نسیم گیلان

آخرين مطالب

طرح جامع گردشگری گیلان با تامین اعتبار خارجی اجرایی می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری با اشاره به انتخاب گیلان برای مرحله اول مطالعه وتدوین طرح جامع گردشگری گفت: این پروژه که به نام راه ابریشم معرفی شده، با کمک‌های فنی سازمان جهانی گردشگری و تأمین مالی از طریق اتحادیه اروپا و توسط دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران اجرایی می‌شود.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مارچلو نوتاریانی در دیدار با استاندار گیلان با ابراز خرسندی از سفر به این استان و انتخاب آن به عنوان مرحله اول مطالعه تدوین طرح جامع گردشگری ، دلیل انتخاب گیلان را به واسطه وجود ظرفیت‌های طبیعی و تعداد حضور گردشگرانی از کشورهای همسایه همچون آذربایجان و نیز از استان‌های دیگر در این خطه عنوان و خاطرنشان کرد: این طرح جامع به عنوان نقشه راه، هدایتگر گردشگران از تمام نقاط کشور و نیز دنیا برای ایجاد گردشگری پایدار، مسئولانه و رقابتی است.
وی با اشاره به اینکه این طرح نه تنها به جوامع محلی بلکه به گردشگری بین‌المللی توجهی ویژه دارد، افزود: تلاش بر این است تا ضمن توجه به بازاریابی، مدیریت، سرمایه‌گذاری، آموزش و تعامل میان حوزه‌های مختلف، تمامی بخش‌های عمومی و خصوصی مرتبط با گردشگری را به یک نقطه مشترک برسانیم.
علیرضا رحیمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار با اشاره به نیاز کشور به نقشه راه و طرح جامع گردشگری گفت: برای انجام مطالعات اولیه تدوین طرح جامع گردشگری چهار استان قم، گیلان، اصفهان و اردبیل انتخاب شدند.
استاندار گیلان نیز در دیدار مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری گفت: این استان با تدوین طرح جامع گردشگری، در کانون توجه قرار می‌گیرد.
ارسلان زارع افزود: هر منطقه از دنیا که از طریق سازمان جهانی گردشگری معرفی شده، به نوعی در کانون توجه بین‌المللی قرار گرفته و با ثبت جهانی آثار و مناطق تاریخی گیلان، به طور قطع این استان شاهد سفر تعداد گردشگران بیشتری خواهد بود.
وی با قدردانی از انتخاب گیلان برای مرحله اول مطالعات تدوین طرح جامع گردشگری کشور افزود: استان گیلان علاوه بر موهبت‌های الهی به لحاظ اجتماعی و انسانی، دارای مردمی خونگرم و مهمان نواز است.
وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان گیلان می‌تواند در بلندمدت برای توسعه گردشگری بسیار موثر باشد، اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی گیلان که سبز -آبی تعریف و با نگاه زیست محیطی و رویکرد گردشگری تدوین شده ؛ می‌تواند بسیاری از اطلاعات مورد نیاز استان در مسیر تهیه طرح جامع گردشگری را در اختیار دست‌اندرکاران قرار دهد.
زارع با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در طرح آمایش سرزمینی جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: استان گیلان در حوزه‌های مختلف درمانی همچون رشته‌های مغز و اعصاب، قلب، چشم و ارتوپدی از جایگاه خوبی برخوردار است که می‌تواند برای جامعه هدف گردشگری سلامت از جمله کشورهای همسایه به ویژه آسیای میانه، جمهوری آذربایجان و عراق مفید باشد.
وی به تلاش‌های موثر صورت گرفته از سوی دولت تدبیر و امید در راستای گسترش ظرفیت‌ها و تسهیل زمینه‌های جذب گردشگر به استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل راه آهن قزوین- رشت با ظرفیت جابجایی سالانه سه میلیون نفر مسافر در کنار بسترهای حمل و نقل هوایی و زمینی، می‌تواند در توسعه گردشگری بسیار اثرگذار باشد.
استاندار گیلان به ارتباط دریایی از طریق بندرکاسپین با کشورهای اوراسیا براساس پیمان‌های بین‌المللی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته، 20 کشتی در بندرکاسپین پهلو گرفته و صادرات استان گیلان به کشور روسیه از طریق بنادر انزلی، آستارا و کاسپین روند صعودی دارد.
وی با اشاره به وجود بناها، آثار و جاذبه‌های تاریخی همچون ماسوله، قلعه رودخان، تالاب انزلی و نیز هنر دستی چادر شب بافی قاسم آباد در گیلان افزود: رشت به عنوان شهر خلاق خوراک و غذا در یونسکو ثبت جهانی شده که طی سال‌های اخیر یکی از نقاط قوت و جذاب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
زارع به سه برابر شدن احداث هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز بوم گردی در این استان طی دولت یازدهم و دوازدهم نسبت به سال های قبل از آن اشاره و اضافه کرد: موضوع گردشگری برای مردم گیلان از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه مهمان‌نوازی آنان، زبانزد و سابقه‌ای دیرین داشته و جزو فرهنگ جدایی ناپذیر این خطه است.
وی با بیان اینکه هر منطقه از دنیا که از طریق سازمان جهانی گردشگری معرفی شده به نوعی کانون توجه در سطح بین‌المللی قرار گرفته ، گفت: اگر آثار و مناطق استان ثبت جهانی شود ، به طور قطع شاهد سفر تعداد گردشگران بیشتری به گیلان خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر پیش‌بینی تمهیدات لازم در جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به عنوان مولفه‌ای مهم در جهت ورود گردشگر گفت: شیوه‌های اطلاع‌رسانی، استفاده از فناوری‌های نوین در بخش اقامت گردشگران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ذینفعان حوزه گردشگری در طرح جامع مدنظر قرار گیرد.
یک هزار و 100 اثر از گیلان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
دریای خزر، تالاب انزلی ، جنگلهای هیرکانی ، کوههای سرسبز، شهرک تاریخی ماسوله ، لاهیجان، سواحل ماسه ای ، قلعه رودخان ، گردنه حیران تنها بخشی از جاذبه های پرشمار گردشگری استان گیلان است.
تعداد 91 میلیون و 222 هزار و 684 نفر گردشگر شب اقامت از ابتدای سال 97 تا انتهای شهریور 98 در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته‌اند.
105 هتل ، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع گردشگری، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 688 مسافرکاشانه، 20 مجتمع سرگرمی و تفریحی، 38 اقامتگاه بومگردی ، یک اسکله مسافربری و دریایی، 28 اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
برچسب‌ها
گردشگری گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/137020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد