نسیم گیلان

آخرين مطالب

تحقیقات استیضاح ترامپ به کجا رسید؟ مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - تحقیقات استیضاح ترامپ به کجا رسید؟
٧٥
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5851973
-->
فرارو / متن پیش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دعوای ترامپ و دمکرات‌ها به این زودی‌ها تمام نخواهد شد و هر چه انتخابات نزدیک شود، شدت آن بیشتر خواهد شد. ظاهرا حتی دمکرات‌ها پذیرفته‌اند که امکان برکناری ترامپ از طریق استیضاح وجود ندارد. فقط می‌توان از تحقیقات استیضاح به عنوان ابزاری برای بدنام کردن رئیس جمهور در آستانه انتخابات استفاده کرد. برندا لارنس، نماینده دمکرات کنگره، در اظهاراتی که بعدا آن‌ها را اصلاح کرد، گفت در آستانه انتخابات، برکناری ترامپ هیچ ارزشی ندارد و باید به مردم نشان داد که رفتار او غیرقابل قبول است.
با دعوت کنگره از دونالد ترامپ برای حضور در جلسات استماع تحقیقات استیضاح، روند استیضاح رئیس جمهور آمریکا وارد فاز جدیدی شد. اولین جلسه استیضاح ترامپ در کنگره در چهارم دسامبر برگزار خواهد شد.
به گزارش فرارو، ترامپ به تازگی تحقیقات استیضاح را «کلاهبرداری دمکرات‌ها» توصیف کرده و گفته «حقه استیضاح جعلی» به هیچ جایی نخواهد رسید. اما حالا او با دو گزینه مواجه شده: یا در جلسات استیضاح کنگره حاضر شود یا اینکه از گلایه کردن درباره تحقیقات استیضاح دست بردارد.
جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای به رئیس جمهور، این دو گزینه را برای ترامپ تشریح کرد. نادلر طی بیانیه‌ای اعلام کرد برای رئیس‌جمهور نامه نوشته و او را به جلسه استماع ماه آینده دعوت کرده است. وی گفت: «رئیس جمهور حق انتخاب دارد. او می‌تواند از این فرصت استفاده کند و در (جلسات) استماع استیضاح نماینده داشته باشد یا اینکه به گله کردن از روند (استیضاح) پایان دهد.» نادلر در ادامه، ابراز امیدواری کرده که ترامپ، مانند روسای جمهور قبلی، به طور مستقیم یا از طریق یک نماینده در تحقیقات استیضاح مشارکت کند.
در حال حاضر، کمیته‌های اطلاعات، نظارت و امور خارجی مجلس نمایندگان مشغول تحقیق و تفحص هستند. یک روز قبل از برگزاری جلسه استماع کمیته قضایی در چهارم دسامبر که ترامپ هم به آن دعوت شده، گزارش‌های کمیته‌های مزبور منتشر خواهد شد. با انتشار این گزارش‌ها، که حاوی یافته‌های تحقیقات کنگره هستند، روند استیضاح ترامپ وارد مرحله دیگری می‌شود.
تحقیقات استیضاح زمانی کلید خورد که یک افسر بلندپایه و ناشناس سازمان سیا، درباره تماس تلفنی 25 ژوئیه ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، افشاگری کرد. این افسر ادعا می‌کند که ترامپ در این تماس، با هدف تضعیف جو بایدن در انتخابات، از زلنسکی درخواست کرده که درباره فعالیت‌های اقتصادی هانتر پسر بایدن تحقیق کند؛ به امید اینکه زلنسکی تخلفاتی کشف کند که ترامپ بتواند از آن‌ها علیه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده استفاده کند. علاوه بر این، ترامپ متهم است که کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین را به نتایج تحقیقات ادعایی زلنسکی درباره خانواده بایدن مشروط کرده است. به عبارت دیگر، ترامپ متهم است که به بایدن گفته که تحقیقات علیه بایدن مابه ازا (quid pro quo) دارد. امری که ترامپ به شدت آن را رد می‌کند. در هفته‌های اخیر، این عبارت لاتینی، به یکی از مهمترین کلیدواژه‌های سیاسی آمریکا تبدیل شده است.
ترامپ با شهادت دادن مقامات دولتش در کنگره موافق نیست.
ورای جدال تحقیقات استیضاح
تعدادی از مقامات دولت ترامپ، تاکنون در جلسات استماع شرکت کرده و بعضا اطلاعات مهمی درباره تعاملات ترامپ با اوکراین افشا کرده و به پیشبرد تحقیقات استیضاح کرده‌اند. با این حال، ترامپ مدام ادعا می‌کند که هیچ اقدام نادرستی در تعاملات با اوکراین انجام نداده است.
احتمال اینکه ترامپ به جلسات استماع کنگره برود، بعید است. او حتی با شهادت دادن مقامات دولتش در مقابل کمیته‌های کنگره در تحقیقات استیضاح هم مخالفت کرده است. کاخ سفید به مقامات فعلی و قبلی دولت ترامپ دستور داده که از شهادت دادن یا ارائه کردن اسناد به تحقیقات استیضاح خودداری کنند.
با این حال، دمکرات‌ها تسلیم نشده و برای وادار کردن مقامات دولت ترامپ به شهادت دادن در کنگره، دست به دامن سیستم قضایی شده‌اند. به عنوان نمونه، اخیرا یک قاضی آمریکایی، حکم کرده که دان مگان، مشاور سابق کاخ سفید، باید در مجلس نمایندگان شهادت دهد. از سوی دیگر، کاخ سفید هم بیکار ننشست و از طریق وزارت دادگستری تلاش کرد این حکم را متوقف کند. در نتیجه، وکلای وزارت دادگستری از قاضی صادرکننده حکم درخواست کردند که اجرای حکم را به تعلیق درآورد.
ترامپ با بیان اینکه تحقیقات استیضاح یک امر غیرقانونی است، ممانعت از شهادت مقامات را در چارچوب محافظت از جایگاه و منصب رئیس‌جمهور ارزیابی کرده است. او گفته عاشق این است که مقامات دولتش، مانند مایک پمپئو، ریک پری و دیگران، در کنگره شهادت دهند، اما از آنجا که تحقیقات استیضاح «کلاهبرداری دمکرات‌ها» است و به جایی نمی‌رسد، مانع از شهادت این مقامات می‌شود. ترامپ گفته اتفاقاتی که برای او در تحقیقات استیضاح افتاده، نباید برای هیچ رئیس جمهور دیگری در آینده رخ دهد.
دعوای ترامپ و دمکرات‌ها به این زودی‌ها تمام نخواهد شد و هر چه انتخابات نزدیک شود، شدت آن بیشتر خواهد شد. ظاهرا حتی دمکرات‌ها هم پذیرفته‌اند که امکان برکناری ترامپ از طریق استیضاح وجود ندارد. فقط می‌توان از تحقیقات استیضاح به عنوان ابزاری برای بدنام کردن رئیس جمهور در آستانه انتخابات استفاده کرد. برندا لارنس، نماینده دمکرات کنگره، در اظهاراتی که بعدا آن‌ها را اصلاح کرد، گفت در آستانه انتخابات، برکناری ترامپ هیچ ارزشی ندارد و باید به مردم نشان داد که رفتار او غیرقابل قبول است.
لارنس به برنامه رادیویی «نو بی‌اس نیوز» گفت: «به انتخابات خیلی نزدیک هستیم. به شما می‌گویم که با عنایت به اینکه کشور دچار شکاف است، هیچ ارزشی در برکناری او (ترامپ) نمی‌بینم. اما این را ارزشمند می‌بینم که ما قصدمان را نشان دهیم و بگوییم رفتار او غیرقابل قبول است.»

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/132930/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان