نسیم گیلان

آخرين مطالب

این خبر بروزرسانی می‌شود؛

بارش سنگین برف در گیلان سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان بارش برف سنگین در استان گیلان باعث مسدود شدن اکثر راه‌های اصلی و فرعی، در راه ماندن مسافران، قطعی برق، اینترنت و مشکلات بسیار دیگری شده است. بارش برف در شهر رشت به 50 سانتی‌متر و در ارتفاعات به دو متر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا بارش برف در استان گیلان که از روز گذشته آغاز شده و تاکنون به شدت ادامه دارد مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.
شدت برف در بزرگراه قزوین- رشت موجب مسدود شدن راه‌ها و ماندن خودروها و مسافران در پلیس راه‌ امام‌زاده هاشم شده است.
بر اساس مشاهدات خبرنگاران ما در استان راه‌های اصلی شهر رشت نیز بسیار پربرف بوده و تردد به سختی در آن‌ها جریان دارد.
بارش برف سنگین در استان گیلان موجب قطعی برق شده و تلاش ما برای برقراری ارتباط با مسئولان هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است.
ارتفاع برف در برخی نقاط به 30 سانت و در ارتفاعات به 1.5 متر می‌رسد.


نسیم گیلان


به گزارش خبرنگار ایسنا از رودسر شدت بارش برف در این شهرستان نیز بالا بوده و هنوز اقدامی برای برف‌روبی و بازگشایی راه‌ها انجام نشده است.
دپوی خودروها در محورهای منتهی به گیلان/ از تردد به این مسیرها خودداری کنید
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از انسداد برخی محورهای منتهی به استان گیلان و دپوی خودروها در این محورها خبر داد.
سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهارکرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها به علت وقوع کولاک در محور جاده قدیم و آزادراه قزوین به سمت رشت شاهد انسداد محور هستیم. همچنین محور سراوان به سمت فومن نیز به همین علت مسدود است.
وی ادامه داد: تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد؛ البته در حال حاضر وضعیت محورهای استان گیلان مناسب نیست و توصیه ما این است که شهروندان از تردد به سمت این مسیرها خودداری کنند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با تاکید بر اینکه طبق آخرین اطلاعات، خودرویی در این مسیر گرفتار نشده است، گفت: بعضی از خودروها در مسیر دپو شده‌اند و در محل متوقف هستند تا پس از بازگشایی محور به مسیر خود ادامه دهند.
بارش 80 سانتی برف در جلگه گیلان
کارشناس هواشناسی گیلان ارتفاع برف در نواحی جلگه ای را بین 20 تا 80 سانتیمتر و در ارتفاعات استان را یک تا دو متر دانست و گفت: در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است.
مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی همچنان در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: هم اکنون عمده فعالیت این سامانه ناپایدار که از روز شنبه وارد استان شده و با بارش برف همراه بوده، در نواحی مرکزی و شرقی گیلان است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است، افزود: بارش برف در نواحی مرکزی و شرقی استان تا عصر ادامه دارد.
کارشناس هواشناسی گیلان دمای هوای رشت را صفر درجه سانتی گراد دانست و تصریح کرد: ارتفاع برف در ایستگاه فرودگاه رشت 50 سانتیمتر و در ایستگاه مرکز تحقیقات کشاورزی استان 80 سانتیمتر است.
غلامی با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی مذکور از امشب به تدریج تضعیف می شود، گفت: از امشب با قطع بارش ها مواجه خواهیم شد و کاهش ابر اتفاق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: برای فردا و پس فردا انتظار یخبندان و وزش باد جنوبی در منطقه داریم.
معابر برفروبی شده مجددا برفروبی می شوند/ شهروندان درختان را بتکانند
شهردار رشت گفت: به واسطه تداوم بارش سنگین برف برخی از مسیرهای بازگشایی شده سریعا بعد از پاکسازی با نشست برف مواجه شده و مجددا مسدود می شوند و نیاز به برفروبی دارند.
ناصر حاج محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش بیش از 50 سانتیمتری برف در شهر رشت، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته با بارش سنگین برف مواجه هستیم و تمام نیروهای شهرداری در صحنه خدمت رسانی حضور دارند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری بازگشایی مسبرهای مواصلاتی نواحی و مناطق و محلات شهر رشت است، افزود: مهمترین وظیفه ما باز نگه داشتن مسیرهای اصلی است.
شهردار رشت ادامه داد:‌ متاسفانه به واسطه تداوم بارش سنگین برف برخی از مسیرهای بازگشایی شده سریعا بعد از پاکسازی با نشست برف مواجه شده و مجددا مسدود می شوند و نیاز به برفروبی دارند.
حاج محمدی با بیان اینکه کلیه پرسنل شهرداری رشت و همه ماشین آلات سنگین شهرداری اعم از اتوبوس ها و ماشین های آتش نشانی در سطح شهر حضور دارند، خاطرنشان کرد: همچنین 35 دستگاه اتوبوس شرکت واحد مشغول خدمت رسانی به مردم جهت جابجایی هستند، اما از این تعداد 10 دستگاه به صورت اضطراری به میدان گیل رشت جهت رفع مشکل ترافیک ورودی و جابجایی مسافران در راه مانده اعزام شدند.
وی از مردم خواست از بیرون آوردن خودروهای شخصی خود به داخل خیابان ها حداقل طی امروز و فردا خوددداری کنند و گفت: بعد از اتمام برف از امشب با یخ زدگی مواجه هستیم که کار برفروبی را به مراتب سخت تر خواهد کرد.
شهردار رشت با بیان اینکه مشکلات تردد در کلیه نواحی و مناطق و محلات رشت را رفع خواهیم کرد، افزود: شهروندان به کمک شهرداری رشت بیایند و درختان را بتکانند تا مانع از شکسته شدن آنان و مسدود شدن معابر شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا ارتفاع برف در شهرستان املش استان گیلان به حدود یک متر رسیده است.
در رودسر نیز بارش برف بسیار سنگین است به نحوی که چنین بارشی در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. راه‌های فرعی و روستایی مسدود است.
قطع برق 90 هزار مشترک گیلانی
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر از حدود یک میلیون و چهار صد هزار مشترک برق، برق حدود 90 هزار مشترک قطع است که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند.
عظیم بلبل آبادی در گفت و گو با ایسنا ضمن عذرخواهی از تمامی مشترکینی که برق آنها قطع شده است، گفت: پست های برق لاهیجان، لنگرود، رودسر، چمخاله، املش، رحیم آباد، سیاهکل و صومعه سرا از ساعت 6 صبح امروز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده اند.
وی افزود: چهار خط 230 کیلوولت و یک خط 400 کیلوولت نیز به علت بارش سنگین برف از مدار خارج شده است که 54 اکیپ عملیاتی و اجرایی شرکت برق منطقه ای گیلان با استعداد 195 نفر نیروی انسانی به صورت شبانه روزی از ساعت اولیه بارش برف در تلاشند تا هر چه سریع تر مشکلات و چالش ها را حل کنند.
بلبل آبادی در خصوص علت قطعی برق خاطرنشان کرد: بارش شدید برف و ایجاد پدیده گالوپینگ، همچنین برخورد خطوط فشار ضعیف با خطوط فشار قوی و برخورد درختان مجاور دکل های برق با سیم های خطوط برق موجب از مدار خارج شدن خطوط شده است که موجب قطع برق مشترکین شده است.
بلبل آبادی اضافه کرد: به منظور تسریع در خدمات دهی، از استان مازندران نیز درخواست کمک شده است که با ملحق شدن اکیپ های عملیاتی استان مازندران هر چه سریع تر بر مشکلات و چالش ها غلبه کنیم.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/154753/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان