نسیم گیلان

آخرين مطالب

لیبرال‌ها، بلای جان قدرت ملی مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - لیبرال‌ها، بلای جان قدرت ملی
٣٧١
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5990834
-->
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
یکی از مهم‌ترین بخش از فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر‌انقلاب در نماز جمعه سپری شده، تاکید راهبردی ایشان بر ارتقای مولفه‌های قدرت ملی به جای سرمایه‌گذاری روی امر مذاکره با غربی‌ها بود. ایشان در این‌باره صراحتا فرمودند: «ملت عزیز ایران باید همت‌شان این باشد که قوی بشوند. تنها راه در پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن. باید تلاش کنیم قوی بشویم. ما از مذاکره هم ابایی نداریم؛ البته نه با آمریکا، با دیگران، اما نه از موضع ضعف، از موضع قوت، از موضع قدرت. ما بحمدلله دارای قدرتیم و به توفیق الهی قوی‌تر هم خواهیم شد.»
این برای دومین بار طی هفته‌های اخیر بود که رهبر معظم انقلاب بر عنصر قدرت و لزوم قوی‌شدن ایران در برابر تصادم‌ورزی‌های خصمانه جبهه غرب، تاکید می‌کردند. علاوه بر مورد روز گذشته که در ابتدای گزارش به آن اشاره شد، ایشان در دیدار روز 18 دی ماه مردم قم، با اشاره به ذاتی‌بودن دشمنی دشمنان با ملت ایران، فرمودند: «دشمنان
هر وقت بتوانند ضربه بزنند، می‌زنند. علاجش این است که ما خودمان را قوی کنیم؛ قوی از لحاظ نظامی، قوی از لحاظ امنیتی، قوی از لحاظ سیاسی، قوی از لحاظ اقتصادی. از جهات مختلف خودمان را قوی کنیم که دشمن نتواند ضربه بزند.» برای واکاوی و تحلیل ترجیع‌بند فرمایشات این روزهای رهبری حول لزوم قدرت و قوی شدن، به سراغ سه تحلیلگر و فعال سیاسی رفتیم. یک سوال مشترک را از هر سه پرسیدیم؛ اینکه قوی‌شدن ایران چه الزامات و چه مولفه‌هایی را دارد؟
فروزنده: حضور مردم در عرصه‌های مختلف باید افزایش یابد
لطف‌الله فروزنده، تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه صبح‌نو، با اشاره به نقش گفتمان انقلاب اسلامی در روند امروز جهان گفت: نظام انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی است که این گفتمان، اردوگاه غرب را به لحاظ مبنایی به هم ریخته است. گفتمان انقلاب اسلامی طرفداران جدی هم در میان مردم مسلمان و هم در میان مردم مستعمره‌شده جهان و حتی در میان آزادیخواهان در اروپا و آمریکا دارد. به همین دلایل، دشمن با تمام قوا، خود را برای از بین بردن و سرکوب این گفتمان، تجهیز کرده است. محور و مرکز گفتمان انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی است و مقام ولایت هم پرچمداری این کار را به‌عهده دارد و مردم عزیز و ایثارگر ایران نیز به‌عنوان ملت برگزیده و نمونه هستند. وی با بیان اینکه طبیعتا دشمنی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و عمیق‌تر خواهد شد تاکید کرد: ما باید مولفه‌های قدرت خود را تقویت کنیم. این مولفه‌ها البته ابعاد مختلفی دارد؛ اولین بُعد، بُعد اعتقادی و ایمانی است. آن چیزی که باعث رشد و شکوفایی و پیروزی انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود، ایمان و اعتقادات مردم است. در همین راستا، نسل جوان باید با اسلام انقلابی و ناب محمدی بیشتر از پیش آشنا شده و رابطه‌شان با ولی فقیه، عمیق‌تر شود. هر چه رابطه مردم با رهبری بیشتر و عمیق‌تر شود، مولفه قدرت اجتماعی و سیاسی ارتقا پیدا خواهد کرد. این فعال سیاسی همچنین با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف اضافه کرد: حضور مردم باید افزایش پیدا کند که صحنه انتخابات، مهم‌ترین جلوه حضور است. وی همچنین افزود: در بعد نظامی نیز قوی هستیم اما باید قوی‌تر بشویم. روز به روز باید تکنولوژی نظامی ما پیشرفت کند و در جنگ‌های مختلف به ویژه جنگ‌های سایبری، هوشیار باشیم.
دیدگاه‌های لیبرالی باعث شده اقتصاد ایران همپای بقیه بخش‌ها رشد نکند
فروزنده در بخش دیگری از اظهارات خود، تاکید کرد: در فضای مجازی نیز روز به روز باید قوی‌تر بشویم. امروز جنگ روانی در فضای مجازی کمتر از جنگ نظامی نیست. وی با اشاره به لزوم قوی‌شدن در عرصه اقتصادی گفت: با تکیه بر بحث اقتصاد مقاومتی، باید بتوانیم کشور را اداره و وابستگی خود به نفت را کم کنیم. وی تحقق همه این موارد را منوط به حضور مردم در صحنه برای انتخاب مدیران لایق و باورمند به اسلام انقلابی دانست و گفت: در مقاطعی، وجود مدیران لیبرال، به ما آسیب‌های جدی وارد کرده است. واقعیت این است که دیدگاه‌های لیبرالی در اقتصاد، باعث شده اقتصاد ایران همپای بقیه بخش‌ها رشد نکند. همچنین وجود مدیران لیبرال در عرصه فضای مجازی باعث شده تا نتوانیم ابتکار عمل را به دست بگیریم. فروزنده با بیان اینکه انتخاب‌شدن یا نشدن چنین مدیرانی، همگی به مردم بستگی دارد، تصریح کرد: انتخابات یکی از آن مقاطع حساسی است که می‌تواند با تدبیر مردم، زمینه را برای
روی کارآوردن مدیران انقلابی برای تقویت مولفه‌های قدرت، فراهم کند. فروزنده با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به‌عنوان چاره درمان مشکلات اقتصادی افزود: هر کسی گفته درهای کشور باید بسته شود، اشتباه کرده است. اقتصاد مقاومتی اصلا به بسته‌شدن درهای کشور به روی جهان، باور ندارد. وی با تاکید بر اینکه درون‌زایی و برون‌گرایی اقتصادی، دو تعبیر محوری اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: درون‌زایی یعنی استفاده از توانمندی‌های داخلی و برون‌گرایی یعنی بهره‌برداری از ظرفیت‌های خارج؛ اما اقتصادی که بخواهد از طریق برجام و وابستگی به اردوگاه غرب که هیچ ‌اعتمادی به آنها وجود ندارد، رشد کند، همان اقتصاد نفتی است که لیبرال‌ها در دوران شاه دنبالش بودند؛ نتیجه چنین اقتصادی تورم، نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم است. فروزنده اضافه کرد: چیزی که در اقتصادی مقاومتی بر آن تاکید می‌شود، تکیه بر منابع و امکانات و ظرفیت‌های داخلی، میدان دادن به نیروی انسانی، بالابردن بهره‌وری، رصد بازارهای جهانی به خصوص در سطح منطقه و جلوگیری از خام‌فروشی نفت است.
عباسی: به قدرت رسیدن ترامپ، تحلیل‌های همراهانه با اجانب را باطل کرد
محمد عباسی، فعال و تحلیلگر سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، درباره الزامات و مولفه‌های قوی‌شدن نظام جمهوری اسلامی گفت: راهبرد نظام جمهوری اسلامی، استقلال همه‌جانبه است. دشمنان ملت ایران، نمی‌خواهند ملتی مانند ملت مسلمان ایران که روی پای خود ایستاده و استقامتش موجب ایجاد یک نظام همراه با ارزش‌های الهی است، برای سایر ملت‌های مسلمان مخصوصا مستضعفان جهان الگو باشد؛ بنابراین برای ممانعت از برنامه نظام انواع توطئه‌ها و خیانت‌ها و دسیسه‌ها را در چندین ساله پس از انقلاب ایجاد کردند. وزیر دولت دهم اضافه کرد: برخی در داخل گمان کردند اگر وارد مذاکره با برخی توطئه‌گرها شوند، شاید باعث شود تا آنها بخشی از مزاحمت‌های خود را کاهش دهند اما همه این تحلیل‌ها و سیاست‌ها و نگاه‌های همراهانه با اجانب، پس از مدتی مخصوصا بعد از اینکه ترامپ به‌عنوان چهره رتوش‌نشده آمریکا به قدرت رسید، کلا از بین رفت و باطل شد. عباسی با بیان اینکه تنها راه استقلال همه‌جانبه کشور، اتکا به منابع داخلی، امیدواری و مقابله با دسیسه‌های دشمن است، گفت: یکی از نکات راهبردی رهبر انقلاب در اجتماع حماسی نماز جمعه که دشمن را ناامید و مستضعفان سایر ملت‌ها را به‌طور مجدد امیدوار کرد، این بود که راه مقابله با مزاحمت‌ها و دسیسه‌های دشمنان و رهایی از آنها، قدرت ملت ایران و مسلمین جهان است. عباسی با اشاره به مولفه نظامی قدرت گفت: اگر کشوری به لحاظ نظامی ضعیف شود، مستکبران تلاش می‌کنند تا آن کشور را ببلعند؛ بنابراین ‌‌داشتن قدرت دفاعی برجسته یعنی همان چیزی که باعث عقب‌نشینی آمریکایی‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران شد، لازم است. وزیر دولت دهم با اشاره به اتکای به توانمندی‌های اقتصادی به‌عنوان یکی از مولفه‌های مهم قدرت ایران گفت: باید اتکای به نفت از میان برود. رسیدن به این هدف البته تلاش و کوشش بصیرانه را طلب می‌کند.
روح‌الامینی: جوانان و انقلابیون باید از صحنه مدیریتی کشور، لیبرال‌زدایی کنند
عبدالحسین روح‌الامینی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح‌نو»، با اشاره به الزامات قوی‌تر‌شدن نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: ما در برخی حوزه‌ها مثل حوزه منطقه‌ای یا امنیتی و نظامی و تکنولوژی به خصوص تکنولوژی‌های نوین، قوی‌تر از بقیه بخش‌ها هستیم؛ حتی در ‌‌داشتن نیروهای انسانی متخصص، نسبت به استانداردهای جهانی وضعیت بسیار بهتری داریم. وی اضافه کرد: با این حال، در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مثل تامین اجتماعی و رفاه عمومی، تراز خیلی بالایی نداریم. مثلا در بحث رسیدگی به حاشیه‌ها و مناطق محروم، جای کار زیادی داریم. وی افزود: با وجودی که در 40 ساله پس از انقلاب اسلامی، کارها و اقدامات زیادی برای رسیدگی به محرومان صورت گرفت، اما با تعطیلی نهادهایی مانند
جهاد سازندگی و ادغام آن در وزارت کشاورزی، سرعت رسیدگی به مناطق محروم در دهه‌های اول و دوم انقلاب، کم شد و بار این رسیدگی امروز بیشتر بر دوش گروه‌های جهادی و مردمی افتاده است. وی با بیان اینکه عنصر حکمرانی در کشور باید به سمت حل معضلات مردم برود، تاکید کرد: با توجه به مزیت نیروی انسانی جوان و فرهیخته و نیز مزیت علمی و فناوری که داریم، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم اما در کنار این مزیت‌ها، ما دچار مشکلات مدیریتی هستیم. روح‌الامینی درباره لوازم تحقق این بخش از فرمایشات
رهبر انقلاب که تاکید کردند: «در آینده نه چندان دور ملت ایران قدرتی خواهند داشت که دشمنان حتی جرات تهدید هم نداشته باشند»، گفت: جوانان و انقلابیون در گام دوم انقلاب، باید از صحنه مدیریتی کشور لیبرال‌زدایی کنند. آدم‌های بی‌انگیزه‌ای که شأن و ظرفیت ملت ایران را نمی‌توانند دنبال کند، باید کنار گذاشته شوند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/147829/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا