نسیم گیلان

آخرين مطالب

/ در حال برروزرسانی/‌

پیگیری آخرین وضعیت گیلان از سوی استاندار /امدادرسانی به بیش از 13 هزار نفر در استان اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان با گذشت 5 روز بارش شدید در استان گیلان گذشته امدادرسانی و کمک به مردم این استان همچنان ادامه دارد ‌لاهیجان، صومعه سرا، رودبار، آستانه، فومن، رودسر، لنگرود از شهرستانهایی هستند که بیشترین تاثیر را از برف سنگین گرفته‌اند و زندگی مردم با مشکلاتی زیادی روبرو شده است.

تلاش 8 اکیپ فنی برای برقراری برق مشترکان املش
فرماندار شهرستان املش با بیان اینکه تلاش ها برای برق رسانی به خانوارها با قوت ادامه دارد، گفت: در حال حاضر هشت اکیپ فنی در تلاش برای برقراری برق مشترکان هستند و انتظار داریم تعداد این اکیپ ها افزایش یابد.
محمد رنجبر صبح امروز (جمعه) در گفت وگویی با تشریح وضعیت کنونی شهرستان پس از بارش برف در روزهای اخیر و اقدامات صورت گرفته با اشاره به حضور میدانی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان قبل، حین و بعد از بارش برف در جهت پیش بینی تمهیدات و خدمات رسانی به مردم، افزود: میزان بارش در املش بیش از پیش بینی ها بود و با تمامی ظرفیت های موجود در شهرستان تلاش شد تا به مردم خدمت رسانی شود.
وی خاطرنشان کرد: راه های مواصلاتی شهرستان املش به جز ییلاقات سمام و کجید بازگشایی شده است.
فرماندار املش با بیان اینکه معابر اصلی و کوچه های شهری نیز به صورت کامل بازگشایی شده و پیاده‌روها نیز در تلاشیم تا پاکسازی شود، گفت: اکثریت مسیرهای روستایی شهرستان باز است و تعداد معدودی که باقیمانده نیز، امروز بازگشایی می شود.
وی با بیان اینکه در گازرسانی مشکلی نداشتیم، اظهار کرد: از تعداد 15 هزار خانوار شهرستان املش، حدود 10 هزار خانوار برقشان وصل است.
رنجبر با اشاره به قطعی برق حدود 30 درصد از خانوارهای شهرستان املش و تلاش هشت اکیپ فنی برای برقراری برق مشترکان گفت: انتظار ما این است تا به منظور تسریع در برقراری برق مشترکان، تعداد این اکیپ ها افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: عمده مشترکان شهرستان، از آب شرب برخوردار هستند و آن دسته از خانوارهایی که با قطعی آب مواجه هستند؛ با برقراری برق، از نعمت آب آشامیدنی نیز بهره مند می‌شوند.
فرماندار املش با اشاره به اینکه به منظور ارائه خدمت مستمر نانوایی ها به مردم با بهره‌گیری از موتور برق های مساجد و هیأت های مذهبی شهرستان، نانوایی ها فعال هستند، گفت: طی هماهنگی صورت گرفته با یکی از واحدهای بخش خصوصی، اقلام فاسدشدنی موجود در مغازه هایی که با قطعی برق مواجه بودند، به آنجا منتقل شد تا میزان خسارت ها کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به سفر امروز معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به املش برای بررسی آخرین وضعیت این شهرستان و مدیریت شرایط پس از برف، از صبوری مردم شریف شهرستان املش قدردانی کرد و از آنان خواست تا بیش از پیش با خدمتگزاران خود برای بهبود خدمات رسانی همکاری داشته باشند.
پیگیری آخرین وضعیت شهرستان‌های گیلان توسط استاندار
استاندار گیلان بامداد امروز در تماس تلفنی با فرمانداران شهرستان های مختلف، آخرین وضعیت این مناطق و مدیریت شرایط پس از برف را پیگیری کرد.
ارسلان زارع در تماس تلفنی با فرمانداران 16 شهرستان گیلان آخرین وضعیت این مناطق و مدیریت شرایط پس از بارش برف، رفع مشکلات شهروندان و بازگشایی راه ها، معابر اصلی و فرعی را پیگیری کرد.
وی همچنین بر ضرورت اهتمام جدی فرمانداران به خدمات رسانی سریع تر به مردم و برگرداندن شرایط مناطق برف گرفته به وضعیت عادی تاکید کرد.
زارع همچنین بر لزوم برق رسانی هر چه زودتر و حل مشکلات شبکه های ارتباطی در مناطق روستایی و نیز مناطق سخت گذر استان تاکید کرد.
بنا بر گزارش هواشناسی گیلان؛ در ارتفاعات بیش از دو متر و در جلگه افزون بر یک متر برف باریده است.
طبق اعلام وزیر نیرو بارش برف در گیلان از یکشنبه شب تا روز سه‌شنبه 27 برابر میانگین کشور در محدوده زمانی مذکور بوده که 85 درصد خطوط انتقال و شبکه های توزیع برق استان را تحت تأثیر قرار داد.
در حال حاضر تمامی راه های اصلی گیلان باز است و بازگشایی راه های روستایی استان نیز با جدیت در حال انجام است.
امدادرسانی به بیش از 13 هزار نفر در گیلان
هم‌چنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از امداد رسانی به 13 هزار و 643 نفر در پی بارش برف در این استان خبر داد و گفت: توزیع اقلام غذایی در 20 روستای صعب العبور انجام شده است.
مهدی ولی پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا عصر 24 بهمن ماه به 13 هزار و 643 نفر گرفتار برف امدادرسانی شده است.
وی افزود: 719 نفر از نیروی های امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر گیلان در قالب 142تیم، طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.
مدیرعامل هلال احمر گیلان ادامه داد: تیم های واکنش سریع، سپاه قدس و تعدادی از سازمان های مردم نهاد همچون تیم آفرود در کمک رسانی ها با جمعیت همراه بودند، همچنین تاکنون 29 نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف به مراکز درمانی انتقال یافتند.


نسیم گیلان


ولی پور با اشاره به اسکان اضطراری تعدادی از مسافرین در پی بارش برف، اظهار کرد: برای 3500 نفر از مسافرین اسکان یافته در مکان های امن همچون مساجد ،باشگاه های ورزشی و راهداری های مسیر جاده ها، اقلام غذایی نظیر، بسته های غذایی 72 ساعته(4645 بسته هر بسته برای 4 نفر)، آب معدنی (6936 بطری)، نان( 29750 قرص)، بیسکویت، کیک و کلوچه (4645 بسته)، خرما ( 1042 کیلو) و کمک های زیستی نظیر پتو (4875 تخته)، نایلون، گالن آب، روغن، موکت، فانوس و چراغ والور از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به لجستیک جمعیت هلال احمر، یادآور شد: جمعیت هلال احمر با 142 دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم و مسافران هستند.


نسیم گیلان


ولی پور به خدمات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان اشاره کرد و گفت: با مساعد شدن شرایط هوایی 12 سورتی پرواز صورت گرفت که 2 سورتی برای نجات 5 نفر در شهرستا های تالش و رودبار و 10 سورتی جهت توزیع اقلام غذایی در 20 روستای صعب العبور تا عصر روز گذشته انجام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد تصریح کرد: تلفن 112(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/155563/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد