نسیم گیلان

آخرين مطالب

ویروس کرونا بلای جان تولیدکنندگان لپ تاپ و آیفون شد علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ویروس کرونا بلای جان تولیدکنندگان لپ تاپ و آیفون شد 3
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6074594
٢٧
٠
زومجی / شیوع ویروس کرونا در چین نه‌تنها سلامتی مردم این کشور را تهدید می‌کند، بلکه بسیاری از صنایع از جمله کارخانه‌های سازنده لپ تاپ، نیمه رسانا و همچنین آیفون را با مشکل مواجه کرده است.
بر اساس گزارش وبسایت DigiTimes شرکت‌های سازنده مدارهای مجتمع یا IC در چین و تایوان به خاطر شیوع ویروس کرونا، در سه ماهه اول سال میلادی 2020 با تاثیرات منفی گسترده مواجه خواهند شد که این تاثیرات برای صنایع وابسته به آنها در سه ماهه دوم سال قابل مشاهده است. بنا بر همین گزارش، انتشار ویروس کرونا مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان نیمه رساناها، لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌‌‌های هوشمند از جمله آیفون در نیمه اول سال 2020 رقم خواهد زد.
سازندگان لپ‌تاپ بیش از همه ضرر می‌کنند
طبق اعلام DigiTimes، کشور چین سهم 90 درصدی از تولید نوت‌بوک دارد و ویروس کرونا به طور غیرمستقیم می‌تواند هم در زمینه تامین قطعات و هم تقاضای مشتریان در این کشور تاثیرگذار باشد. شرکت‌های بزرگ تایوانی مانند کمپال الکترونیکس (Compal Electronics)، کوانتا کامپیوتر (Quanta Computer) و ویزترون (Wistron) که اقدام به ساخت محصولات برای برندهای معتبر می‌کنند، فعالیت خود را در شهرهای چونگ‌کینگ، کونشان و شانگهای از سر گرفته‌اند، اما فقط 20 درصد ظرفیت آنها فعال است.
این شرکت‌ها قصد دارند روند افزایش ظرفیت خود را از تاریخ 24 فوریه یعنی حدود یک هفته دیگر که قرنطینه 14 روزه تامین‌کنندگان قطعات آنها به پایان می‌رسد، شروع کنند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این شرکت‌ها باید به دنبال افراد جدید برای استخدام باشند، چون که تعداد کمی از کارمندان آنها قصد بازگشت به شغل سابق‌شان را دارند. اکثر افراد در چین، حالا به دنبال فعالیت در بخش خدماتی هستند و ترجیح می‌دهند در کارخانه‌ها حضور نداشته باشند.
بر اساس گزارش منتشر شده، تولید نیمه رساناها با ضرر کمتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها یا گوشی‌های هوشمند مواجه می‌شود. خطوط تولید دستگاه‌های نیمه رسانا عموماً به صورت تمام اتوماتیک فعالیت می‌کنند و به همین خاطر شیوع ویروس کرونا تاثیر چندانی روی روند کاری آنها، حداقل در سه ماهه اول سال 2020 نخواهد گذاشت. البته از قبل پیش‌‌بینی می‌شد که به خاطر شروع سال نوی چینی، درآمد این کمپانی‌ها تا حدی کاهش یابد.
با این حال سود شرکت‌های سازنده نیمه رسانا در سه ماهه دوم سال، به خاطر کاهش تقاضای مشتریان و همچنین تاخیر در عرضه محصولات، تنزل پیدا خواهد کرد. ضمنا پیش‌بینی می‌شود که روند ارسال تراشه‌های 5G حداقل تا سه ماهه چهارم سال، پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد.
خطر آیفون‌های جدید را نیز تهدید می‌کند
انتظار می‌رود که چهار تا از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی یعنی هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی، حدود 15.2 درصد کاهش در میزان ارسال محصولات خود داشته باشند که معادل با 84 میلیون دستگاه گوشی هوشمند خواهد بود. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها، برخی از تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های هوشمند، تا اواسط ماه مارس فقط با 50 درصد از ظرفیت خود فعالیت خواهند کرد که این موضوع نیز روی روند کار کمپانی‌های سازنده گوشی تاثیر منفی خواهد گذاشت.
کمپانی فاکسکان (Foxconn) هم با مشکل تردید کارمندان چینی‌اش برای بازگشت به کارشان مواجه است. انتظار می‌رود که این موضوع میزان ارسال مدل پایه آیفون در فصل بهار را تا 10 درصد کاهش دهد و همچنین روی روند ارسال آیفون‌های جدید در فصل پاییز تاثیرات منفی بگذارد.
طبق اعلام وبسایت DigiTimes، رقیب اصلی شرکت اپل یعنی سامسونگ، آسیب بسیار کمتری از شیوع ویروس کرونا خواهد دید، چرا که تعداد زیادی از بخش‌های تولیدی این شرکت در کشورهای ویتنام و هند واقع شده‌اند.
حتی تولیدکنندگان LCD هم با مشکل مواجه هستند
سه تا از بزرگترین سازندگان پنل‌های LCD در کشور چین، یعنی بی‌او‌ای تکنولوژی (BOE Technology)، تیانما میکروالکترونیکس (Tianma Microelectronics) و چاینا استار آپتوالکترونیکس تکنولوژی (CSOT) در شهر ووهان، یعنی مرکز شروع ویروس کرونا قرار دارند. از میان این سه شرکت، CSOT بیش از همه با ضرر مواجه شده و تنها 30 درصد از ظرفیت آن فعال است. اکثر کارمندان این شرکت تحت قرنطینه قرار گرفته‌ یا به خانه فرستاده شده‌اند.
علاوه بر این، بسیاری از شعبه‌های شرکت‌های تولیدکننده LCD در شهرهای چونگ‌کینگ، نانجینگ، هفئی و شنزن تا به امروز تعطیل بودند؛ به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که میزان ارسال محصولات این شرکت‌ها به حداقل برسد. این در حالی است که شرکت‌های چینی سازنده پنل‌های AMOLED مانند اوردیسپلی آپترونیکس (EverDisplay Optronics)، ویزیوناکس (Visionox) و رویولی (Royole) با مشکل چندانی مواجه نشده‌اند، چرا که اکثر قطعات خود را وارد می‌کنند.
نوع جدید ویروس کرونا از دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و تا به امروز بیش از 66 هزار نفر را آلوده کرده که این رکوردی تاریخی در زمینه شیوع یک ویروس در بین انسان‌ها است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/156249/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان