/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان