نسیم گیلان

آخرين مطالب

مقایسه اجمالی گوشی‌های هواوی Y9 Prime 2019 و گلکسی A30 علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مقایسه اجمالی گوشی‌های هواوی Y9 Prime 2019 و گلکسی A30
٢٨٩
٢
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6006368
-->
سخت افزار / هوآوی به‌تازگی گوشی اقتصادی جدید خود، Y9 Prime 2019 را وارد بازار ایران کرده است. این دستگاه از نظر رده قیمتی تقریباً هم‌سطح با گلکسی A30 سامسونگ به نظر می‌آید. هر دو گوشی به نسبت محصولات دیگر خوش‌قیمت به حساب می‌آیند و پیش‌بینی می‌شود که فروش خوبی در بازار ایران داشته باشند. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مطلب، دو گوشی مورد بحث را از نظر مشخصات مورد مقایسه قرار دهیم. پس ما همراه باشید.
طراحی
با مقایسه مشخصات دو گوشی در جدول می‌بینیم که Y9 پرایم 2019 هوآوی از نظر ابعاد کاملاً بزرگتر از گلکسی A30 سامسونگ به‌نظر می‌رسد. وزن این گوشی هم در حدود 30 گرم بیشتر از A30 است که می‌توان دلیل آن را ابعاد بزرگتر و استفاده از ساختاری مکانیکی برای دوربین سلفی در نظر گرفت. قاب پلاستیکی این دو گوشی باوجود آنکه به اندازه قاب‌های شیشه‌ای شکننده و سُر نیست، اما مانند آنها پتانسیل خوبی در جذب لک، اثر انگشت و گرد و خاک دارند.
صفحه‌نمایش
سامسونگ برای گوشی اقتصادی خود از تکنولوژی بهتری برای ساخت نمایشگر استفاده کرده است. از آنجاییکه این برند خود تولیدکننده نمایشگرهای گوشی‌هایش به حساب می‌آید، برای دیگر شرکت‌ها رقابت با سامسونگ در این زمینه سخت است. با این حال، نمایشگر Y9 Prime کمی از رقیب خود بزرگتر است و باوجود یکسان بودن رزولوشن دو نمایشگر، انتظار می‌رود که گلکسی A30 کیفیت بهتری در نمایش رنگ‌ها و تصاویر ارائه کند.مقایسه Y9 Prime 2019 هوآوی و گلکسی A30 سامسونگ
سخت افزار
هوآوی و سامسونگ از چیپست‌های ساخت خود، یعنی کرین و اگزینوس برای دو گوشی اقتصادی خود استفاده کرده‌اند. هر دو چیپست دارای پردازنده‌های 8 هسته‌ای هستند، با این تفاوت که Kirin 710F با معماری 12 نانومتری طراحی شده و دارای 4 هسته قدرتمند A73 می‌باشد، در حالیکه Exynos 7904 یک پردازنده 14 نانومتری با 2 هسته A73 می‌باشد. این یعنی به‌طورکلی چیپست هوآوی از رقیب خود قدرتمندتر است و این موضوع را با مقایسه بنچمارک‌های دو گوشی هم به‌خوبی می‌توان درک کرد.مقایسه Y9 Prime 2019 هوآوی و گلکسی A30 سامسونگ
پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 استفاده شده در Y9 Prime در نتایج بنچمارک عملکرد بهتری در مقایسه با Mali-G71 MP2 داشته است. اما تفاوت‌های عملکرد این دو در اجرای بازی‌ها آنگونه که باید محسوس نیست و هر دو گوشی بازی‌ها را در گرافیک پایین و فریم ریت نه‌چندان بالا، بدون کندی و تأخیر اجرا می‌کنند. خوشبختانه هوآوی و سامسونگ هر دو به میزان کافی رم و حافظه ذخیره‌سازی برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند و از این بابت کاربران نگرانی نخواهند داشت.
نرم‌افزار
Y9 Prime 2019 و گلکسی A30هر دو با سیستم عامل اندروید 9.0 Pie ارائه شده‌اند. البته این نرم‌افزار در دو گوشی به ترتیب با رابط‌های کاربری EMUI و One UI شخصی‌سازی شده است. از نظر نوع کاربری هر دو UI قابلیت‌های کاربردی و مخصوص خاص خود را دارند که خوب یا بد بودن آنها به سلیقه کاربران بازمی‌گردد.
تفاوت مهم این دو نرم‌افزار اما وجود تم تاریک یا همان Dark Mode در رابط کاربری سامسونگ است که نقش مهمی در کاهش مصرف باتری دستگاه دارد. اما خبر خوب در رابطه با گوشی Y9 Prime اینست که این دستگاه در مناطقی از جهان آپدیت اندروید 10 را دریافت کرده است و انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی به‌زودی برای ایران نیز عرضه شود. بدین ترتیب این گوشی در کنار Dark Mode از دیگر قابلیت‌های نسل جدید سیستم عامل اندروید نیز بهره خواهد برد.
دوربین
هوآوی و سامسونگ هر دو برای گوشی‌های اقتصادی خود از سنسورهای 16 مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند. با این تفاوت که A30 تنها از یک سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض برای ثبت تصاویر عریض‌تر بهره می‌برد، اما Y9 Prime نه تنها یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار سنسور اصلی دارد، بلکه یک سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر هم برای تشخیص عمق و تارکردن پس‌زمینه به کمک دوربین اصلی خواهد آمد.مقایسه Y9 Prime 2019 هوآوی و گلکسی A30 سامسونگ
به‌طورکلی و با نگاهی به مشخصات به نظر می‌رسد که دوربین اصلی در هر دو گوشی عملکرد یکسانی داشته باشد، اما دوربین‌های کمکی در Y9 Prime خدمات بهتری ارائه خواهند داد. اما برای بررسی بهتر باید کیفیت تصاویر این دوربین‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. هوآوی برای Y9 Prime 2019 از طراحی مدرن‌تری برای دوربین سلفی استفاده کرده است. این یعنی سنسور دوربین سلفی، بالاجهنده 16 مگاپیکسلی خواهد بود، درحالیکه A30 دارای یک سنسور 16 مگاپیکسلی در ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر می‌باشد.
دو گوشی سامسونگ و هوآوی باتری‌ای با ظرفیت یکسان دارند، بنابراین انتظار می‌رود که از نظر عملکرد این دو باتری مشابه یکدیگر رفتار کنند. هر چند که مواردی مانند اندازه نمایشگر، تکنولوژی نمایشگر، پردازنده و ... می‌توانند بر روی سرعت تخلیه باتری تأثیر گذار باشند. هوآوی یک شارژر 10 وات و سامسونگ شارژر 15 وات برای دو محصول خود در نظر گرفته‌اند. بنابراین با توان بالاتر می‌توان انتظار داشت که A30 با سرعت بالاتری در مقایسه با Y9 Prime شارژ شود.
Y9 Prime 2019 هوآوی و گلگسی A30 سامسونگ هر دو با قیمتی در حدود 2 میلیون 600 هزار تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/148972/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد