نسیم گیلان

آخرين مطالب

خانه احزاب گیلان آغاز به کار کرد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - خانه احزاب گیلان امروز با حضور یدالله طاهرنژاد عضو هیات مدیره خانه احزاب ایران، استاندار و جمعی دیگر از مسئولان و نیز احزاب و تشکل های سیاسی این استان آغاز به کار کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در این مراسم با تاکید بر ضرورت وحدت و همگرایی در شرایط کنونی گفت: همگرایی یعنی آنکه طرف مقابل و جناح رقیب را به هر بهانه‌ای متهم به خیانت، ناکارآمدی و بی‌تدبیری نکنیم، ضمن آنکه می‌توان در یک تعامل و همدلی برای اداره بهتر این کشور روش‌ها را بهبود بخشید.
محمود قاسم نژاد افزود : احزاب زمینه تحرک و پویایی مردم و ارتقای آگاهی را در جامعه فراهم می آورند و می توانند در برطرف کردن مشکلاتی همچون بیکاری و بازگشایی گره ها در کار نظام تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره ضرورت قرارگیری احزاب و گرایش های سیاسی مختلف در کنار و همدل با هم گفت: این نشست‌ها و گفتمان ها میتواند موجب توسعه حوزه مختلف سیاسی، اجتماعی و بهره وری بهینه از نیروی انسانی شود.
وی با تاکید بر اینکه از جمله ارکان اقتدار این کشور انسجام و همدلی است، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان به این اتحاد و همگرایی به عنوان عامل پیروزی ما، نیاز داریم ؛ از این رو، باید سرمایه های اجتماعی را فراموش نکنیم.
دبیرکل حزب مشارکت های مردمی و رئیس خانه احزاب گیلان هم با اشاره به شکل گیری احزاب استان از سال 81 گفت: گیلان جزو نخستین استان های کشور است که احزاب در آن شکل گرفت؛ هر چند احزاب در دولت نهم و دهم فعالیتی نداشتند اما در دولت یازدهم دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.
سهیلا مدارایی با قدردانی از دولت تدبیر و امید در تامین محل راه اندازی خانه احزاب، از جمله برنامه های آتی آن را برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تاریخ ایران و تاریخ حزبی در کشور عنوان کرد.
وی تصریح کرد: وقتی امکان اجتماع و تبادل آرا و نظر تمامی احزاب که نماینده سلائق مختلف در کشور هستند در کنار هم بوجود آمده است، باید تمامی تشکل ها و احزاب بتوانند برای اداره کشور مشارکت داشته و باهم رقابت و همدیگر را رصد کنند تا زمینه رشد و توسعه در کشور فراهم شود.
وی با اشاره به رد صلاحیت ها هیات های نظارت در این دوره از انتخابات مجلس گفت: اگر قرار باشد حرف اول را مردم بزنند، باید این امکان نیز برای آنها فراهم باشد که بتوانند نمایندگانی در بخش های مختلف در اداره حکومت داشته باشند.
مدارایی خواستار فراهم شدن زمینه و امکان حضور تمامی سلایق در انتخابات و محک زدن خود با رای مردم برای اداره کشور را داشته باشند.
نماینده احزاب اصولگرای گیلان افزود : خانه احزاب متعلق به همه است و در این فاصله اندکی که تا انتخابات مانده نباید اجازه سوء استفاده به دشمنان بدهیم.
داراب مجد افزود: همبستگی احزاب می تواند دورنمایی مشخصی را برای ما رقم بزند اما اگر همگرایی وجود نداشته باشد، پشتوانه مردمی را از دست می دهیم و انشقاق در کشور نتیجه خوبی نخواهد داشت، از این رو باید وفاق ملی را تقویت کنیم.
نماینده احزاب مستقل و اعتدالی گیلان هم با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم به تقویت احزاب توجه شده است، گفت: با این وجود، احزاب جایگاهی در جامعه ندارند و به راحتی کنار گذاشته می شوند.
محمد ابراهیم نصر، همدلی و تقویت امید را در کشور یک اصل مهم دانست که باید احزاب و گروه های سیاسی بر آن متمرکز شده و در این راستا تلاش کنند.
نماینده اصلاح طلبان گیلان نیز در این جلسه گفت: احزاب باید شهروندان بی تفاوت نسبت به مسائل را به شهروند با تفاوت تبدیل کند.
سیده ریحانه میر حبیبی با انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت ها افزود: احزاب، برنامه و سیاستهای خود را در معرض دید رای دهندگان قرار می دهند تا مردم آگاهانه انتخاب کنند اما برغم تاکیدات قانون اساسی امروز در جایی هستیم که جان و توانی برای احزاب نمانده است.
وی در ادامه تکثر گروه ها و تشکل ها و احزاب سیاسی را بلای جان مردم عنوان و بیان کرد: بیش از 100 حزب یعنی100 گفتمان داریم که این تکثر برای جامعه مشکل زاست.
دبیرکل حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی گیلان هم در این نشست با اشاره به اخلاص سردار شهید سپهبد سلیمانی گفت: سردار شهید عاشق میهن و کشورش و خارج از هر گروه و جناحی بود و با خلوص نیتش خودش را وقف کشور کرد و برای سربلندی این سرزمین و ملت جان داد.
حجت الاسلام محبی با تاکید بر اینکه باید همه اینگونه عمل کنند، افزود: اما از فردای شهادت این سردار سرافراز، عده ای شروع به سوء استفاده و مصادره او کردند که این رفتار ناصحیح نیست.
برچسب‌ها
گیلان احزاب سیاسی

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/147505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است