نسیم گیلان

آخرين مطالب

رهبرخلاق = حل مشکلات مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رهبرخلاق = حل مشکلات
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6069050
١٠
٠
آخرین خبر / هفته گذشته در مورد این صحبت کردیم که شما به عنوان رهبر تیم تان باید نحوه گفت و گو با رهبران و مدیران سایر سازمان ها و تیم ها را بیاموزید تا بتوانید به اهداف و پروژه های تعیین شده سازمانتان برسید و به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.. یکی از بزرگ ترین مشکلات مدیران و رهبرانی که از جهان تجارت کنار گذاشته شده اند، نحوه ارتباط و تعامل غلط آن ها با افراد سایر سازمان ها بوده است. زیرا این گفت و گو های بدون شناحت، باعث شکست بزرگ ترین پروژه های آنان شده است.
اما این هفته میخواهیم درمورد حل مشکلاتی صحبت کنیم، که در مسیر رهبری و مدیریت پیش روی شماست و به شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید تصمیم درست را اتخاذ کنید. مهم نیست که شما در چه حوزه ای کارمیکنید و یا چه تعدادی از افراد را مدیریت میکنید. شما در لحظه در پی حل مشکلات هستید و موفقیت نهایی شما به حل مشکلات وابسته است. در واقع شغل اصلی شما با صرف نظر از اینکه در چه حوزه ای تخصص دارید، حل مشکلات است. از چه نبوغی در حل مشکلات می توانیم استفاده کنیم؟ رهبران بزرگ تاریخ تجارت چطور از پس موانع سر راهشان برآمدند؟
باید بتوانید بدون احساس خستگی روی مشکلات تان تمرکز کنید. به جای اینکه در برابر آن ها آشفته شوید و خودتان را گم کنید، به دنبال یافتن پاسخ سوال های به وجود آمده باشید. در حل مشکلات از یک سری راه حل های برنامه ریزی شده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این راه حل ها باید به صورت مرحله ای انجام شوند. در این مسیر عواملی وجود دارد که می تواند شما را عقب بزند. مثلا اینکه آیا واقعا مشکلی به وجود آمده یا شما آن را مشکل میدانید؟ این نکته را به یاد داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که باید مشکلات سازمان را حل کند، زیرا شاید آن مشکل در حوزه عملکرد فرد دیگری باشد. این سوال را از خودتان بپرسید که آیا تا به حال کسی با چنین مشکلی مواجه شده است؟ چگونه آن را پشت سر گذاشته است؟ پاسخ این سوالات را بیابید و از روش هایی که افراد در حل مشکلات استفاده کرده اند، بهره کافی را ببرید و از تجربیات آنان استفاده کنید. موضوع دیگری که شمارا در حل مشکل به عقب میراند این است که شما برای حل مشکلات تان محدوده زمانی تعیین می کنید. در حالی که میتوانید برخی مشکلات را در روز ها و ماه های دیگر حل کنید. عجله کردن در حل مشکلات می تواند باعث شود که شما تصمیم درست را اتخاذ نکنید چرا که برای پیدا کردن راه حل مناسب ، زمان تعیین کرده اید و برای آنکه از این محدوده زمانی فراتر نروید دست به راه حل هایی میزنید که منطق زیادی پشت آن نیست. یکی از بدترین افکاری که میتواند شما را دچار استرس کند، این است که شما می پندارید که برای حل مشکل تان فقط و فقط یک راه حل وجود دارد. درحالی که شما می توانید راه های مختلف را به کار گیرید.
و اما موضوعی که می تواند شما را در گرفتن تصمیم درست یاری دهد، داشتن تفکر خلاق است. شاید با خودتان بگویید که من فردی خلاق نیستم و نمی توانم از خودم در برابر مشکلات خلاقیت نشان دهم . اما چه باید کرد؟ یکی از مواردی که باعث ایجاد خلاقیت در شما خواهد شد، این است که هدف داشته باشید. وقتی شما با تمام وجود چیزی را میخواهید و دوست دارید به آن برسید، ایده هایی به ذهنتان می رسد که شمارا دراین مسیر یاری میدهد. شما که تا چندی قبل فکر میکردید که فردی خنثی هستید که نمی تواند تصمیمی خلاق بگیرد، حال ایده هایی می دهد که سرشار از خلاقیت است و این مهم در اثر داشتن هدف به وجود آمده است. مسئله دیگر این است که نباید خودتان را گول بزنید. تعریف شفاف و روشنی از مانع پیش رویتان ارائه کنید. اگر بزرگ است آن را بزرگ جلوه دهید تا در مقابل آن تصمیم بی ارزشی نگیرید. اگر مشکل را همان گونه که هست نشان دهید تصمیمات خلاقانه تری برای حل آن خواهید گرفت. یک راهکار مناسب درمورد ایجاد خلاقیت این است که پاسخ های مختلفی را درباره یک سوال بیان کنید. مثلا در بحث فروش از خودتان بپرسید که چگونه می توانید فروش خود را در سال آینده 20 درصد افزایش دهید؟ حال خود را وادار کنید که در برابر این سوال 20 پرسش را روی کاغذ بنویسید. وقتی 20 پرسش و راه حل داشته باشید، قطعا یکی از آن ها انتخاب خواهد شد. شما که تا دیروز نمی دانستید که باید چطور به آدمی خلاق تبدیل شوید، اکنون پرسش های گوناگونی را در برابر یک سوال مطرح کردید. راهکار کاربردی دیگری که میتوان استفاده کرد این است که جملاتی را مطرح کنید و آن هارا کامل کنید. مثلا ما میتوانیم فروش تیم مان را دو برابر کنیم اگر... حال هر روشی که به ذهن تان می رسد را برای تکمیل این جمله به کار ببرید. یا مثلا ما می توانیم هزینه های تیم مان را کاهش دهیم اگرفقط... حال این جملات یا هرجمله دیگری را با ایده های خود کامل کنید. به زودی وجود خلاقیت را در ایده ها و کارتان حس خواهید کرد. شما فری بدون خلاقیت نیستید، شما فقط راه درست را نمی دانید. با تمرین و به کارگیری روش های مناسب، شماهم خلاق خواهید بود.
از نظر روانشناسی داشتن انگیزه بر افزایش فروش تیم مان چه تاثیری خواهد داشت؟
گروه روانشناسی صنعتی و سازمانی reviver

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/155778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد