نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا از 22 بهمن اجرایی می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه نهضت دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از 22 بهمن امسال لغایت 22 اسفندماه نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران با مشارکت مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران اجرا خواهد شد.

عبدالله پاکاری در شورای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان،‌ با اشاره به تنگناهای مالی کشور که به واسطه دشمنی بی‌سابقه کشورهای استکباری ایجاد شده، اظهار کرد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و دشمن به هر بهانه‌ای به دنبال فشار وارد کردن بر ایران است.
وی مقاومت و ایستادگی ملت ایران را عامل ناامیدی دشمن دانست و افزود: همانگونه که دشمن در عرصه نظامی در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت جوانان این مرز و بوم شکست خورد، در جنگ اقتصادی نیز احساس ناکامی می‌کند و نقشه‌هایش را نقش بر آب می‌بیند لذا به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق و فتنه در کشور و بین مردم است.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و همدلی و وفاق بین آحاد جامعه و مسئولان، تصریح کرد: جامعه هدف بنیاد شهید خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران هستند که جایگاه و منزلت ویژه برای ما دارند لذا باید با برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه رضایتمندی این قشر معظم را فراهم کنیم، زیرا خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز تحت تاثیر شرایط اقتصادی هستند و باید در پاسخگویی به آنان نهایت شکیبایی و سعه صدر را به خرج دهیم.
پاکاری، اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری را تنها راهگشای مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: باید با صرفه‌جویی و ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از همه ظرفیت‌ها و امکانات یک مدیریت جهادی داشته باشیم و از روش‌های ابتکاری در مواجهه با مسائل روز بهره بگیریم.
این مقام مسئول عدم اجرای بخشی از قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را به واسطه محدودیت‌های بودجه‌ای دولت دانست و یادآور شد: یکسری از مشکلات در سطح ملی است و از توان بنیاد شهید استان خارج است، اما در سطح استان و شهرستان‌ها عملکرد قابل قبولی داریم و تعامل خوبی بین ادارات بنیاد شهید با فرمانداران و مدیران ادارات و ائمه جمعه جهت رسیدگی به ایثارگران برقرار است.
پاکاری با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال قرار داریم، گفت: حضور در انتخابات و تلاش برای برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات یک وظیفه ملی و مذهبی است، اما روسای ادارات بنیاد شهید به عنوان کارگزاران نظام حق جهت‌گیری و حمایت از جناح یا کاندیدای خاص را ندارند. همچنین نباید اجازه دهیم یادواره‌های شهدا مکانی برای تبلیغات انتخاباتی شود.
وی دهه فجر را فرصت ویژه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانست و تصریح کرد: 22 بهمن یکی از اعیاد ملی ماست و باید در گرامیداشت این ایام بکوشیم.
مدیرکل بنیاد شهید گیلان درمان، اشتغال و دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر را از جمله مباحث اولویت‌دار بنیاد شهید دانست و متذکر شد: امروزه میانگین سنی والدین شهدا به بیش از 80 سال رسیده و لذا نیازمند مراقبتند. البته 42 درصد از والدین شهدای استان مشمول حق پرستاری شدند، در حالی که میانگین کشوری آن 20 درصد می‌باشد.
پاکاری 22 اسفند امسال را مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های ایثارگری در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته شهدا استفاده کنیم.
وی خواستار همکاری شهرداری‌های استان جهت بازسازی و نوسازی یادمان‌های شهدا در آستانه عید نوروز شد و گفت: ادارات بنیاد شهید با مشارکت فرمانداران مراسم بیعت با شهدا را با جدیت دنبال کنند. همچنین استفاده از ظرفیت شورای مشورتی ایثارگران و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان‌ها مورد توجه ادارات بنیاد قرار گیرد.
تهیه 100 مصاحبه با والدین شهدا در آستانه چله بنیاد شهید
محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان نیز، خانواده‌های شهدا و ایثارگران را بهترین قشر جامعه دانست و اظهار کرد: خدمت به خاندان معظم شهدا و ایثارگران یک توفیق الهی است که نصیب مجموعه همکاران بنیاد شده است.
وی مهربانی با جامعه هدف را یک اصل در بنیاد شهید دانست و افزود: امروزه به واسطه تحریم‌های ناجوانمردانه و ظالمانه استکبار جهانی دچار محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای هستیم و شرایط اقتصادی سختی بر جامعه حاکم است لذا همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، باید با وحدت و همدلی و ایثار و مقاومت از این پیچ تاریخی عبور کنیم.
معاون فرهنگی بنیاد شهید گیلان 22 اسفند امسال را مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس بنیاد دانست و گفت: در هفته بزرگداشت مقام شهدا 40 ویژه‌برنامه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهیم داشت.
داوطلب، شهدا را الگوهای ایثار و مقاومت و ایستادگی دانست و عنوان کرد: باید از ظرفیت حسینیه‌های شهدای سراسر استان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره بگیریم.
وی همچنین از تهیه یکصد مصاحبه با والدین شهدای گیلان در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس بنیاد شهید خبر داد و اضافه کرد: نهضت دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا از 22 بهمن لغایت 22 اسفند اجرا خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/135575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه