نسیم گیلان

آخرين مطالب

الزام اپراتورها برای اطلاع‌رسانی کارکرد خدمات ارزش افزوده علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - الزام اپراتورها برای اطلاع‌رسانی کارکرد خدمات ارزش افزوده
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6015920
١٩
٠
ایرنا / مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: با الزام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شده‌اند اطلاعات کارکرد سرویس‌های ارزش افزوده مشترکان را به صورت دوره‌ای در قالب پیامک برای آنها ارسال کنند.
پیمان قره‌داغی گفت: در راستای شفاف‌سازی، اطلاع رسانی به مشترکین و حمایت از کسب و کارهای سالم در حوزه سرویس های ارزش افزوده، اپراتورها مکلف شده‌اند حداقل دو هفته یک بار اطلاعات کارکرد سرویس های ارزش افزوده‌ای که مشترکین فعال کرده‌اند را به صورت پیامکی برای آنها ارسال کنند، اکنون اپراتورهای ایرانسل و رایتل به صورت هفتگی و اپراتور همراه اول نیز به صورت دو هفته یکبار این اطلاع رسانی را برای مشترکان خود انجام می‌دهند.
وی درباره سایر کانال های اطلاع‌رسانی سرویس های خدمات ارزش افزوده که پیش از این فعال شده‌اند، افزود: علاوه بر این مشترکین اپراتورها می‌توانند در بخش خدمات اپلیکیشن‌های ایرانسل من، همراه من و رایتل من سرویس های مختلف خدمات ارزش افزوده را مشاهده کنند و از سرویس هایی که عضو آن هستند اطلاع پیدا کرده و درصورت تمایل عضویت خود را لغو کنند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، با اشاره به روش کد دستوری برای اطلاع از سرویس های فعال ارزش افزوده، تصریح کرد: کاربران با شماره‌گیری کد دستوری #800* می‌توانند به راحتی کارکرد و سرویس های خدمات ارزش افزوده‌ای که عضو آن هستند را استعلام کنند و در صورت عدم تمایل، از سرویسی که عضو آن هستند خارج شوند.
قره‌داغی درباره روش جایگزین برای برخی مشترکین که نمی‌توانند از طریق کد دستوری #800* درباره سرویس های ارزش افزوده فعال خود اطلاعات کسب کنند، افزود: یکی دیگر از روش های اطلاع‌رسانی در خصوص سرویس های ارزش افزوده، مراکز تماس اپراتورها است، رگولاتوری اپراتورها را مکلف کرده است که از طریق مراکز تماس‌ خود، پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مشترکین درباره خدمات ارزش افزوده باشند، بر همین اساس شماره 9990 در همراه اول، شماره 700 در ایرانسل و شماره 200 در رایتل به عنوان شماره‌های مرکز تماس پیش‌بینی شده است.
وی ایجاد کانال های مختلف برای کسب اطلاع از کارکرد و تعرفه سرویس های ارزش افزوده را در راستای حمایت از کسب و کارهای حوزه خدمات ارزش افزوده دانست و گفت: وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قصد ندارند مانع فعالیت کسب و کارهای سالم سرویس های خدمات ارزش افزوده شوند چرا که تعداد قابل توجهی از شرکت ها خدمات با کیفیت و مطلوبی را به مشترکین خود ارایه می‌دهند.
قره‌داغی تصریح کرد: رگولاتوری به دنبال شناسایی و حذف سرویس هایی است که با استفاده از روش های نامطلوب و اغوا کننده افراد را به عضویت خود درآورده‌اند؛ تا از این طریق، از شرکت هایی که کسب و کار درست و سالمی را در زمینه خدمات ارزش افزوده راه‌اندازی کرده‌اند، حمایت کند؛ چرا که معتقدیم مردم به این خدمات نیاز دارند.
وی با اشاره به کاهش شکایات مربوط به حوزه خدمات ارزش افزوده در سامانه 195 درباره علت آن گفت: از یک سو با نظارت و پیگیری های اخیر رگولاتوری مشکل عدم شفافیت در سرویس های خدمات ارزش افزوده و تعرفه آنها برطرف شده و این شفاف‌سازی از جانب اپراتورها اجرایی شده است. از سوی دیگر مشترکین نیز اطلاعات خوبی در زمینه سرویس های ارزش افزوده و نحوه عضویت یا فعال و غیر فعال‌سازی آن کسب کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/149758/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری