نسیم گیلان

آخرين مطالب

شهردار تهران:

امکان دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر استادمعین را دوباره بررسی می کنیم شهرداری تهران

امکان دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر استادمعین را دوباره بررسی می کنیم
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - شهردار تهران از بررسی دوطرفه شدن پروژه تونل-زیرگذر خیابان های آزادی و استادمعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شهر، پیروز حناچی در مراسم افتتاح پروژه تونل-زیرگذر خیابان‌های آزادی و استاد معین با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: اگر امروز عزت و افتخاری داریم و علی رغم همه بی مهری‌ها روی پای خود ایستاده ایم و برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنیم به واسطه اعتماد به نفسی است که در انقلاب اسلامی به دست آوردیم. انقلاب اسلامی را وحدت کلمه و اتحاد شکل داد و قطعا علت بقای انقلاب هم اتحاد است.
وی ادامه داد: البته، در گام دوم انقلاب آموزش اینکه در عین داشتن اختلاف نظر و سلیقه ممکن است نظراتمان باهم یکی نباشد و چگونه مصالح عمومی را مدنظر داشته باشیم و در عین اختلاف نظر، وحدتمان را حفظ کنیم اصلی‌ترین موضوع است.
حناچی عنوان کرد: به هر صورت خون شهدای انقلاب اسلامی باعث شد تا این امانت به دست ما برسد و برای نگهداری آن هم تعداد زیادی از شهدای انقلاب در دوران دفاع مقدس این شجره طیبه را آبیاری کردند و سندی به عنوان قانون اساسی برای ما گذاشتند. انشاءالله این سند تحت رهبری رهبر معظم انقلاب سند هادی ما برای عبور از شرایط است.
شهردار تهران گفت: در شرایطی که دشمن همه همت خود را برای ساقط کردن کشور به کار بسته است، راهی جز اتحاد نداریم؛ شرایط امروز کشور عین شرایط سال‌های 67 و شاید بدتر از آن است. با این تفاوت که ما در سال 67 وسط یک معرکه و یک جنگ نظامی بودیم و در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصادی است.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه زیرگذر استاد معین تصریح کزد: از همکارانم تشکر می‌کنم که مطابق قول مان به مردم پروژه‌ها را مدیریت و به بهره برداری می‌رسانند. البته ما نقشی در تعریف این پروژه نداشتیم و شاید اگر ما بودیم آن‌ها را طور دیگر تعریف می‌کردیم. در برخی نقاط اتصال شاید روی نقشه خوب باشد، اما وقتی اجرا می‌شود می‌بینیم که مطلوب نیست. در مدل سازی‌هایی که ما در فضای ترافیکی انجام می‌دهیم جابجایی یک محور، دو طرفه و تبدیل شریان درجه یک به دو تغییراتی در سطح شهر به وجود می‌آورد که اگر آن را نبینیم به مشکل بر می‌خوریم.
وی ادامه داد: به طور مثال، در بزرگراه صدر که دو طبقه شدن آن بزرگ‌ترین پروژه عمرانی بود تصور می‌کردیم با اجرای پروژه ترافیک آن منطقه کاسته می‌شود در حالی که دیدیم در عمل این اتفاق نیفتاد. حال این سوال مطرح است که آیا ایجاد مسیر‌های جدید شهری درست است یا کاری کنیم که شهروندان کمتر از خودرو‌های شخصی استفاده کنند؟ آن‌ها که توانستند آلودگی شهر را کنترل کنند راه دوم را انتخاب کرده اند که همان کم کردن مسافرت با خودرو‌های شخصی در داخل شهر است. برای جا انداختن این موضوع تلاش می‌کنیم و رمز آن هم توسعه حمل و نقل عمومی و پس از آن بقیه مود‌های حمل و نقل است.
حناچی تصریح کرد: باقیمانده پروژه‌ها مثل پروژه گیشا را هم تا پایان سال افتتاح می‌کنیم و بعد نسل جدید پروژه‌ها را بهره برداری خواهیم کرد. پروژه‌هایی که از مقیاس محلی برخورداراند و دو هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن‌ها در سال آینده در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه در این مسیر با دو چالش عمومی رو به رو هستیم، گفت: یکی از این چالش‌ها این است که بدنه ما در شهرداری نتوانسته خواسته‌های مردم را تبدیل به پروژه کند. بسیاری از معضلاتی که ما فکر می‌کنیم در درجه اول اهمیت است در اولویت مردم قرار ندارند. چالش دوم این که اگر مردم هم درخواستی دارند سیستمی وجود ندارد که آن را به مسئولان منتقل کند. ما مکانیزم‌هایی که خواسته‌های محلی را به برنامه تبدیل کند، کم داریم.
شهردار تهران افزود: آیه‌ای در قرآن است که می‌فرماید خداوند به کسانی که همه سخنان را می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند بشارت می‌دهد. باید یاد بگیریم که خواسته هایمان را چگونه مطرح کنیم. دوستانی که امروز صبح از نگاه خود به حق مشکلات پروژه تونل-زیرگذر خیابان‌های آزادی و استاد معین را مطرح می‌کردند باید این را هم محاسبه کنند که این روش اعتراض و بیان نظر به نفع محله استاد معین است؟ آیا راه را برای بقیه پروژه‌های محله باز می‌کند؟ این روش درست نیست و باید روش‌های موثرتری را تجربه کنیم و این کار مدیران محلی ماست؛ این گله را من از خودمان دارم.
حناچی با بیان اینکه مشکلی که ما در کشورمان داریم این است که نقدمان منصفانه نیست، تصریح کرد: روز‌هایی که 7 تیر در زیر خیابان آزادی قرار داشتند و خاک برداری انجام می‌شد ما خوابمان نمی‌برد. اصطلاحا می‌گویند خاک نامرد است و اگر تمهیدات لازم نیندیشیم ضربه را به سختی می‌زند. از سوی دیگر تلاش کردیم کمترین دردسر برای اهالی محل ایجاد شود و پیشنهادی که می‌گفت مسیر آزادی منحرف تا پروژه اجرا شود را انجام ندادیم. این پروژه مانند تعمیر یک خودروی روشن در حال حرکت بود؛ باید این نقاط افتخارآمیز پروژه را هم ببینیم.
شهردار تهران با بیان اینکه 80 درصد پروژه مذکور ظرف یک سال اخیر انجام شد، گفت: معتقدم باید نقد منصفانه کرد، در حالی که ما صفر و یکی و هستیم به این معنی که یا دربست قبول می‌کنیم یا هیچ نقطه مثبتی نمی‌بینیم. این پروژه یکی از پروژه‌های سخت بود با این وجود، زندگی را در محدوده آزادی مختل نکردیم در حالی که پیش از ما قرار بود این مشکلات ایجاد شود. پس اگر قرار به نقد منصفانه باشد باید منصفانه نقد کنیم.
وی در پایان درباره احتمال دو طرفه شدن این تونل-زیرگذر استاد معین هم عنوان کرد: ما پروژه را طوری اجرا کرده ایم که هیچ مانعی برای دو طرفه شدن وجود ندارد، اما تا مطمئن نشویم که این تغییر چه تاثیری دارد این کار را در اولویت قرار نمی‌دهیم. از امروز نیز این موضوع را با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/152180/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

توقیف 600 سی‌سی قاچاق در لاهیجان

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

21 سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند

آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم

ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی

آماده باش راهداران رودبار جنوب

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در رشت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رشد 184 درصدی عبور کالا از مرز آستارا

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت

افزایش 184 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال 1402

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد

تعطیل شدن یک مرکز ترک اعتیاد در شهرستان رشت

دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان

تقدیر مردم رشت از سپاه پاسداران با اهدای گُل

جهان ذهنی بِرشت

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت اعلام شد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

اعتراض چادرملو به صحنه جنجالی مقابل داماش گیلان

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان

تعیین تکلیف اعزام به خدمت 2 برادر مشمول

سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد

پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»

رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری