نسیم گیلان

آخرين مطالب

ادامه روند ناکامی تیم های گیلانی؛

هفتمین شکست متوالی سپیدرود ، تساوی خانگی تیم های ملوان و داماش ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - با انجام هفته هفدهم و پایانی دور رفت رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم سپیدرود با شکست برابر فجرسپاسی، هفتمین شکست متوالی خود را متحمل شد، تیم های ملوان و داماش نیز در بازی های خانگی برابر حریفان خود به نتیجه مساوی دست یافتند.

در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال سپیدرود رشت در ادامه روند ناکامی های خود در شیراز با نتیجه سه بر صفر مغلوب فجر سپاسی شد، تیم داماش در رشت برابر آلومینیوم اراک به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت و تیم ملوان بندرانزلی نیز در یک دیدار خانگی برابر تیم قشقایی شیراز به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.
با توجه به بازی های انجام شده ، تیم فوتبال داماش گیلان در ورزشگاه سردار جنگل رشت رو در روی تیم آلومینیوم اراک قرار گرفت که در نهایت دو تیم به نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند تا هر تیم یک امتیاز از این بازی سخت را کسب کند.
در جریان این بازی که از هفته هفدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور برگزار شد، هر دو تیم در نیمه اول، یک بازی پرتحرک را در میانه میدان به نمایش گذاشته و در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یافت.
در نیمه دوم نیز هر دو تیم تا حدی احتیاط را کنار گذاشته و حملاتی را روی دروازه هم پایه ریزی کردند اما این حملات نیز چندان موثر واقع نشد،در 15 دقیقه پایانی بازی ،تیم داماش به دلیل میزبانی و حمایت طرفدارانش بر بازی تسلط کاملی یافت و حملات متعددی را انجام داد اما هیچ یک از این حملات تبدیل به گل نشد تا این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی صفر بر صفر خاتمه یابد.
داماشی ها که تاکنون موفق ترین نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول بوده و در پایان نیم فصل نیز توانستند در نیمه اول جدول رده بندی قرار گیرند، در این بازی نتوانستند از فرصت میزبانی خود بهره لازم را ببرند و در نهایت به نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند.
گرچه تیم فوتبال داماش در اواخر این دیدار بر بازی تسلط کاملی یافت و حملات متعددی را روی دروازه تیم آلومینیوم انجام داد اما این حملات فایده ای نداشت تا تیم داماش دو امتیاز حساس این بازی را از دست دهد و با یک تساوی خانگی دور رفت رقابت های لیگ دسته اول را به اتمام برساند.
البته این بازی حاشیه هایی را نیز برای داماش به همراه داشت که مهمترین آن ، خداحافظی و کناره گیری سیامک فراهانی سرمربی این تیم پس از پایان این دیدار بود که این مربی در مصاحبه با چند خبرنگار، اعلام کرد دیگر قادر به همراهی تیم نبوده و از سرمربگیری داماش کناره گیری کرد.
به طور حتم این استعفای سیامک فراهانی تبعاتی را برای تیم داماش به همراه خواهد داشت چون با توجه به شرایط نابسامان مدیریتی این باشگاه که آنان نیز منتظر واگذاری باشگاه هستند، شاید هیچ مربی باسابقه و معروفی حاضر نشود با این تیم در نیم فصل دوم کار کند.
به هرحال باید منتنظر ماند و مشاهده کرد که تکلیف سرمربیگری و مالکیت تیم داماش در نیم فصل دوم به کجا خواهد کشید و کدام مربی هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت و از آن مهمتر وضعیت مدیریتی و مالکیتی این باشگاه به کجا خواهد انجامید.
این در حالی است که هم اینک تیم فوتبال داماش گیلان با توجه به شرایط موجود، جایگاه مناسبی را در جدول رده بندی دارد و اگر این تیم در دور برگشت نیز همانند دور رفت نتیجه بگیرد، به طور حتم در پایان رقابت ها در نیمه اول جدول رده بندی باقی خواهد ماند که این امر می تواند برای این تیم موفقیت محسوب شود.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول در هفته هفدهم و پایانی این مسابقات در یک دیدار خانگی به مصاف تیم نه چندان مطرح قشقایی شیراز رفت که در نهایت با این تیم به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.
ملوانان که از بازی دربی گیلان و با برتری برابر سپیدرود خود را بازیافته و نتایج بهتری را نسبت به اوایل فصل کسب کرده اند، در این بازی خانگی نتوانستند از فرصت میزبانی خود استفاده کنند و در نهایت با کسب نتیجه مساوی این تیم نیز یک فرصت مناسب را از دست داد.
تیم فوتبال ملوان در این دیدار نیز ضعیف ظاهر شد و نتوانست از فرصت های مناسب سود ببرد که این امر در نهایت به کسب یک نتیجه مساوی خانگی برابر یک تیم ضعیف منجر شد تا ملوانان نیز همانند تیم داماش آخرین بازی خانگی خود را در دور رفت با نتیجه مساوی به اتمام برسانند.
البته هر دو تیم گیلانی در این دیدارهای خانگی فرصت های مناسبی را برای پیروزی داشتند اما بازیکنان ملوان و داماش نتوانستند از این فرصت ها استفاده کنند که این امر یکی از ضعف های مفرط و مهم تیم های گیلانی در رقابت های لیگ دسته اول محسوب می شود.
اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول در هفته هفدهم و پایانی دور رفت در شیراز رو در روی تیم مدعی و قدرتمند فجر سپاسی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه سنگین سه بر صفر مغلوب حریف خود شد.
سپیدرودی ها که در چند دیدار اخیر خود فقط رنگ شکست را دیده و حتی در بازی های خانگی نیز نتوانستند به نتیجه مساوی دست یابند، آخرین بازی دور رفت را نیز با شکست به اتمام رساندند تا وضعیت این تیم در جدول رده بندی نامناسب تر شده و فاصله این تیم با تیم های انتهای جدولی کمتر شود.
در تیم فوتبال سپیدرود که پس از سه شکست متوالی دست به تغییر در کادر فنی خود زد و نادر دست نشان را جایگزین علی نظرمحمدی کرده است هم ، این شوک تغییر سرمربی تاکنون جواب نداده و دست نشان نیز در چهارمین حضورش به عنوان سرمربی تیم سپیدرود، چهارمین شکست را متحمل شد تا این مربی کارکشته نیز کارنامه ناموفقی را در سپیدرود به ثبت برساند.
البته دور رفت رقابت های لیگ دسته اول برای سپیدرود به اتمام رسیده و این تیم فرصت حدود یک ماهه برای بازسازی خود دارد تا با قدرت بیشتر دور برگشت را آغاز و با کسب نتایج مطلوب در نهایت جایگاه مناسبی را در جدول رده بندی کسب کند.
این در حالی است که طرفداران سپیدرود نیز چنین انتظاری را از تیم خود دارند و آنان منتظرند که تیم سپیدرود بتواند با جذب چند بازیکن جدید و تاثیرگذار، روند رو به رشد خود را آغاز و دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول را با قدرت شروع کند تا روند ناکامی ها و سریال شکست های این تیم پایان یابد.
البته یکی از دلایل مهم عدم نتیجه گیری مناسب تیم های گیلانی در چند دیدار اخیر به خصوص تیم سپیدرود ، اشتباهات فاحش و فردی بازیکنان است که این امر نه تنها فرصت های گلزنی را از تیم های گیلانی می گیرد، بلکه با اشتباهات مکرر به خصوص در خط دفاعی، فرصت گلزنی را به تیم های حریف می دهد.
به هرحال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که نمایندگان گیلان در دور برگشت رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور چه نتایجی را کسب و سرانجام چه رتبه ای را در پایان فصل به خود اختصاص خواهند داد.
تا پایان هفته هفدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور 18 تیم ، داماش با کسب 25 امتیاز از 17 بازی در رتبه هفتم ، سپیدرود رشت با کسب 15 امتیاز از 17 مسابقه در رتبه پانزدهم و ملوان بندرانزلی نیز با کسب 15 امتیاز از 16 مسابقه در رتبه شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.
برچسب‌ها
فوتبال داماش گیلانیان سپیدرود رشت

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/137197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی فومن

تظاهرات حمایت از مردم غزه و پاسخ به اسرائیل در گیلان برگزار می‌شود

72 هزار گیلانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کردند

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن

برگزاری اولین حراج خرده فروشی سال 1403 در گیلان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه سیاهمزگی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

شعر خوانی دختر شیرین زبان

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 09:30

نمایش اقتدار و تجدید بیعت ارتش با انقلاب اسلامی در استان گیلان

معرفی واحد تولیدکننده آلاینده محیط‌زیست به دستگاه قضا در گیلان

صدور بیش از 300 کارت بازرگانی برای تُجار گیلانی

نشای مکانیزه برنج در آستارا

کشف محموله 9 میلیارد تومانی نوشیدنی قاچاق در رشت

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور

وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است

شناسایی 3تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 30 فروردین 1403

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

تصاویری از اختتامیه «مدرسه» عشق در رشت

اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل