نسیم گیلان

آخرين مطالب

جدید ترین ترفند های افزایش امنیت ویندوز 7 در 2020 علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - جدید ترین ترفند های افزایش امنیت ویندوز 7 در 2020 4
٥٥
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5990395
-->
گویا آی تی / مایکروسافت دیگر از ویندوز 7 با به روزرسانی های امنیتی پشتیبانی نمی کند. به عبارت دیگر ، ویندوز 7 اکنون دقیقاً مانند Windows XP است – یک سیستم عامل قدیمی که به تدریج با مشکلات امنیتی که برایش رخ می دهد، بساطش برچیده می شود. در اینجا نحوه محافظت و ایمن نگه داشتن ویندوز 7 در سال جاری بیان شده است.
ما توصیه می کنیم که به ویندوز 10 ارتقا دهید. در واقع ، هنوز هم می توانید از ویندوز 7 به ویندوز 10 به صورت رایگان ارتقا دهید. اما ، اگر اکنون به ویندوز 7 چسبیده اید ، نکاتی در مورد امنیت داریم.
کاربران تجاری بروزرسانی های امنیتی خریداری کنند
توصیه می کنیم مشاغل و سازمان های دیگر اگر هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند یروزرسانی های امنیتی طولانی را دریافت کنند. این گزینه در دسترس کاربران خانگی نیست و قیمت دقیق بروزرسانی ها بستگی به این دارد که آیا شما Windows 7 Enterprise دارید یا از Windows 7 Professional استفاده می کنید.
ویندوز 7 خود را از شبکه جدا کنید
اگر از ویندوز 7 هنوز استفاده می کنید، بدین معنی نیست که لازم است از تمام ویژگی های ان استفاده کنید. برخی از کاربران ویندوز 10 نیاز به نرم افزاری دارند که تنها روی ویندوز 7 اجرا می شود. شاید این سیستم نیاز به هیچ ابزار دیگری نداشته باشد. پس لازم نیست که کلیه دسترسی ها را به آن ایجاد کنید. پس اگر دارید از این سیستم ویندوز 7، به عنوان یک ابزار کمکی استفاده می کنید، آن را در شبکه آف کنید چرا که ممکن است بخاطر سایر دسترسی ها، حملات و تهدید هایی از سمت شبکه به آن وارد شود.
در این حالت نه سایت های اینترنتی تهدیدی محسوب می شوند و نه سایر سیستم های موجود در شبکه های کوچک و بزرگ مساله ای ایجاد می کنند.
اگر شما شامل آن افرادی می شوید که بخاطر نداشتن امکانات اپلیکیشن مورد نظرتان در ویندوز 10، از ویندوز 7 استفاده می کنید می توانید هم اکنون به ویندوز 10 ارتقا دهید و با ایجاد یک ماشین مجازی ویندوز 7 در سیستم ویندوز 10 خود، آن نرم افزار را به ظاهر روی ویندوز 10 خود اجرا کنید.
امه قدیمی در یک ماشین مجازی ویندوز 7 را در دسک تاپ ویندوز 10 شما نیز داشته باشد. در نظر داشته باشید که بیشتر برنامه های قدیمی فقط در ویندوز 10 خوب اجرا می شوند پس شاید اپلیکیشن شما نیز به خوبی روی ویندوز 10 کار کند.
البته با تمام این راهکارها باز هم می دانیم که بسیاری از افراد همچنان از ویندوز 7 با اتصال به اینترنت استفاده می کنند. در چنین شرایطی یکی از بهترین کارها این است که، ترفند های امنیتی زیر را جدی بگیرید.
از نرم افزار امنیتی بروز استفاده کنید
هر چند خود ویندوز 7 از نظر امنیتی بروز رسانی نمی شود، اما خوب است که در این مرحله یک ابزار امنیتی قوی دانلود و نصب کنید. مطمئن باشید که این ابزار ضد ویروسی و امنیتی به خوبی بروز رسانی می شود. ابزار Microsoft Security Essentials مایکروسافت، یک انتخاب خوب است. اگر از این ابزار استفاده می کنید، تا سه سال آینده یعنی 2023 می توانید ویندوز 7 خود را ایمن نگه دارید.
برخی از شرکت های ثانویه نیز وجود دارند که پشتیبانی آنتی ویروسی خود را برای ویندوز 7 همچنان ادامه می دهند. از جمله این آنتی ویروس ها Bitdefender است که می توانید آن را از اینجا آن را نصب کنید.
از میان نرم افزارهای پیشنهادی و در هر سیستم عاملی که هستید، هرچه انتخاب کنید ، Malwarebytes را نیز توصیه می کنیم. نسخه رایگان Malwarebytes به شما امکان می دهد تا اسکن دستی را برای از بین بردن بدافزار و سایر نرم افزارهای ناخواسته از سیستم خود انجام دهید ، همچنین این برنامه بر روی ویندوز 7 به خوبی کار می کند.
از مرورگر امن و مطمئن استفاده کنید
اگر از ویندوز برای وبگردی استفاده می کنید قطعا بارها دستتان روی Internet Explorer رفته است. حتی با این که Internet Explorer برای خود مایکروسافت است، این شرکت بارها تذکر داده که نرم افزار مرورگر خود را به یک مرورگر امن منتقل کنید. در شرایط کنونی که ویندوز 7 بروز رسانی نمی شود، لاجرم باید از مرورگرهایی استفاده کنید که آپدیت می شوند. بدین منظور سه پیشنهاد برای تان داریم:
Google Chrome هنوز هم در ویندوز 7 اجرا می شود و حداقل تا 15 ژوئیه 2021 آن را با بروزرسانی های امنیتی پشتیبانی می کند.
مرورگر جدید Edge مایکروسافت ، بر اساس همان کد زیرین Chromium ، از ویندوز 7 نیز پشتیبانی می کند و حداقل تا 15 ژوئیه 2021 بروز رسانی خواهد شد
Mozilla Firefox هنوز هم در ویندوز 7 اجرا می شود. موزیلا هنوز نگفته است که چه مدت از Firefox در ویندوز 7 پشتیبانی خواهد کرد.
هر چند از اساس، ویندوز آپدیت نمی شود اما استفاده از مرورگر های امن و ابزارهای پشتیبانی از امنیت، می تواند به شما در امنیت بیشتر کمک کند.
تنظیمات سیستم عامل خود را ایمن کنید
اگر از ویندوز 7 استفاده می کنید حتماً باید به بروزرسانی ویندوز مراجعه کرده و اطمینان حاصل کنید که با تمام به روزرسانی های مایکروسافت برای آن به روز شده باشید. ما همچنین توصیه می کنیم که Windows Update را بطور خودکار برای بروزرسانی ها بررسی کنید. ممکن است مایکروسافت حتی بعد از پایان پشتیبانی دقیقاً به روزرسانی های مهم ویندوز 7 را منتشر کند. این شرکت دقیقاً این کار را برای ویندوز XP انجام داده است.
نکات مربوط به امنیت رایانه شخصی ویندوز همانند گذشته بوده است. ویژگی های امنیتی مهم مانند کنترل حساب کاربری و فایروال ویندوز را فعال کنید.
از کلیک بر روی پیوندهای عجیب در ایمیل های ناخواسته یا پیام های عجیب دیگری که برای شما ارسال شده است خودداری کنید. این موضوع قابل سهل انگاری نیست چرا که در حال حاضر ویندوز 7 مستعد برای دسترسی و حملات امنیتی است و این کار ساده ترین روش است.
اپلیکیشن های را نصب یا حذف کنید
وقتی می گوییم اپلیکیشن های نصب شده را مجددا نصب کنید بدین معنی است که ابتدا آن را کاملا حذف کنید و دوباره از مرجع مطمئن و بروز رسانی شده آن را نصب کنید.
ویندوز 7 تقریبا عمری بیش از 10 سال دارد، پس ممکن است نرم افزارهای خیلی قدیمی در لیست اپلیکیشن های تان داشته باشید. حتی ممکن است این نرم افزارها هرگز بروز رسانی نشوند.
به عنوان مثال ، نسخه های قدیمی افزونه های مرورگر مانند Java ، Adobe Flash ، Adobe Reader و QuickTime همه به طور بالقوه در معرض حمله قرار دارند. لیست برنامه های نصب شده در کنترل پنل ویندوز 7 را مرور کنید و برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید.
هر اپلیکیشن قدیمی نیز که سال هاست روی سیستم تان نصب است را بررسی کنید و بروز ترین نسخه آن را به صورت دستی یا به مراجعه به سایت مرجع آن بروز رسانی کنید.
این ها راهکارهایی است که به شما کمک می کنند به راحتی بتوانید تا حد ممکن جلوی حملات آسیب زار به ویندوز 7 تان را بگیرید تا بتوانید به موقع آن را به ویندوز 10 ارتقا دهید و از رابط کاربری عالی ان و البته امکانات بی نظیرش استفاده کنید.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/147813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد