نسیم گیلان

آخرين مطالب

با ردصلاحیت نامزدهای خبرگان رخ داد؛ رقابت آسان محمد یزدی در قم مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - با ردصلاحیت نامزدهای خبرگان رخ داد؛ رقابت آسان محمد یزدی در قم
k ٢.٨
٥
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6005880
-->
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
ردصلاحیت‌ها صرفا منحصر به انتخابات مجلس نیست و در ایامی که عموم نیروهای سیاسی عرصه مجلس را رصد می‌کنند، بخش عمده‌ای از نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هم ردصلاحیت شدند. این انتخابات متعاقب درگذشت تعدادی از نمایندگان خبرگان از سال 94 تاکنون برگزار می‌شود تا جای خالی اکبر هاشمی‌رفسنجانی، نصرالله شاه‌آبادی و سیدابوالفضل میرمحمدی در تهران، حبیب‌الله مهمان‌نواز در خراسان شمالی، اسدالله ایمانی در استان فارس، سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی در خراسان رضوی و محمد مؤمن در قم پر شود. نکته جالب بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات خبرگان این است در استانی مانند شیراز تا این لحظه فقط یک نفر تأیید صلاحیت شده است یا در استان قم فقط رقابت بین آیت‌الله محمد یزدی و رضا پورصدقی است.
16 تأیید صلاحیت در تهران
شکرالله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران، گفت: «صلاحیت 16 نفر از 144 داوطلب شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان استان تهران تأیید شد». حسن‌بیگی ادامه داد: «از میان 144 داوطلب ثبت‌نام‌کننده برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان 70 نفر انصراف دادند».به گزارش «ایرنا»، او افزود: «58 نفر از مجموع 144 داوطلب ثبت‌نام‌کننده رد صلاحیت شدند و 16 نفر برای رقابت بر سر سه کرسی استان تهران باقی ماندند». حسن‌بیگی اظهار کرد: «آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنان رد شده است، می‌توانند برای ثبت تقاضای رسیدگی مجدد خود از سوم تا پنجم بهمن به دفاتر هیئت نظارت یا فرمانداری تهران مراجعه کنند».معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: «نتیجه نهایی تأیید صلاحیت‌ها و بررسی اعتراض‌ها 15 بهمن به وزارت کشور و 16 همین ماه اسامی داوطلبان نهایی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود». او خاطرنشان کرد: «مهلت قانونی تبلیغات برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز از 17 بهمن تا 30 همین ماه به مدت دو هفته تعیین شده است... داوطلبان شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان می‌توانند برای تبلیغات به طور برابر از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند».
2 تأیید صلاحیت در قم
در قم هم از میان 57 نفر ثبت‌نام‌کننده اولیه برای انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان فقط دو نفر تأیید صلاحیت شدند. مرتضی حیدری، فرماندار قم، هم چند روز پیش اعلام کرد: «از میان 57 نفر ثبت‌نام‌کننده برای شرکت در رقابت‌های اولین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در این استان دو نفر به نام‌های آقایان رضا پورصدقی الانق فرزند اصغر و محمد یزدی فرزند علی تأیید صلاحیت و 26 نفر دیگر رد صلاحیت شدند». او گفت: «از میان این ثبت‌نام‌کنندگان همچنین 29 نفر پیش‌تر اعلام انصراف کرده بودند». حیدری اضافه کرد: «بنا بر آیین‌نامه انتخابات، فرمانداری در یکم و دوم بهمن‌ماه جاری مراتب را به داوطلبان اعلام و آنها نیز طبق تبصره 2 ماده 16 این آیین‌نامه سه روز (از سوم تا پنجم بهمن‌ماه) فرصت خواهند داشت اعتراض مکتوب خود را ارائه کنند... شورای نگهبان نیز از ششم تا 16 بهمن فرصت رسیدگی به شکایات و بررسی مجدد صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری را خواهد داشت».
5 تأیید صلاحیت در استان خراسان شمالی
در خراسان شمالی هم فقط پنج نفر از داوطلبان نامزدی در انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان با برگزاری آزمون تخصصی و سنجش توان علمی تأیید صلاحیت شدند. رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری خراسان شمالی روز سه شنبه با تأیید این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: «از مجموع 36نفری که برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه این استان نام‌نویسی کرده بودند، 15 نفر طبق بند ب ماده 3 قانون انتخابات این مجلس موفق به کسب امتیاز لازم در امتحان تخصصی نشدند». عابدین عابدی‌مقدم افزود: «16 نفر از داوطلبان نیز از ادامه حضور در این عرصه انصراف دادند». سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد: «در نخستین فرصت، نتایج بررسی صلاحیت این داوطلبان از سوی فرمانداری‌ها به آنان اعلام خواهد شد که پس از ابلاغ می‌توانند نسبت به رأی صادره اعتراض کنند که در آن صورت اعتراض بررسی خواهد شد».
یک تأیید صلاحیت در استان فارس
فرماندار شهرستان شیراز هم گفت: «تاکنون صلاحیت یک نفر از داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در استان فارس احراز شده است. او افزود:«‌37 داوطلب برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس ثبت‌نام کردند». فرماندار شیراز بیان کرد: «12 نفر از این داوطلبان در فرمانداری شیراز ثبت‌نام و بقیه در ستاد مستقر در وزارت کشور و قم نام‌نویسی کرده‌اند». او ادامه داد: «تاکنون در مجموع 23 نفر از داوطلبان انصراف خود را اعلام کرده‌اند که از این تعداد، دو نفر در فرمانداری شیراز و بقیه با حضور در وزارت کشور انصراف خود را اعلام کردند». امیری اضافه کرد: «در مجموع 14 نفر از این افراد تا زمان بررسی صلاحیت‌ها باقی ماندند که از این افراد، صلاحیت یک نفر تأیید شده است». این مقام مسئول از گفتن نام تنها داوطلب تأیید صلاحیت‌شده استان فارس خودداری کرد. در انتخابات باید حداقل دو نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در فارس باشند.
4 نفر تأیید صلاحیت در خراسان رضوی
رئیس حوزه انتخابیه انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: «از میان 29 نامزد شرکت در نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت چهار نفر تأیید شده است. محمدرضا هاشمی افزود: «از مجموع 29 داوطلب شرکت در این انتخابات در خراسان رضوی 12 نفر انصراف دادند و از میان 17 داوطلب باقی‌مانده صلاحیت چهار نفر از سوی شورای نگهبان تأیید شده است».

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/148957/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم 300 میلیارد تومان اعتبار

بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود

تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

توقیف 600 سی‌سی قاچاق در لاهیجان

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

21 سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند

آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم

ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی

آماده باش راهداران رودبار جنوب

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در رشت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رشد 184 درصدی عبور کالا از مرز آستارا

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت

افزایش 184 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال 1402

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل

جهان ذهنی بِرشت

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت اعلام شد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان

تعیین تکلیف اعزام به خدمت 2 برادر مشمول

سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد