نسیم گیلان

آخرين مطالب

گیلانیان در همه صحنه های انقلاب پیشتاز بوده اند / اهتمام مسئولان به بهبود وضعیت معیشت مردم / استمرار تلاش ها در جهت توسعه اشتغال سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - استاندار گیلان، گیلانیان را در همه صحنه های انقلاب اسلامی پیشتاز خواند و با اشاره به اهتمام مسئولان به بهبود وضعیت معیشت مردم گفت: رویکرد ما استمرار تلاش ها برای توسعه اشتغال در استان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع دوشنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم استان که از شبکه باران پخش شد؛ با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر به مردم گیلان ، یاد و خاطره بنیانگذار فقید سعید و شهیدان انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و به ویژه شهید والامقام این ایام سردار پرافتخار ایران و اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.
وی اقتدار کنونی ایران اسلامی، عزت و آرامش موجود را حاصل فداکاری شهیدان و پایمردی ملت ایران در مسیر ایثار، مقاومت و حفظ آرمان های والای انقلاب دانست و گفت: امنیت از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که خوشبختانه به همت مردم و سپس تلاش های صورت گرفته در تمامی نقاط کشور به ویژه گیلان جایگاه مطلوبی داریم.
دکتر زارع بیان کرد: با اهتمام، تلاش و کوشش کارگزاران نظام، مجموعه دولت تدبیر و امید، دستگاه‌های اجرایی و مشارکت بخش خصوصی، 955 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر دو هزار و 459 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر امسال در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسید که از این مبلغ یک هزار و 521 میلیارد تومان پروژه مربوط به بخش خصوصی و شرکت های تعاونی است.
وی فراهم شدن بستر اشتغال برای یک هزار و 180 نفر را از مزایای بهره برداری از این طرح ها خواند و افزود: رویکرد ما در استان استمرار تلاش ها در جهت توسعه اشتغال است.
استاندار گیلان به مقوله توسعه متوازن و البته پایدار استان به عنوان اولویتی مهم برای مردم و مسئولان اشاره و تصریح کرد: اسناد بالا دستی به ویژه سند آمایش سرزمینی گیلان که به تصویب رسیده ، رویکرد ما برای توسعه است که البته رفع مشکلات زیست محیطی، پسماند، اقدامات مرتبط برای توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بر اساس برنامه ششم توسعه مورد تاکید ماست.
استاندار گیلان گفت: باید با هم افزایی و تلاش، اولویت ها را در برنامه زمان بندی مناسب محقق کرد.
وی از نیروی انسانی بعنوان مهمترین مولفه تاثیرگذار در قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی نام برد و گفت: مردم گیلان در همه صحنه های سرنوشت ساز جمهوری اسلامی از پیشتازان بوده اند.
زارع استفاده از منابع موجود در کشور را به عنوان یکی دیگر از مولفه های توسعه و قدرت افزایی یاد کرد و افزود: وحدت کلمه و وفاق مردم در شکست برنامه های استکبار در مقابل نظام‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار با اهمیت است.
نماینده عالی دولت در گیلان به توطئه دشمنان از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون اشاره و بیان کرد: دشمنان نظام و مردم همواره تلاش کردند تا به ملت ضربه بزنند اما شاهد بودیم که در هشت سال دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی امروز که به معنای واقعی تروریسم اقتصادی است؛ ملت ایران با تکیه بر توان داخلی و استقامت در این آزمون هم سربلند شدند.
دکتر زارع ادامه داد: در گیلان تلاش هرچه بیشتر و اقدامات و عملیات های اجرایی همه دستگاه ها و نهادها در راستای استفاده بهینه از نیروی انسانی برای بهبود معیشت مردم است و برنامه ریزی ها و مدیریت های انجام شده منجر به کاهش وابستگی بودجه به نفت شده بویژه که در هشت ماه اخیر شاخص های اقتصادی کشور دارای ثبات است.
مقام عالی دولت در استان گیلان ادامه داد: مردم سرافراز گیلان در طول تاریخ علیه مقابله با استبداد و استکبار، پیشرو و در پیروزی انقلاب اسلامی زنان و نوجوانان در کنار مردان گیلان پیشتاز بودند و تقدیم هشت هزار شهید گواه این امر است‌.
دکتر زارع با اشاره به راهپیمایی22بهمن بیان کرد: مهمترین مولفه در شکل گیری، خلق و پیروزی انقلاب اسلامی مردم هستند که در تبعیت از ولی فقیه، رژیم ستمشاهی پهلوی را کنار زدند و حکومت مردم سالاری دینی را جایگزین کردند و در همه ایام الله با امام راحل، شهدا و آرمانهای انقلاب تجدید میثاق کردند‌.
وی افزود: ملت بزرگ ایران با وحدت کلمه، بردباری و سربلندی توانست پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زند و در این میان گیلانیان همواره با حمایت مستمر از آرمان‌های انقلاب نشان دادند که از پیش‌قراولان حرکت های بزرگ انقلابی هستند.
وی افزود: راهپیمایی روز 22 بهمن امسال به برکت خون شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشکوه تر از همیشه برگزار می شود و از مردم شریف و همیشه درصحنه گیلان دعوت می‌کنم با حضور در راهپیمایی ، بار دیگر با امام راحل، شهدا و رهبری گرانقدر تجدید میثاق کنند و همدلی و همراهی خود را به نمایش بگذارند.
دکتر زارع تاکید کرد: در 22 بهمن نه تنها ملت ایران بلکه دوستان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران می نگرند که چگونه حماسه ای دیگر خلق می شود
استاندار گیلان گفت: یقین داریم فردا حضوری باشکوه ، حماسی و با عظمتی بیشتر از سال های قبل به نمایش گذاشته می شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری همواره بر اهتمام ویژه نسبت به ارائه خدمات دولت به مردم و اطلاع‌رسانی از دستاوردها تأکید داشته و دارند و این ایام فرصت مغتنمی برای بازگوکردن این خدمات توسط کارگزاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ملت است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی و در زمان سلطنت دیکتاتوری پهلوی مردم نقشی در مشارکت سیاسی نداشتند ، بیان کرد: مردم ایران پس از پیروزی انقلاب در رفراندومی که به جمهوری اسلامی رای دادند، نظام مردم سالاری دینی را برگزیدند.
وی با بیان اینکه کمتر نظامی در دنیا طی چهل سال، بیش از 36 انتخابات برگزار کرده، گفت: انتخابات دوم اسفند نیز در ادامه استمرار انتخابات های گذشته است که نقش و اراده مردم در اداره مملکت را به نمایش می گذارد.
دکتر زارع خاطر نشان کرد: برای ما در گیلان برگزاری انتخابات امن، سالم همراه با مشارکتی حداکثری در اولویت قرار دارد، از این رو از ماه های قبل تمهیدات لازم در جهت تحقق این اهداف اندیشیده شده و آمادگی کامل برای انجام انتخابات به نحوه شایسته در دو هزار و 559 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد دو هزار و 214 شعبه ثابت و 345 شعبه سیار است.
وی از آمادگی و فعالیت 45 هزار نیرو از افراد خبره و آموزش دیده در جریان برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: تفاوت عمده این دوره از انتخابات با انتخابات پیشین از منظر آموزش ها و دوره های تخصصی برای فعالان برگزاری آن است.
استاندار گیلان با یادآوری اینکه طی سنوات گذشته میزان مشارکت گیلانیان در انتخابات از میانگین کشوری بیشتر بوده ، به حضور فعالانه بانوان اشاره کرد و با بیان اینکه امسال 91 هزار و 498 رای اولی در گیلان وجود دارد، خواستار مشارکت باشکوه آنان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.
استاندار گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتظار رییس جمهوری برای حضور حداکثری ملت در این آوردگاه مهم گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث دلگرمی و پشتیبانی نمایندگان در خدمت رسانی به مردم در مجلس شورای اسلامی می شود.
وی با بیان اینکه بیگانگان پایش می کنند دشواری هایی که به ملت ایران تحمیل می شود تا چه میزان بر مشارکت آنان اثرگذار است، بر لزوم بیشتر شدن دامنه مشارکت سیاسی مردم برای تقابل با فشار و دشمنی های استکبار تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش جوانان را موتور محرک و سرمایه اجتماعی و والای جامعه خواند که بدون وجود آنان رسیدن به توسعه پایدار حاصل نمی شود و افزود: استان گیلان دارای جوانان با دانش با پشتکاری قوی در همه عرصه ها به ویژه در زمینه های ورزشی و علمی است.
دکتر زارع با بیان اینکه استان گیلان جایگاه دوم کشور در انتصاب بانوان در بخش‌های مدیریتی را دارد ، خاطرنشان کرد: جوانان استان گیلان در مسابقات علمی و جشنواره ها جزو پنج استان برتر کشور و دانش آموزان گیلانی دارای رتبه های ممتاز کشوری در کنکور سراسری هستند.
استاندار گیلان به برگزاری جام بین المللی وزنه برداری نامجو طی هفته گذشته به میزبانی گیلان و استقبال بی نظیر جوانان از این رویداد بزرگ اشاره و اضافه کرد: بسیاری از جوانان ورزش دوست و ورزشکار گیلان با پشتکار و تلاش موفق به عضویت در رشته های مختلف ورزشی شدند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/154697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد