نسیم گیلان

آخرين مطالب

فتنه مگان در کاخ باکینگهام مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - فتنه مگان در کاخ باکینگهام
٥٩٥
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5997134
-->
دنیای اقتصاد / متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
کاخ باکینگهام اعلام کرد که دوک و دوشس «ساسکس» دیگر القاب سلطنتی خود را حفظ نخواهند کرد و منابع نزدیک به کاخ باکینگهام می‌گویند که به‌زودی عمده عناوین سلطنتی از آنها پس گرفته خواهد شد. این موضوع پس از آن مطرح شد که هری و مگان خواستار جدایی از خاندان سلطنتی شدند. به گزارش سی‌ان‌ان، پرنس هری و مگان را دیگر نباید عضو خاندان سلطنتی به حساب آورد و گفته می‌شود که وجوه و کمک‌های مالی که اخیرا برای بازسازی محل اقامت خود دریافت کرده‌اند را بازپرداخت خواهند کرد. این رقم 4/ 2 میلیون پوند (3 میلیون دلار) است. کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای گفت: به‌عنوان بخشی از توافق‌نامه، این زوج ملزم به عقب‌نشینی از وظایف سلطنتی خود از جمله مسوولیت‌های نظامی هستند و دیگر نماینده ملکه به‌حساب نمی‌آیند. در این بیانیه آمده است که هری و مگان دیگر وجوه سلطنتی دریافت نخواهند کرد. در بیانیه کاخ باکینگهام آمده است که از بهار این موارد مشمول اجرا خواهد شد.
ملکه الیزابت به همین مناسبت در بیانیه‌ای تصریح کرد: «پیرو چندین ماه بحث و گفت‌وگوهایی که اخیرا بیشتر شده بود، خوشحالم بگویم که به یک دیدگاه سازنده در مورد هری، یعنی نوه پسری‌ام و خانواده‌اش رسیدیم.» او افزود: «هری، مگان و ارچی همواره اعضای دوست‌داشتنی خاندان باقی خواهند ماند.» ملکه انگلستان افزود: «من چالش‌های این مباحث را از دو سال پیش مورد بررسی قرار دادم و از آرزوی آنها برای زندگی مستقل حمایت می‌کنم.» ملکه ادامه داد: «من می‌خواهم از هر دوی آنها بابت خدماتی که در سراسر کشور انجام دادند، تشکر کنم. به مگان هم افتخار می‌کنم که سریع با خانواده سلطنتی هماهنگ و عضوی از آن شد.»یک منبع سلطنتی به سی‌ان‌ان گفت: هری از حمایت‌های نظامی و وجوه مالی محروم خواهد شد. به گفته این منبع، هری و مگان بیشتر اوقات خود را در آمریکای شمالی خواهند گذراند.
خانواده سلطنتی از زمانی که هری و مگان گفتند که از نقش سلطنتی خود عقب‌نشینی خواهند کرد و می‌خواهند زندگی خود را بین سفر به آمریکای شمالی و انگلستان تقسیم کنند، وارد بحث و گفت‌وگو شدند. خبرهای روز شنبه هم پس از آن اعلام شد که کاخ باکینگهام اعلام کرد که در روز دوشنبه گذشته جلسه‌ای در املاک سندرینگهام ملکه برگزار شد. پس از آن جلسه بود که ملکه موافقت خود را بابت این انتقال اعلام کرد، در حالی که هنوز جزئیاتی از این نحوه جدایی منتشر نشده بود. یک منبع به سی‌ان‌ان گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت، مگان در کانادا ماند و در جلسه حاضر نشد.این زوج پیش‌تر در مورد این احتمال که از خاندان سلطنتی خارج خواهند شد، صحبت‌هایی کرده بودند. اما پس از پخش یک سریال مستند در ماه اکتبر که احتمال زندگی کردن هری در خارج از کشور را مطرح کرده بود، فرضیه خروج وی از خاندان سلطنتی بیش از پیش تقویت شد.به‌نظر می‌رسد هری نیز راه مادر خود دایانا را می‌رود. او نیز پس از جدا شدن از همسر خود، عطای القاب سلطنتی را به لقایش بخشید. تاکنون در مستندهایی که از این خاندان پخش شده است، هری بیش از پیش نسبت به این خاندان طغیان‌گر نشان داده شده است. ازدواج وی با یک هنرپیشه دورگه نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.
حالا اما با تصمیم ملکه، به 10 روز بحران خانوادگی در این کشور پایان داده شد و هری دیگر دارای القاب سلطنتی نیست. توافق اخیر مبنی بر خروج هری از خاندان سلطنتی یکی از دراماتیک‌ترین لحظات زندگی خاندان‌های سلطنتی در این کشور پس از ازدواج پادشاه، ادوارد هشتم در سال 1936 با یک زن آمریکایی به نام والیس سیمپسون است که موجبات کناره‌گیری وی از تاج و تخت را فراهم کرد. به نظر می‌‌آید آمریکایی‌ها بیش از هر کشوری نظم و دیسیپلین خاندان سلطنتی انگلیسی‌ها را به هم ریخته‌اند. این در حالی است که اتفاقاتی که مگان و هری رقم زده‌اند، موضوع برگزیت را تحت‌الشعاع قرار داده است. مگان و هری تصمیم گرفته‌اند که بیشتر اوقات خود را خارج از بریتانیا سپری کنند. فعلا آنها در کانادا اقامت دارند و بعد از آن نیز احتمالا به آمریکا سفر خواهند کرد. یکی از مقامات کاخ باکینگهام می‌گوید که البته آنها تا حدی القاب خود مانند دوک و دوشس را حفظ خواهند کرد. هری همچنین به‌عنوان شاهزاده و وارث ششم سلطنت باقی خواهد ماند. اما بنابر توافق، آنها از دیگر القاب عالی‌رتبه خود استفاده نخواهند کرد، برای اینکه دیگر در این خاندان حضور نخواهند داشت.
در این توافق به آنها اجازه داده شده است که از بخش خصوصی درآمد کسب کنند البته به گفته مقامات کاخ باکینگهام هری و مگان تصریح کرده‌اند که هر آنچه جزو ارزش‌های خاندان سلطنتی است را حفظ می‌کنند، چرا که این ترس وجود دارد جنبه تجاری زندگی آنها به این خاندان آسیب برساند. بنا به گفته منابع خبری، به‌رغم اینکه دوشنبه قبل، ملکه با جدایی این دو موافقت کرد اما این جدایی با اکراه صورت پذیرفته است. برخی می‌گویند که این شاید یکی از بحرانی‌‌ترین لحظات خانواده سلطنتی پس از مرگ دایانا، مادر شاهزاده هری و شاهزاده ویلیام باشد. گزارش شده است هم‌اکنون روابط بین دو زوج در کاخ باکینگهام، ویلیام و کیت با هری و مگان به شدت به تلخی گراییده است. مگان که پس از این وقایع به کانادا بازگشت تا در کنار فرزند خود آرچی باشد، در خانواده سلطنتی به شدت منزوی شده است. این زوج یاغی تقریبا با بیشتر روزنامه‌های زرد بریتانیا رابطه بدی دارند. این رسانه‌ها پیش‌تر وی را بازیگر 38 ساله با پیشینه خانوادگی نه چندان مساعد یاد کرده بودند و به همین علت این بازیگر دو رگه ارتباط خوبی با روزنامه‌های زرد بریتانیا نداشت. یکی از دغدغه‌های فعلی درخصوص این خانواده هزینه مخارج آنها است. یکی از مقامات اما تایید کرد که فعلا شاهزاده چارلز به حمایت مالی از آنها ادامه خواهد داد. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که آیا وی قرار است هزینه‌های زندگی آنها را از عایدی سلطنتی خود بدهد یا نه. تغییر شرایط این دو به آسانی صورت نگرفته است. این دو میلیون‌ها دلار از شاهزاده چارلز کمک خرج دریافت می‌کردند، به‌ویژه اینکه بخشی از این هزینه‌ها به مسائل امنیتی باز می‌گشت. ملکه برای زندگی آنها ملک خود در زمین‌های قلعه ویندسور را اختصاص داده بود و نوسازی این خانه که 3 میلیون دلار هزینه داشت، با انتقادهای زیادی همراه شد. اما حالا اعلام آنها برای جدایی از این خاندان و بازگرداندن 3 میلیون دلار در شبکه‌های اجتماعی با بازخورد مثبتی همراه بوده است. پنی جونر، زندگینامه نویس سلطنتی در این‌باره می‌گوید: «افرادی که بابت این هزینه عصبانی بودند، حالا آرام گرفته‌اند». با این حال وی می‌گوید کمی اوضاع قمر در عقرب است، چرا که سرنوشت اینها که نیمی سلطنتی، نیمی خارج از خاندان سلطنتی رقم خورده است، بر ابهامات بیش از پیش می‌افزاید.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/148349/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان

راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات وعده صادق

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است