نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

آمارها بیانگر رشد اقتصادی مثبت در سال‌جاری است اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: در سال‌جاری به گواه سازمان‌های معتبر بین‌المللی ایران توانسته از مرحله دشوار گذار، با سربلندی عبور کند بطوریکه رشد اقتصادی ما به نسبت سال قبل مثبت خواهد بود.

ارسلان زارع عصر امروز در جلسه شورای اداری در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و تشدید تحریم‌های ظالمانه، اظهار کرد: تشدید تحریم‌های غیرقانونی مشکلات اقتصادی را بر مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرده است.
استاندار گیلان افزود: در سال 97 تجدید تحریم‌ها فشار مضاعفی را بر مردم و دولت وارد کرد، اما با مدیریتی که دولت داشت و همچنین با همکاری ملت فهیم و آگاه، همدلی و همکاری دیگر قوا و همه ارکان نظام، به ویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سالجاری، توانستیم بر بسیاری از مشکلات از جمله تورم، بی ثباتی در بازار ارز، کاهش برخی کالاهای اساسی، افت شاخص‌های اقتصادی فائق آییم.
زارع تصریح کرد: در سال‌جاری نه به گواه بانک مرکزی بلکه به گواه سازمان‌های معتبر بین‌المللی ایران توانسته از مرحله دشوار گذار، با سربلندی عبور کند بطوریکه رشد اقتصادی ما به نسبت سال قبل مثبت خواهد بود؛ اکنون نیز در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و برای ماه‌ها ذخیره موجود است‌.
وی با بیان اینکه التهابی در بازار نداریم و تحت کنترل بانک مرکزی است، تصریح کرد: خوشبختانه وفاق و همدلی بین ارکان نظام وجود دارد، همه هم مصمم هستند تا دست در دست یکدیگر بزرگترین حماسه را در دوم اسفندماه و خلق رویدادی مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی رقم بزنند.
استاندار گیلان بیان کرد: انتظار دارم به سبب این موقعیت خوب در استان یعنی وجود فضای همکاری، همدلی و تعامل و نبود هیچگونه حاشیه برای کار و خدمت، بتوانیم با فعالیت مستمر و تلاش مضاعف دین و رسالت خود را در حق مردم ادا کنیم. همه دستگاه‌ها برای انجام وظایف خود برنامه‌هایی مدون دارند که تکالیف قانونی محسوب می‌شود.
زارع ادامه داد: انتظار دارم اقدامات در موعد مقرر عملی شود، یکی از این اقدامات که مرتبط با دستگاه‌های اجرایی است، تکمیل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و بهره برداری آنها در دهه فجر می‌باشد. همه پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند یا طرح‌های اقتصادی که توسط بخش خصوصی دنبال می‌شوند، میزان پیشرفت و وضعیت آنها رصد و گزارش گردد. انتظار دارم در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تایید رئیس جمهور است پیوسته و مستمر پیگیری و نظارت شود.
وی با بیان اینکه ایران از لحاظ معادن و ذخایر معدنی در غرب آسیا در جایگاه اول قرار دارد، گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌های مناسب در توسعه کشور استفاده کنیم. یکی از این ظرفیت‌های جاذبه‌های گردشگری و طبیعی است که در گیلان هم مواهب بیشماری در این عرصه داریم.
استاندار گیلان با اشاره به شاخص‌های مصرف برق در استان افزود: باید باور کنیم که منابع ما محدود است لذا باید در هر عرصه‌ای از منابع به صورت بهینه بهره مند شویم، چرا باید به لحاظ شاخص‌ها مصرف صنایع ما پنج برابر میانگین مصرف جهانی باشد؟! میزان صرفه جویی دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شود و این امر به عنوان شاخص ارزیابی مدیران ملاک قرار می‌گیرد لذا دستگاه‌ها تلاش کنند تا زمینه صرفه جویی توسط کارکنان آنها فراهم شود.
زارع خاطرنشان کرد: در جنوب استان ظرفیت لازم برای راه اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد و اکنون اقدامات لازم توسط سرمایه گذار انجام گرفته، با اجرایی شدن این پروژه حتما در استان از نعمت انرژی‌های تجدیدپذیر بهره مند خواهیم شد.
عالی‌ترین مقام اجرایی در استان با اشاره به رصد بازار، تصریح کرد: از کسانی که در پی اصلاح نرخ بنزین، افزایش قیمت را رقم زدند، گله مند هستیم، اما رصد و پایش مستمر قیمت‌ها ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمتی مطابق قانون برخورد می‌شود.
استاندار گیلان بیان کرد: هرگز فراموش نشود که پسماند همچنان مسئله اول استان است، به همین خاطر پروژه‌های این عرصه که فعال یا نیمه فعال هستند در حال پیگیری بوده، در برخی مناطق پیشرفت پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیک افزود: یکی از مجموع قوانین دولت الکترونیک استفاده از مزایای شبکه است، اما همچنان متاسفانه در برخی ادارات اسراف در اموال صورت میگیرد که این امر مفهومی ندارد و مورد قبول نیست.
زارع با تاکید بر بهسازی دستگاه‌های دیالیز استان، گفت: فرسودگی دستگاه‌های دیالیز در استان باعث بروز مشکلاتی می‌شود که نیلزمند بازسازی و تجهیز است، به همین علت در پی سفر اخیر وزیر بهداشت به استان مقرر شد چند دستگاه جدید دیالیز برای بیمارستان‌های استان خریداری و نصب شود.
استاندار گیلان اضافه کرد: اهمیت و نقش انتخابات در نظام‌های دموکراتیک از جمله مردم سالاری دینی بر همگان واضح است، قطعا به همین دلیل اهمیت استمرار اقتدار و عزت مردم و نظام جمهوری اسلامی در گرو برگزاری انتخاباتی امن و سالم و رقابتی با حضور حداکثری مردم است.
وی بیان کرد: مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخاباتی باشکوه، رعایت قانون، اصل بی طرفی مجریان قانون و ناظران و مدیران دستگاه‌های اجرایی است. نباید از امکانات دولتی و موسسات عمومی و دستگاه‌های اجرایی به نفع کاندیدا استفاده کرد. طبق تقویم اجرایی فرمانداران بدون چالش و مشکل هیات‌های اجرایی را تشکیل دهند، مراحل رسیدگی به صلاحیت‌ها انجام شود تا زمینه ترغیب و تشویق بیشتر مردم در انتخابات فراهم شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/137573/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد