نسیم گیلان

آخرين مطالب

فرماندار بندرانزلی:

بندرانزلی همچون آستارا شهرستان مرزی تلقی شود سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان فرماندار بندرانزلی با اشاره مرز تلقی شدن آستارا و امتیازات ویژه این شهرستان، گفت: در استان گیلان فقط آستارا را شهرستان مرزی حساب می کنند، اما انزلی نیز دارای مرز آبی است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته کل شهرستان انزلی را مرزی تلقی کنیم.

اسماعیل حیدری آزاد ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته شاهد وقایع ناگواری در کشور بودیم که دل های بسیاری را به درد آورد.
وی با اشاره به شهادت مظلومانه مالک اشتر انقلاب، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تشییع باشکوه پیکر ایشان در ایران و عراق، افزود: حادثه سقوط هواپیمای مسافربری نیز که موجب شد تعدادی از عزیزان هموطن و جوانان نخبه کشور را از دست دهیم، بسیار ناگوار بود.
فرماندار بندرانزلی با اشاره به هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد ارتش آمریکا در عراق توسط سپاه، تصریح کرد: برای نخستین بار بود که کشوری مستقیما اهداف آمریکایی ها را هدف قرار می‌دهد و این مسئله باعث غرور ملی شد و جای تقدیر از سپاه پاسداران دارد.
حیدری آزاد در ادامه یادآور شد: برای وزارت کشور و فرمانداری اجرای صحیح انتخابات و فراهم کردن زمینه رقابت عادلانه در فضایی امن و قابل اعتماد برای مردم و داوطلبان انتخاباتی مورد انتظار است لذا هیچ دستگاهی حق حضور له یا علیه داوطلبین را ندارد و اگر چنین مشاهده شود با متخلفین طبق قانون برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر حضور به موقع روسا در ادارات، تصریح کرد: پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع باید مورد توجه قرار بگیرد و هیچ دستگاهی نباید با برخورد نامناسب باعث ایجاد رنجش و نارضایتی در بین مردم شود، زیرا این مسئله به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
فرماندار بندرانزلی با اشاره مرز تلقی شدن آستارا و امتیازات ویژه این شهرستان، گفت: در استان گیلان فقط آستارا را شهرستان مرزی حساب می کنند، اما انزلی نیز دارای مرز آبی است لذا این امر را در مجموعه وزارت کشور و استانداری پیگیر هستیم و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته کل شهرستان انزلی را مرزی تلقی کرده و از امتیازات آن برای این شهرستان بهره مند شویم.
حیدری آزاد تصریح کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته انتظاری که از شهرستان انزلی برای توسعه داشتیم چندان برآورده نشده و هنوز این شهرستان جایگاه اصلی خود را در سطح استان و کشور پیدا نکرده است که نیازمند همت و تلاش بیشتر است.
پروژه های نیمه کاره انزلی بهره برداری انتخاباتی نشود
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت ما در مناصبت تامین رفاه و پیشرفت شهرستان و مردم شهرستان است، تصریح کرد: بر حسب بررسی های اجمالی می توان گفت شهرستان انزلی علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته، رتبه خوبی در استان ندارد و این مسئله به دلایل متعددی از جمله توزیع ناعادلانه منابع بازمی گردد.
وی تصریح کرد: در عین حال چیزی که مشهود است پروژه ها در شهرستان بسیار گران تمام می شود و منابع و اعتبارات به اندازه لازم در شهرستان تخصیص داده نمی‌شود. در مواردی ادارات ما در جایگاه و رتبه حقیقی خود نیستند و به لحاظ نیرو و امکانات کمتر بهره می‌برند؛ ضمن اینکه فرمانداری شهرستان رتبه مرزی ندارد و باید توجه بیشتری به این مسئله شود.
شمس الدین تاکید کرد: پروژه های نیمه کاره زیادی از جمله کنارگذر و استادیوم در سطح شهرستان داریم که نسبت به آنها بی مهری شده است، البته خیلی از این پروژه ها بهره برداری انتخاباتی می شود.
امام جمعه انزلی با بیان اینکه سواحل شهرستان در حد منطقه ما نیست، عنوان کرد: دریا و ساحل سرمایه بسیار ارزشمندی است که مورد بی مهری در دوره های مختلف قرار گرفته است. همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان و بحث عمران و آبادانی شهرستان علیرغم تلاش دستگاه ها، مشهود نیست.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات و لزوم مشارکت حداکثری مردم، خاطرنشان کرد: این امر نیاز به روحیه و انگیزه دارد و لذا باید در شهرستان انگیزه لازم برای مردم و حضور در پای صندوق را فراهم کنیم. در این راستا ادارات نباید محل رفت و آمد کاندیداها شود تا همه ما بتوانیم مسئولیتی که از شهدای عزیز بر عهده داریم به انجام برسانیم.
امام جمعه انزلی همچنین با ابراز تاسف از وقوع حادثه سیل برای هموطنان در استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: این سیل خسارات فراوان داشته و با توجه به ضرورت رسیدگی به این مسئله دستگاه های دولتی همه پای کار هستند و امیدواریم مردم در کنار دستگاه‌های دولتی بتوانند کمک حال هموطنان آسیب دیده در این بخش از کشور باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/148312/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت

افزایش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

معدوم سازی 389 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

جایزه کتاب سال فراخوان داد

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

نجات مرد 38 ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان

راه‌اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها در گیلان

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی