نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

راه اصلاح جامعه از مسیر صندوق های رای می گذرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت – ایرنا – استاندار گیلان با اشاره به آزمون بزرگ در عرصه سیاسی و اجتماعی در دوم اسفند گفت: راه اصلاح جامعه و تقویت ارکان موثر توسعه جامعه ما حتما از مسیر صندوق های رای می گذرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع عصر روز شنبه به مناسبت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان موفق دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در رشت اظهار داشت: در دوم اسفند (برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی) نمایش باشکوهی از اقتدار ملی در مسیر پیشرفت و تعالی کشور ایجاد می کنیم.
وی با بیان اهمیت انتخابات در کشور و حضور پرشور مردم در آن افزود: رویداد بزرگ انتخابات را در دوم اسفند با حضور اقشار مردم و دانشجویان آگاه به شایستگی رقم می زنیم.
وی در پاسخ به موضوع مطرح شده توسط یکی از تشکل های دانشجویی در این مراسم مبنی بر آرایش مدیران در عرصه انتخابات تصریح کرد: در دولت، انتصابات و تغییر مدیریت ها امری عادی است و در همه سال ها وجود دارد، مدیری چند سالی در پستی می ماند و تغییر می کند و جابجایی انجام می گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: مهم این است که مسیر توسعه استان را با همدلی و بدون بدبینی و با همراهی مردم فهمیم استان پیش ببریم.
وی خطاب به دانشجویان بیان داشت: امید همه ملت ایران، مسئولان نظام از رهبر و خدمتگزاران در استان به شما دانشجویان و جوانان برای پیمودن مسیر توسعه یافتگی استان است.
زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مطرح شده توسط یکی دیگر از تشکل های دانشجویان درباره مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: این که دولت را بی کفایت خطاب کنیم، بی انصافی است.
وی اضافه کرد: قبل از تحویل دولت در دوره یازدهم از سال 92 به لحاظ شاخص های مختلف از جمله تورم، در عرصه سیاست خارجی با توجه به قطعنامه علیه ما و فضای سنگینی که بر کشور سایه افکنده بود، با تلاش دولت و توفیق در برجام، همه شاخص ها مثبت شد.
استاندار گیلان با بیان این که تورم 46 درصدی به تک رقمی برگشت و با اشاره به سایر توفیقات از جمله در ساماندهی ارز و غیره، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با عزتمندی مسیر توسعه را طی می کردند تا این که بر اساس تحولات بین المللی و حضور ترامپ و خروج غیراخلاقی از برجام شرایط را سخت کرد.
وی یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید را احقاق حقوق شهروندی و گفت و گو به عنوان یک دغدغه و هدف، نام برد و اضافه کرد: دانشگاه به عنوان کانون اندیشه ورزی محلی مناسب برای ترویج فرهنگ گفت و گو و دیالوگ و بهره گیری از این روش علمی برای رفع مشکلات است.
زارع در بخش دیگری از سخنانش در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیکاری را یکی از مشکلات جامعه در دوره های اخیر عنوان و خاطر نشان کرد: دولت کوشش کرده که امسال یک میلیون شغل ایجاد کند و تحقق یک میلیون شغل در سال آینده را در برنامه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع پسماند و مشکلات در این باره از سوی یکی از تشکل های دانشجویی در این مراسم اظهار داشت: مشکلات سال ها روی هم انباشته شده به ویژه در حوزه پسماند سراوان رشت که البته این مشکل تنها مربوط به رشت نیست.
نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان داشت: میزان اعتباری که دولت بر حسب پی گیری های انجام گرفته به موضوع پسماند استان گیلان اختصاص داده، حدود 150 میلیارد تومان است که بخش زیادی از آن برای شهرستان رشت در نظر گرفته که طی سال های گذشته بی سابقه است.
زارع در ادامه سخنانش با تبریک روز دانشجو خاطر نشان کرد: دانشگاه نهاد تولید علم به عنوان بزرگترین دستاوردبشر است که ایرانیان به عنوان مروجان علم، دانش و تولیدکنندگان این دستاورد بزرگ، جزو پیش قراولان بوده اند.
وی خاطر نشان کرد: دانشجویان نه تنها در عرصه دانش اندوزی و پژوهشگری بلکه در زمینه فعالیت ها، کوشش ها و خلق ایده ها برای توسعه اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه خود همواره جز ارکان موثر در بین اقشار جامعه بوده و هستند.
وی با بیان این که دانشجویان می توانند از ارکان مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی نه تنها در محیط دانشگاه بلکه محیط پیرامون خود باشند، تصریح کرد: می توان دانشجویان را در کانون های هم اندیشی مشارکت داد.
وی خاطر نشان کرد: معتقدم دانشجویان به سبب این که همواره در بین مردم و در فعال ترین اقشار جامعه یعنی جوانان هستند، می توانند ایده ها و اطلاعات خوبی در کانون های هم اندیشی در بخش های مختلف که ابتدا از دانشگاه شکل می گیرد و سپس در سایر نهادها تاثیر گذار باشند.
در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان جمعی از دانشجویان موفق و ممتاز این دانشگاه در عرصه های علمی، پژوهشی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شدند.
16 آذر در ایران به یاد سه دانشجو (مصطفی بزرگ‌نیا ، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، روز دانشجو نامگذاری شده است.
دانشگاه علوم پزشکی گیلان شش هزار دانشجو دارد.
برچسب‌ها
رشت روز دانشجو گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/135947/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد