نسیم گیلان

آخرين مطالب

قالیباف: ایستاده‌ایم برای تغییر مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - قالیباف: ایستاده‌ایم برای تغییر
٠
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5874202
-->
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مجلس نو، کمپینی که این روزها فعالیتش پررنگ‌تر شده و با نزدیک‌شدن به حال و هوای انتخاباتی روز به روز اهدافش بیشتر به چشم می‌آید. همایش کمپین مجلس نو پنجشنبه، 14 آذر با حضور بیش از 250 تن از متقاضیان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این همایش متقاضیان نامزدی در انتخابات آتی مجلس حضور پیدا کردند و با محمدباقر قالیباف، دیدار و گفت‌وگو داشتند؛ گفت‌وگویی که حول محور اهداف و برنامه‌های این افراد و پرسش و پاسخ برای انتخابات پیش رو بود. این اظهار نظرها برای رسیدن به یک هدف اجمالی و جمعی برای پیشبرد هرچه بهتر انتخابات مجلس بود تا بتوانند در دوره بعدی مجلس تغییراتی در راستای بهبود شرایط ایجاد کنند و بتوانند مجلسی را سرکار آورند که رأس امور باشد و نقاط ضعف مجلس فعلی را در دوره بعدی از بین ببرند.
این متقاضیان بین کسانی که در سایتjahad.net ثبت‌نام کرده بودند، پالایش و این پالایش اولیه طبق قوانین مجلس شورای اسلامی و مانیفست نواصول‌گرایی بوده است. به گفته سخنگوی این کمپین، در ابتدا حدود 6 هزار و 479 نفر در این سایت ثبت‌نام و برای کمک و حضور در کمپین مجلس نو اعلام آمادگی کردند و در بین آن‌ها هزار و 434 نفر برای حضور در انتخابات مجلس حضور داشتند. در نهایت پس از بررسی‌ها و گذر از فیلترهای مربوطه، این تعداد به 707 و در نتیجه به حدود 280 نفر رسید.
نکته جالب این موضوع آن است که هیچ‌ شناخت و آشنایی با این افراد نبوده و گزینش و انتخاب آن‌ها فقط براساس انقلابی بودن، تخصص و کارآمدی بوده است.
محمدسعید احدیان، سخنگوی کمپین مجلس نو درحاشیه این همایش دراین‌باره می‌گوید: «روال همیشگی انتخابات این بوده است که جریان‌های سیاسی فقط اطرافیان و آشنایان خود را وارد عرصه انتخاباتی می‌کردند اما در مسیری که این کمپین طی کرده بدون اینکه افراد را بشناسیم، کاملا آزاد به فرایندی رسیدیم که پیش‌بینی می‌شود خروجی این پالایش از مجلس نو، تعداد جدیدی از افراد باشد که در دایره بسته چرخه قدرت نیستند و بدون نگاه سیاسی امکان حضور پیدا می‌کنند.»
او همچنین تأکید کرد که شاخصه‌های انقلابی بودن، توانایی و کارآمدی لازمه انتخاب این افراد است؛ اما اینکه از درون طیف‌های جریان انقلابی به کدام‌یک وصل باشند، موضوعیت ندارد.
برای ایجاد تغییر، هر هزینه‌ای لازم باشد می‌دهیم
در ادامه نیز محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش کمپین مجلس نو و در جمع متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: «بر روش‌های تصمیم‌گیری در اردوگاه اصول‌گرایی نقدهای جدی داشتیم و داریم. نتیجه‌ این روش‌ها عدم‌موفقیت در دو دهه گذشته در عرصه رقابت‌های سیاسی بود.»
باوجود سلایق متفاوت، در خدمت جبهه انقلاب هستیم
وی با بیان اینکه روش یکجانبه‌گرایی غلط است و راهی از پیش نمی‌برد، افزود: «اگر دغدغه ما حل مشکلات مردم و انقلاب است باید حواس‌مان به ضدانقلاب باشد چراکه به دنبال جدایی مردم از انقلاب هستند؛ پس باید مردم را حفظ کنیم زیرا صاحبان اصلی انقلاب، محرومان و مستضعفان هستند، بنابراین باید این ائتلاف را در این چارچوب پیش ببریم.»
قالیباف ادامه داد: «در جبهه انقلاب در خدمت دوستان تلاشگر هستیم ولو سلایق‌مان با یکدیگر متفاوت باشد. در جریانات انقلابی مانند پایداری دلسوزان انقلاب کم نیستند. شاید برخی در حوزه پایداری من را قبول ندارند اما این مسائل برای من موضوعیت ندارد. از هر شخصی که در چارچوب یک جوان انقلابی مؤمن و مردمی باشد و محوری و قبیله‌گرایی نداشته باشد حتماً استفاده می‌کنیم.»
در نواصول‌گرایی به دنبال راه‌اندازی جریان سوم نیستیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما در نواصول‌گرایی به دنبال راه‌اندازی جریان سوم نیستیم، گفت: «قصد ما از نواصول‌گرایی راه‌اندازی جریان سوم نیست، اما قصدمان این است که حتماً این جریان انقلابی باشد و این جریان تبدیل به نگرش و باور شود. معتقدم اکنون جریان اصول‌گرایی در برخی بخش‌ها حزبی رفتار می‌کند و مبتنی بر جریان انقلاب نیست.»
به‌جای اعتماد به جوانان، دست تمنا به سمت دشمن دراز کردیم
قالیباف افزود: «دهه‌شصتی‌ها حتماً برای ما فرصت هستند، اما نتوانستیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و وقت کشور را تلف کردیم و به‌جای اینکه به آن‌ها اعتماد کنیم، دست تمنا به سمت دشمن دراز کردیم.»
باتمام وجود ایستاده‌ایم که تغییر اتفاق بیفتد
این عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: «به شما قول می‌دهم حرکتی که در حوزه سیاسی آغاز کردیم هرگز موسمی نباشد. ما در چارچوب ساختارها گیر نخواهیم کرد. ساختار ما پیشرفت کار است اما ساختار نباید نطفه‌کش باشد. اشکالاتی نیز در حوزه کارآمدی دولت داریم و معتقدیم دولت باید چابک شود و کار تولی‌گری انجام دهد، نه تصدی‌گری.»
وی با بیان اینکه با تمام وجود برای ایجاد تغییر ایستاده‌ایم، تأکید کرد: «مطمئن باشید با تمام وجود ایستاده‌ایم که تغییر اتفاق بیفتد و بابت آن هر هزینه‌ای که لازم باشد، می‌دهیم؛ کافی است شما پای‌ کار بایستید.»
قالیباف ادامه داد: «مردم ما از انقلاب ناراحت نیستند. به‌هیچ‌وجه فکر نکنید اگر بگویید ما انقلابی هستیم مردم از شما روی برمی‌گردانند. مردم از افرادی که ادای انقلابی‌بودن درمی‌آورند، ناراحت هستند. مردم از کسانی ناراحت هستند که به اسم انقلابی‌بودن پا بر هویت افراد می‌گذارند.»
انقلاب اسلامی باید به تمام مردم جدای از دین مذهب و سلیقه سیاسی خدمت کند
او با بیان اینکه اصطلاح قشر خاکستری، غلط و جدا‌کردن مردم است، گفت: «قشر خاکستری چه اصطلاح غلطی است که اصول‌گرایان می‌گویند؟ قشر خاکستری به چه معناست؟ مگر او که قشر خاکستری نامیده می‌شود، شهروند این کشور نیست؟ مگر همشهری و هموطن ما نیست؟ انقلابی که در جمهوری اسلامی است باید به تمام شهروندان خدمت کند. باید نوکری آن‌ها را کند، حتی اگر دین، مذهب و سلایق سیاسی‌شان متفاوت باشد، یعنی تا زمانی که کسی اقدام عملی مسلحانه علیه براندازی نکرده است، حق ندارند با او برخورد کنند.»
مردم اصول ما هستند
قالیباف تصریح کرد: «شما که دغدغه مردم را دارید، با مردم درست صحبت کنید و نگران نباشید اگر اسم انقلاب را می‌برید از شما فرار می‌کنند. ما در نواصول‌گرایی معتقد هستیم مردم اصول ما هستند و نباید این را فراموش کنید. تمام عظمت و قدرت انقلاب، قلب مردم است، نه موشک نقطه‌زن و ساقط‌کردن پهپاد در ارتفاع بالای 50 هزارپا.»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خطاب به متقاضیان نامزدی در انتخابات مجلس تأکید کرد: «باید از رهبر انقلاب یاد بگیریم که فرمودند اگر ما را قبول ندارید برای کشور کار کنید. هرگز از کارتان پا پس نکشید، حتی اگر نتوانستید موفق شوید. ما می‌خواهیم شما حتماً شناخته شوید تا همه بدانند شما دلداده و خدمتگزار ملت هستید.»

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/135872/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری