نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان : اقتدار و عزت مردم در گرو برگزاری انتخاباتی امن و سالم است اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - استاندار گیلان گفت: اقتدار و عزت مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام مردمسالار دینی در گرو برگزاری انتخاباتی امن، سالم و رقابتی با حضور حداکثری مردم است.

ارسلان زارع عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه افزود : باید همه برای برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات تلاش کنیم و این شکوه و عظمت زمانی خلق می شود که تمهیدات آن به درستی اندیشیده و فراهم شود و اعتماد یکی از پیش درآمدهای آن است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه های ایجاد اعتماد، رعایت قانون و اصل بی طرفی توسط همه مجریان، ناظران و مدیران است و در این راستا هرگز نباید اجازه دهید از امکانات دولتی و موسسات عمومی ادارات کل، شهرداری ها و دهیاری ها به نفع کاندیدایی استفاده شود.
زارع با اشاره به مشارکت بیشتر داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات در سطح استان نسبت به دوره قبل گفت : هیات های اجرایی هم طبق تقویم انتخابات بدون چالش و مشکلی خاص از معتمدان منصف و عادل تشکیل شد.
وی گفت: مراحل رسیدگی به صلاحیت ها طبق قانون انجام می‌شود و امیدوارم با فعالیت بیشتر احزاب، گروه‌های سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه های مدنی زمینه ترغیب و تشویق بیشتر برای حضور مردم در انتخابات فراهم شود .
آمارهای بین المللی نشان دهنده رشد اقتصادی مثبت کشور است
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به وضعیت و شرایط جامعه امروز کشور گفت : با تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا مشکلات اقتصادی بر مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و در سال 97 این فشارها مضاعف شد اما با مدیریت دولت و با همکاری ملت آگاه و نیز با همدلی و همکاری دیگر قوا و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توانستیم در سال جاری بر بسیاری از مشکلاتی که در سال گذشته مردم و دولت را در دشواری قرار داده بود، فائق آییم.
وی از جمله این دشواری ها را تورم، بی ثباتی بازار ارز، کاهش برخی کالاهای استراتژیک وارداتی و مانند آن عنوان و ذکر کرد : اما امسال تمامی آمارها اعم از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حتی بنا به اعلام سازمان‌های معتبر بین‌المللی ایران اسلامی توانسته است از مرحله دشوار اقتصادی تحمیلی دشمن با سربلندی گذر کند و از این رو رشد اقتصادی ما امسال نسبت به سال قبل مثبت خواهد بود.
زارع گفت : تامین کالاهای اساسی برای ماهها تامین شده و التهابی در بازار نیست و بازار ارز تحت کنترل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و بازار کالاها هم توسط بخش های اجرایی و نظارتی مدیریت می شود.
وی با بیان اینکه وفاق و همدلی بین ارکان نظام وجود دارد، گفت : همه مصمم هستند تا در کنار هم بزرگترین حماسه سیاسی و اجتماعی را در دوم اسفندماه رقم بزنند و انتظار است بدلیل فضای خوبی که در استان وجود دارد با همکاری، همدلی و وحدت و بدون هیچ حاشیه ای بتوانیم با فعالیت مستمر و تلاشی مضاعف تمامی دست اندرکاران وظایف وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.
زارع همچنین با اشاره به درپیش بودن ایام الله دهه فجر گفت: پروژه‌های عمرانی و اقتصادی برای بهره‌برداری در این ایام برنام ریزی شده اندو پیشرفت قابل ملاحظه ای دارند برای تکمیل مراحل نهایی از اعتبارات بیشتری برخوردار می شوند.
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های اقتصادی عموما توسط بخش خصوصی انجام شده است، اظهار داشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی که تاکید رئیس جمهور هم هست برای اجرایی شدن این پروژه ها نیز باید پیگیری و نظارت شود
نظارت ها بر بازار مستمر باشد
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به پایش مستمر بازار و برگزاری جلسات برای تنظیم بازار توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید و تصریح کرد : از کسانی که بهانه افزایش بنزین که بر کارهایشان تاثیرگذار نیز نبوده و سوء استفاده کردند، گلایه داریم و انتظار است مردم استان در کنار برخورد بازرسی و تعزیرات حکومتی نیز، بیش از پیش در این امر همراهی کنند.
پسماند مسئله اول استان است
وی موضوع پسماند را مساله اول استان دانست و گفت: براساس آخرین گزارشهای دریافتی از فرمانداران و شهرداران مشخص شد که همه پروژه ها برای موضوع پسماند فعال هستند اما پروژه هایی که کند پیش می رود باید تسریع شود.
وی با اشاره به تاکید دولت و آیین نامه اجرایی به دولت الکترونیک و استفاده از مزایای شبکه اظهار داشت : متاسفانه همچنان در دستگاه‌های اجرایی از کاغذ و چاپ کردن استفاده می شود که باید برای اجرایی شدن دولت الکترونیک اهتمام داشت.
زارع همچنین به گزارش ارائه شده توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان در این جلسه اشاره و خاطرنشان کرد : دستگاه‌های اجرایی، تحقیقاتی و آموزشی باید از پژوهشهای زمین شناسی صورت گرفته این اداره کل استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات زمین شناسی اکتشاف معدن است، گفت : ایران از نظر معادن و ذخایر معدنی در غرب آسیا رتبه اول را دارد، از این رو باید از ظرفیت هایی که در توسعه کشور مان موثر است، استفاده کنیم که یکی از ظرفیت های زمین شناسی گردشگری ژئوپولتیکی است.
ظرفیت قابل توجه رودبار برای تولید انرژی های تجدید پذیر
استاندار گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه منابع ما محدود است، بر مصرف بهینه انرژی در استان تاکید و تصریح کرد : همه دستگاه‌ها، نهادها و شهرداری باید بکوشند زمینه صرفه جویی بیشتر مردم و کارکنان خود را از طریق فرهنگ سازی مناسب فراهم نمایند و در این میان نقش رسانه ها بسیار برجسته است.
وی با اشاره به اینکه در جنوب گیلان در رودبار ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد، گفت : سرمایه گذار مقدمات کار را انجام داده و زمین نیز تحویل شده که از فرماندار و دستگاه‌های اجرایی وحوزه معاونت اقتصادی انتظار است سریعتر نسبت به پیگیری برای اجرایی شدن این پروژه اقدام کنند .
چندین دستگاه دیالیز تا دهه فجر به بیمارستان های گیلان تحویل می شود
زارع در بخشی دیگر از این شورا به گزارشی درباره تجهیزات بخش دیالیز بیمارستان های استان اشاره و بر ضرورت بهسازی و بازسازی بخش دیالیز تاکید کرد.
وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد چندین دستگاه برای مرکز استان و شهرستان ها خریداری و تا قبل از دهه فجر به بیمارستان ها تحویل شود تا مردم بتوانند استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ب بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته به سبب نیروی انسانی و پزشکان متخصص گیلان از بهترین استان هاست که در سند توسعه آمایش استان نیز گردشگری سلامت در آن به عنوان یک ظرفیت خوب در توسعه دیده شده است.
برچسب‌ها
استانداری گیلان جلسه شورای اداری گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/137574/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان