نسیم گیلان

آخرين مطالب

چطور در گوگل استخدام شویم؟ علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - چطور در گوگل استخدام شویم؟
٣
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5861230
-->
مجله پلازا / شرایط استخدام در گوگل شاید اندکی پیچیده باشد اما طی کردن این مراحل استخدام برای آن دسته از افرادی که شایسته هستند، ارزشش را خواهد داشت که یکی از اعضای تیم غول فناوری دنیا باشند.
شرایط استخدام در گوگل
شاید برای شما هم جالب باشد بدانید سالانه بیش از دومیلیون نفر برای استخدام در گوگل درخواست می‌دهند و شرایط پذیرششان شاید به‌نوعی از پذیرش در داشنگاه هاروارد هم سخت‌تر به‌نظر بیاید. پس بیاییم ببینیم این شرایط چه هستند.
لازم نیست فردی خاص باشید
شاید بر این عقیده باشید که برای کار در گوگل، یکی از ستاره‌های دنیای فناوری نیستید؛ اما این دلیلی نیست که درخواست کار شما در گوگل بررسی نشود. معاون ارشد نیروی انسانی گوگل، لازو باک، در‌این‌باره می‌گوید دانش مرتبط با شغل خیلی مهم است و حتما لازم نیست یکی از چهره‌های شاخص فناوری باشید و شاید در بخش‌های دیگر گوگل بتوانید مشغول به کار شوید. او در کتاب «رهبری منابع انسانی در شرکت‌های فناوری اطلاعات» که به فارسی هم ترجمه شده است، به این نکته به‌خوبی اشاره می‌کند. ناگفته نماند علاوه‌بر‌اینکه استخدام‌شونده چه کسی است، ممکن است ذهنیت استخدام‌کننده‌ها هم در زمان مصاحبه بر پذیرفته‌شدن فرد اثرگذار باشد.
شما باید رهبری‌کردن را بدانید
اینکه چه ذهنیتی از رهبری گروه دارید و چگونه گروه را مدیریت می‌کنید، خیلی مهم است. رهبری‌کردن یکی دیگر از شرایط استخدام در گوگل است. در گوگل قرارگرفتن در موقعیت قدرت و مدیریت اصلا موضوعی فرمالیته و فانتزی نیست. لازو باک در‌این‌زمینه خاطرنشان می‌کند وقتی افراد برای مدیریت گروه استخدام می‌شوند، آن‌ها مجبورند در گوگل از معنای کلیشه‌ای رئیس‌بودن فاصله بگیرند و از ایده اعضای تیم نیز پشتیبانی کنند. همچنین باید بتوانند بررسی کنند چگونه بهترین بهره‌وری از تیم خود را به‌دست آورند.
شما باید سخت‌گیر و اهل چالش باشید
خب شاید برای حل مسائلی که در زمان استخدام در گوگل برای شما پیش می‌آید، درس‎های دانشگاه و دبیرستان اصلا کاربردی نداشته باشند؛ بلکه باید ترفند طراح سوال را کشف کنید؛ به‌همین‌دلیل، میزان پایداری شما در حل سؤال و راه‌حلی که برایش ارائه خواهید داد، از دید مصاحبه‌کنندگان گوگل اهمیت زیادی خواهد داشت.

شما باید یک Googleyness باشید
یکی از اصطلاحاتی که در گوگل وجود دارد، Googleyness است. درواقع، این اصطلاح به این موضوع اشاره می‌کند که چقدر در کارکردن با دیگران خلاق هستید و می‌توانید کار گروهی انجام دهید و با فرهنگ شرکت کنار بیایید.
خب با توجه به مطالبی که تاکنون بیان شد، باید بگوییم رقابت برای استخدام در گوگل بسیار سخت است؛ اما هر کسی که برای استخدام‌شدن در شرکتی بزرگ تلاش می‌کند، می‌تواند این فرصت را داشته باشد. بماند که برخی از افراد از مهارتشان برای فریلنس کارکردن استفاده می‌کنند. با این توضیحات، درادامه به مراحل استخدام و این موضوع اشاره خواهیم کرد که افراد برای ارائه درخواست کار چه مراحلی در پیش دارند.
مراحل استخدام در گوگل
در گوگل، هوشمندی کارکنان قبل از استخدام بررسی می‌شود و این موضوع یکی از شرایط استخدام گوگل نیز شناخته شده است. در ابتدا، یعنی از بررسی رزومه، مصاحبه‌کنندگان سؤالاتی درباره حوزه کاری فرد درخواست‌دهنده مطرح می‌کنند تا دانش وی را بسنجند و درنهایت، خلاقیت وی را بررسی خواهند کرد. حالا ببینیم این مراحل چگونه هستند. البته پیش‌از‌آن باید اشاره کنیم روند مصاحبه و شرایط استخدام در گوگل چندان با دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا تفاوت ندارد؛ اما اگر از یک سطح پایین‌تر مشاهده کنیم، بله ممکن است حتی عجیب نیز باشد. ویدئویی که درادامه می‌آید، برای درک این موضوع می‌تواند کمک‌کننده باشد.
مرحله اول: درخواست استخدام
کارکردن در گوگل با ارائه درخواست ازطریق این آدرس آغاز خواهد شد. در این سایت، می‌توانید با منابع مناسبی درباره این موضوع آشنا شوید که افراد جویای کار در گوگل باید چه چیزهایی بیاموزند. همچنین، شرایط استخدام در گوگل و درباره گوگل و درباره شغل‌های موردنیاز آن در این سایت آمده است. علاوه‌بر‌این، فهرستی از شغل‌های قابل‌درخواست نیز در این سایت مشاهده می‌شود. فرصت‌های شغلی که در این سایت مشاهده می‌کنید، حداقل به مدارک و تخصص در آن حیطه نیاز خواهد داشت و این مورد یکی از مدارک موردنیاز برای استخدام گوگل به‌شمار می‌رود.
داوطلبانی که تصمیم می‌گیرند با دانستن شرایط استخدام گوگل در اینجا اپلای کنند، باید روی دکمه Apply در بالای فهرست شغل‌های موردنیاز گوگل کلیک و فرمی را پر و برای گوگل ارسال کنند که درادامه برایشان حاضر می‌شود. البته این فرایند به ارسال روزمه نیز منتهی خواهد شد. بخش نوشتن نامه هم در این فرم مجازی مشاهده می‌شود که پرکردن آن اختیاری است؛ اما توصیه می‌شود آن دسته از افرادی که به‌طور جدی تصمیم به کار در گوگل دارند، آن را هم پر کنند و دلایل خود را از گرفتن شغل مدنطر بیان کنند. درواقع، گوگل سالانه تعداد زیادی درخواست شغل از افراد خبره دریافت می‌کند و شاید این نامه بتواند تمایز خوبی بین درخواست‌دهندگان ایجاد کند. ناگفته نماند درباره رزومه هم باید نکاتی رعایت شود.
یکی از شرایط استخدام در گوگل و مدارک موردنیاز برای آن، ارسال رزومه‌ای درست‌و‌حسابی است. درادامه نکاتی در‌این‌باره بیان کرده‌ایم:
دقت کنید در رزومه خود که مطابق اصول رزومه‌نویسی فراهم شده است، به دانش و مهارت مرتبط باید اشاره کنید؛ یعنی مهارت‌ها و تجربیات شما باید متناسب با شغلی باشد که برای آن درخواست داده‌‎اید؛
درباره پروژه‌های پیشین که در آن‌ها عضو بوده یا آن‌ها را مدیریت کرده‌‎اید، بنویسید و نکات برجسته آن را بیان کنید؛
اگر نقش رهبری داشتید، حتما اشاره کنید که اندازه تیم و دامنه کار شما چقدر وسیع بوده است؛
اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید، می‌توانید درباره پروژه‌های دانشگاهی خود اطلاعاتی درج کنید؛
سعی کنید همه این‌ها را کوتاه، مانند یک نمونه کار بنویسید. مدارک و توضیحات بیشتر درادامه روند استخدام، یعنی مصاحبه یا بعد از آن، از شما درخواست خواهد شد.

مرحله دوم: مصاحبه در گوگل
به‌طورمعمول فرایند مصاحبه در گوگل فرایندی چندمرحله‌ای است و یکی از شرایط استخدام در این شرکت نیز، گذراندن همین مراحل و آزمون استخدامی است. درواقع، مرحله اول مصاحبه‌ای تلفنی و مرحله دوم مصاحبه‌ای حضوری خواهد بود. دقت کنید فقط فینالیست‎ها هستند که به مصاحبه حضوری می‎‌رسند. میزان فنی‌بودن مصاحبه به این بستگی دارد که برای چه شغلی درخواست داده‌اید. شاید از شما بخواهند الگوریتمی بنویسید یا مسئله‌ای حل کنید.
در جریان مصاحبه‌های اهالی مانتین‌ویو، مصاحیه‌کنندگان به‌دنبال برتری متقاضیان در زمینه‌های توانایی شناخت و دانش عمومی، رهبری، دانش مرتبط با شغل مدنظر و سازگاری آنان با فرهنگ عمومی کار در شرکت هستند. در بخش قبل هم اشاره کردیم هریک از کارکنان گوگل باید Googleyness باشند و بتوانند با فرهنگ شرکت و سایر اعضا کنار بیایند.
در سال‌های پیشین، آزمون استخدامی گوگل سؤالاتی مانند اینکه «چند تیونر پیانو در جهان وجود دارند» را شامل بود. هدف از طرح این سؤالات را می‎توان بررسی میزان خلاقیت، قدرت حل مسئله و استدلال فرد بیان کرد؛ اما در سال‌های اخیر، سؤالات اندکی عجیب‌تر شده‌اند که متناسب با نوع شغل مدنظر فرد متفاوت خواهند بود.
مرحله سوم: بررسی
این بخش از فرایند آزمون استخدامی گوگل ممکن است چند هفته‌ای طول بکشد؛ درنتیجه باید مدتی منتظر اعلام نتیجه بمانید. درواقع، مرحله بررسی شامل دو بخش خواهد بود: 1. تصمیم بگیرند بهترین گزینه را استخدام کنند؛ 2. بعد از انتخاب فرد مدنظر مقامی ارشد هم این موضوع را تایید کند و تصمیم نهایی در موردش اتخاذ شود.
مرحله چهارم: تحقیقات گوگل
در این مرحله، گوگل به جمع‌آوری مدارک و تأییدیه تحصیلی و تماس با کارفرمایان قبلی برای بررسی‌های بیشتر می‌پردازد تا مدارک موردنیاز برای استخدام جمع‌آوری شود و اطلاعات درج‌شده در رزومه فرد تأیید شود. هرچند تا پیش‌از‌این هم ممکن است براساس توافقاتی بین گوگل و فرد متقاضی کار، فرد با شرایطی به استخدام گوگل دربیاید.
سخن پایانی
با‌توجه‌به مطالبی که بیان کردیم، شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید همه افرادی که در حوزه‌ای از فناوری و کسب‌و‌کار مهارت دارند، می‌توانند شانس خود را برای استخدام در گوگل امتحان و رزومه خود را برایشان ارسال کنند؛ اما باید به این نکته نیز توجه شود که در آزمون استخدامی گوگل، شاید آموخته‌های دانشگاه و دبیرستان به‌دردشان نخورد و این مهارت حل مسئله و میزان پذیرش چالش و پایداری است که می‌تواند نجاتشان دهد. درواقع، درس‌های دانشگاهی فقط اصول پایه‌ای برای کارکردن در گوگل یا هر شرکت دیگر را با خود به‌همراه دارند.
با‌ این تفاسیر، شرایط استخدام در گوگل برای اکثر افراد عجیب به‌نظر می‌رسد؛ اما استخدام در گوگل موضوعی نیست که به این راحتی‌ها بتوان از آن صرف‌نظر کرد. درواقع، بخش هیجان‌انگیز ماجرا اینجا است که محصول تولیدشده را طیف وسیعی از افراد جهان استفاده خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/133539/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی