نسیم گیلان

آخرين مطالب

روز بی‌رونق دانشگاه‌ها مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - روز بی‌رونق دانشگاه‌ها
٨١٥
٢
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5877258
-->
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
66 سال پس از واقعه 16 آذر سال 1332 مراسم روز دانشجو در شرایطی برگزار شد که نه سخنرانان بنابر سلیقه دانشجویان انتخاب شده بودند و نه آن شور و حرارت هر ساله در دانشجویان مشاهده می‌شد. اصلاح‌طلبان که اغلب با موانعی برای حضور در دانشگاه روبه‌رو بوده‌اند، رئیس‌جمهور نیز پس از سلسله حوادثی که در مراسم آیین بازگشایی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد، ترجیح داد به دانشگاه نرود و با دانشجویان روبه‌رو نشود. این در حالی است که پس از اعتراضات علیه رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در توئیتی اعلام کرده بود: «رئیس‌جمهور تأکید کردند در 16 آذر پاسخگوی سؤالات و اعتراضات دانشجویان خواهند بود». به هر روی دانشجویان دانشگاه‌های کشور روز شنبه به مناسبت «روز دانشجو» برنامه‌های عمومی رسمی و بعضاً غیر رسمی را شاهد بودند، به طوری که در برخی دانشگاه‌ها علاوه بر برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده، برخی دانشجویان اقدام به برگزاری تجمعاتی کردند که البته بدون حاشیه خاصی نیز به اتمام رسیدند.
رئیسی در دانشگاه تهران
رئیس قوه قضائیه روز گذشته به دانشگاه تهران رفت تا میهمان دانشجویانی باشد که برای شنیدن سخنان او آمده بودند. آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و با گرامیداشت روز دانشجو با بیان این‌که «امروز روز احساس خطر دانشگاه و دانشجویان نسبت به خطر نفوذ بیگانگان بوده است» اظهار کرد: 4 ماه بعد از 28 مرداد ماه و حادثه آمدن معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا و احساس مسئولیت دانشجویان به اینکه امروز ایران تحت نفوذ آمریکا قرار می‌گرفت دانشجویان فریاد برآوردند و در این راه چند تن به شهادت رسیدند و این بصیرت و هوشیاری را ثبت کردند. رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این‌که «مساله شفافیت امر بسیار مهمی است» تصریح کرد: از مردم بودن و محرمانگی امر مهمی است، در مورد یکسری مسائل امنیتی این موضوع متفاوت است و مورد اختلاف نیست اما نسبت به مسائلی که مردم باید مطلع باشند این موارد می‌تواند زمینه اجرای عدالت را فراهم نماید. رئیس قوه قضائیه افزود: فساد را نباید در هیچ جای جامعه اسلامی قبول کرد، فساد با شاخصه عدالت گستری نظام سازگار نیست فساد ظلم به مردم و نظام است و امر مردودی است، جمهوری اسلامی ایران نظامی مبتنی بر احکام دینی و عمل به وظایف است اما امکان خطا و اشتباه ممکن است، اشتباه یک امر است فساد امر دیگری است. مجری مراسم نیز در ابتدا از آزادی آخرین دانشجوی بازداشت شده در حوادث اخیر خبرداد و گفت: براساس خبر خوشی که به ما دادند، آخرین دانشجوی بازداشتی در حوادث اخیر آزاد شده است.
قالیباف در دانشگاه علامه
مهمان مراسم روز دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی محمدباقر قالیباف بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز شنبه 16 آذر در ویژه برنامه «دوباره لبخند» که به‌مناسبت روز دانشجو و از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه برگزار شد، پس از تبریک روز دانشجو به دانشجویان و دانش‌پژوهان، آنان را قلب همیشه تپنده این سرزمین برای معنی بخشی و حرکت نامید و گفت: شمایید که عجین شده با آزادی و استقلال و تلاش و پیشرفت برای تحقق حق‌طلبانه عدالتید. این روزها که در جلسات مختلف حضور پیدا می‌کنم و با مخاطبان مختلف گفت‌وگو می‌کنم، وقتی که خسته و کسل از مشکلات و ناکارآمدی‌ها می‌شوم، با دیدن دانشجویان و حضور در کلاس درس، نشاط و انگیزه می‌گیرم. با همه مشکلاتی که با آنها روبه‌رو هستید، هنوز امید ما به شماست. شهردار اسبق تهران در ادامه با اشاره به ناکارآمدی در نظام اداری و اجرایی کشور، اضافه کرد: اگر نتوانید یک تصمیم را خوب اجرا کنید، فرقی نمی‌کند که در روز یک تصمیم‌ بگیرید یا در سال یک تصمیم. وی افزود: ما امروز نیازمند مدیریت هستیم. کلید واقعی حل مشکلات کشور دست شماست که همان روحیه کار و تلاش است، نه کلید قلابی آقای روحانی. ما نیازمند تسهیل‌گری در فضای کسب و کار و استفاده از فناوری‌های نوین هستیم. ما باید کسب و کار جدید داشته باشیم. در دنیا بیش از 50 هزار شغل شناسایی شده‌اند اما ما در ایران بیش از 12 هزار شغل نداریم. او در بخش پایانی سخنانش ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، آینده را روشن و امیدآفرین دانست اما شرط آن را چنین بیان کرد: بدانید که آینده روشن و امیدآفرین است به شرط آن که بتوانیم این تفکر غرب‌گرا و لیبرالیستی و خسته و بسته و نشسته را از اداره کشور دور کنیم تا بی‌تدبیری و ناامیدی را پایان بدهیم و تلاش و کار و امید را به همت جوانان عزیز برای ملت به ارمغان آوریم.
تجمع دانشجویان دانشگاه تهران
قبل از حضور رئیس دستگاه قضا در آیین بزرگداشت روز دانشجو تعدادی از دانشجویان و فعالان صنفی دانشگاه تهران با حضور در محوطه دانشگاه، مطالبات صنفی، سیاسی، دانشجویی، آموزشی و حتی نگرانی و دغدغه‌های اجتماعی و دانشجویی خود را ابراز کردند. گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در روز دانشجو در چهار راه ادبیات در داخل دانشگاه تجمع کرده و شعارهایی سر دادند. این دانشجویان شعارهایی با مضمون پولی شدن دانشگاه‌ها و همچنین حمایت از دانشجویان زندانی سر دادند. تجمع دانشجویان دانشگاه تهران پس از سر دادن شعارهایی بدون هیچ حاشیه‌ای پایان یافت. همچنین دانشجویان دانشگاه هنر ظهر شنبه در حاشیه برگزاری مراسم روز دانشجو، با ایجاد اِلمان‌هایی در محوطه دانشگاه، نسبت به وقایع اخیر اعتراضات خود را اعلام کردند. طبق خبرهای رسیده دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی نیز در اعتراض به آنچه کیفیت بد و غیربهداشتی بودن غذا عنوان می‌شد، ظهر شنبه 16 آذرماه دست به اعتصاب غذا زدند که البته این اعتراض دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در هفته گذشته نیز وجود داشته است.
سرود «یار دبستانی من» در دانشگاه علامه
بر اساس گزارش‌های رسیده از دانشگاه علامه، دانشجویان این دانشگاه نیز پس از تجمع در محوطه این دانشگاه با خواندن سرود یار دبستانی من... و شعارهایی در حمایت از آزادی‌های مشروع به آنچه «بازداشت و یا دستگیری دانشجویان در هفته‌های گذشته» می‌دانستند، اعتراض کردند. همچنین برخی دانشجویان، در دانشگاه تربیت مدرس نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی به بازداشت دانشجویان در سراسر کشور و همچنین مسائل اقتصادی اعتراض خود را اعلام کردند.
شعارهای دانشجویان پلی‌تکنیک
دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) نیز علاوه بر برنامه‌های رسمی مسئولان این دانشگاه به صورت خودجوش، ظهر شنبه با تجمع در محوطه این دانشگاه شعارهایی را در اعتراض به آنچه برخورد امنیتی در دانشگاه‌ها می‌دانستند سر دادند. این تجمع نیز بدون حاشیه خاصی به پایان رسید.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/136105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت

تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند