نسیم گیلان

آخرين مطالب

دعوت به مشارکت مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - دعوت به مشارکت
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6083963
٢٧٣
٠
شرق / متن پیش رو در شرق منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اسحاق جهانگیری، معاون اول‌ رئیس‌جمهوری، با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات تصریح کرد که هر چه نمایندگان مجلس با پشتوانه بالاتری از رأی مردم انتخاب شوند، قدرت اثرگذاری مجلس بیشتر می‌شود. مردم ایران در طول چهار دهه گذشته نشان داده‌اند در مواقع حساس که کشور نیازمند حضور سرنوشت‌ساز آنها بوده تا پارامترهایی که باید تغییر بدهند، تغییر می‌دادند، همواره حضور با شکوهی داشته‌اند و الان هم به حضور مردم نیاز است و ان‌شاءالله انتخابات دوم اسفند (روز جمعه) با حضور خوب مردم برگزار شود تا با شکل‌گیری مجلسی قوی بتوان برای حل مشکلات کشور گام‌های جدی‌تری برداشت. جهانگیری درباره روند بررسی صلاحیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی گفت: الان دیگر زمان این حرف‌ها گذشته است، فعلا باید به این فکر کنیم که دوم اسفند با‌شکوه برگزار شود، به‌هر‌حال جای گله‌هایی وجود دارد که ان‌شاءالله بعد از انتخابات به صورت جدی باید از همان اوایل به آن پرداخته شود تا شاید به راهکارهایی برسیم.محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، نیز با بیان اینکه نیاز داریم دوم اسفند از نظر کمیت مشارکت، بهترین مشارکت باشد، خاطرنشان کرد: از نظر کیفیت انتخاب هم، مردم باید بهترین کیفیت انتخاب را داشته باشند و ان‌شاالله در روزهای بعد از دوم اسفند، شاهد پذیرفتن واقعیت ازسوی آمریکا باشیم. همان‌طور که این مردم در مراسم رفراندوم تشییع شهید بزرگوار سپهبد سلیمانی نشان دادند، سیاست‌های آمریکا را نمی‌پذیرند و در برابر سیاست‌های آمریکا از مردم و کشورشان دفاع می‌کنند که بهترین نشانه این دفاع، حضور در انتخابات است. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ادامه داد: حتما همه ترجیح دیگری داشتیم. شاید فکر می‌کردیم اگر افراد بیشتری تأیید صلاحیت می‌شدند، مردم حضور بیشتری در انتخابات و انتخاب بیشتری داشتند.
اما امروز زمان آن بحث نیست. امروز زمان این است که به آمریکایی‌ها بگوییم سیاست فشار حداکثری‌تان شکست خورده است.امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مصادیق حضور مردم در حمایت از نظام است، گفت: حضور مردم در انتخابات برای کشور امنیت‌آفرین است. او افزود: انقلاب اسلامی مردمی‌ترین انقلاب جهان است و ادامه انقلاب به حضور مردم بستگی دارد.حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز در حساب کاربری خود در توییتر با اشاره به در‌پیش‌بودن انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشت: «‏هشدار: قهر با صندوق قهر با دولت یا شورای نگهبان نیست بلکه در عمل یعنی: افزایش تحریم و فشار حداکثری، افزایش احتمال هجوم نظامی، افزایش عملیات تخریبی منافقین، افزایش بودجه رسانه‌های مزدور، کاهش تاب‌آوری ملی، کاهش قدرت چانه‌زنی سیاسی و نباید دشمن‌شاد شویم!».حجت‌الاسلام سید‌محمود علوی، وزیر اطلاعات نیز در پاسخ به پرسشی درباره امنیت انتخابات اظهار کرد: همه دستگاه‌های مؤثر بر امنیت کشور با اشراف اطلاعاتی امنیت را حفظ کرده‌اند. او تأکید کرد:‌ این دستگاه‌های امنیتی تا پایان انتخابات با اشراف کامل اطلاعاتی امنیت انتخابات را حفظ و تأمین می‌کنند.رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: هر فرد و سیاست‌مدار و چهره تأثیرگذاری که قلبش برای ایران عزیز می‌تپد، باید تلاش کند، مردم را ترغیب به مشارکت کند و با ناامید‌کردن مردم از نهاد انتخابات و صندوق رأی مقابله کند. کمتر از 48 ساعت دیگر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد در روزهای اخیر نوعی اجماع میان جناح‌های سیاسی و گروه‌های مختلف برای حضور پای صندوق‌های رأی شکل گرفته است.
از تک‌تک خردمندان برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنم
ناطق نوری هم در بیانیه‌ای با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: در این شرایط حساس، تکیه بر عقلانیت و انتخاب نمایندگان شایسته، علاوه‌بر اینکه دست نااهلان را از تصدی امور کوتاه خواهد کرد، نشان‌دهنده انتقاد از تک‌روی‌ها، تعصب‌ها و جناح‌بندی‌های پوچ است. در بخشی از متن بیانیه انتخاباتی حجت‌الاسلام ناطق‌ نوری آمده است: در انتخابات پیش‌رو که قرار است افرادی صلاحیت خود را از رأی مردم کسب کرده تا به نمایندگی از آنان سخن گفته و مطالبه‌گری کنند، قهر‌کردن با صندوق رأی که از مهم‌ترین ارکان رفتار مدنی و پیش‌فرض دموکراسی است، نه‌تنها نتیجه‌ای مطلوب نخواهد داشت، بلکه باعث پیشروی جریان‌های افراطی داخل و خارج کشور و رشد نیروهای معاند منافع ملی و تمامیت ارضی ایران عزیز است. در این شرایط حساس، تکیه بر عقلانیت و انتخاب نمایندگان شایسته، علاوه بر اینکه دست نااهلان را از تصدی امور کوتاه خواهد کرد، نشان‌دهنده انتقاد از تک‌روی‌ها، تعصب‌ها و جناح‌بندی‌های پوچ است. با اطلاع از دغدغه‌های فراوان معیشتی، اجتماعی و سیاسی که فشار مضاعفی بر ایرانیان بزرگوار تحمیل کرده، از تک‌تک خردمندان و دوراندیشان این سرزمین دعوت می‌کنم تا در کنار هم، برای اعتلای قانون و تقویت وحدت ملی، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شواری اسلامی، حضوری چشمگیر و دشمن‌شکن داشته باشیم تا نقش خود را در اصلاح اشکالات ایفا کرده و شرمسار آیندگان نشویم.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/157948/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 29 فروردین 1403

برق کدام مناطق شهرستان‌های گیلان فردا قطع می‌شود؟

توقیف شوتی‌ها در رودبار

از سرگیری پروازهای قطر به ایران

تصمیم غیرمنتطره گروسی برای سفر به تهرن

حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده ای جنایی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

ویدیویی با ادعای درگیری گشت ارشاد با مردم در رشت!

گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است

نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود

قطع گاز در رشت

قطعی برق در 5 شهرستان گیلان

مدیران ناکارآمد مصداق بارز خیانت به نظام و مردم هستند

تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی صومعه سرا مستلزم 300 میلیارد تومان اعتبار

بساط کشف حجاب کم کم جمع می‌شود

تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

توقیف 600 سی‌سی قاچاق در لاهیجان

4 شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند

بارش باران و طغیان رودخانه 3 جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد

پیروزی مس کرمان برابر شهرداری آستارا در لیگ یک فوتبال

مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد

بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد

اجتماع مردم رودبار قصران در حمایت از حمله موشکی سپاه به اسرائیل

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

21 سارق منزل طی دو روز در گیلان دستگیر شدند

آزاد راه قزوین به رشت گذرگاهی پرتردد، اما بدون امکانات + فیلم

ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی

آماده باش راهداران رودبار جنوب

955 واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود

شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده

محدودیت‌های ترافیکی به مناسبت روز ارتش در رشت اعمال می شود

برترین های رده سنی امید معرفی شدند

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

قطعی تلفن روستای سالکویه به لطف سارقان

محدودیت‌های ترافیکی 29 فروردین در رشت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رشد 184 درصدی عبور کالا از مرز آستارا

دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در رشت

افزایش 184 درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال 1402

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار