نسیم گیلان

آخرين مطالب

هشدار سندرز به روسیه برای عدم دخالت در انتخابات مقالات

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - هشدار سندرز به روسیه برای عدم دخالت در انتخابات
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6092703
٦٥١
٠
اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
میثم سلیمانی/ بنا بر گزارش‌ها مقام‌های اطلاعاتی امریکایی به سناتور برنی سندرز گفته‌اند که روسیه در تلاش است تا به کمپین او کمک کند.گفته می‌شود این اطلاعاتی است که اخیرا دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا در اختیار کنگره قرار داده‌اند و عنوان کردند که کرملین در تلاش است تا مانند سال 2016 روی انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2020 نیز اثرگذار باشد. در حال حاضر طبق اطلاعاتی که رسانه‌های امریکایی منتشر کردند نشان می‌دهد روسیه در تلاش است در کارزار دموکرات‌ها از برنی سندرز حمایت کند تا در برابر دونالد ترامپ قرار گیرد.
با این وجود بلافاصله پس از انتشار خبر برنی سندرز در بیانیه‌ای هرگونه کمک ادعایی از طرف ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه را رد کرد. او به خبرنگاران گفت: پیام من به پوتین کاملا واضح است، از انتخابات امریکا خارج شویدو اگر رییس‌جمهور شوم قطعا اجازه نخواهم داد که چنین کاری انجام دهید. واشنگتن پست اولین نشریه‌ای بود که هشدار سرویس‌های اطلاعاتی به سندرز را گزارش داد. همچنین آژانس امنیت ملی امریکا گزارش داد که این کارزار برای حمایت از کمپین ترامپ نیز فعال شده است.
سندرز همچنین در بیانیه خود تایید کرد که از حدود یک ماه قبل در مورد تلاش‌های روسیه از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی، آگاه شده و جلسات توجیهی نیز برگزار شده است. او در جمع خبرنگاران گفت که به روسیه و سایر کشورها هشدار می‌دهم که در انتخابات دخالت نکنید. وی توضیح داد که در این اطلاع‌رسانی عنوان نشد که روسیه بناست چه نقشی در این کارزار ایفا کند. ولی عنوان شد روسیه و شاید سایر کشورها در این کارزار نقش داشته باشند.
با این حال دونالد ترامپ روز جمعه در گردهمایی طرفداران خود در لاس وگاس به یافته‌های مربوط به جامعه اطلاعاتی امریکا اشاره کرد و اظهار داشت که این اقدام تنها با هدف ضربه زدن به من از سوی دموکرات‌ها صورت گرفته است. دونالد ترامپ عنوان کرد که دموکرات‌ها در هیچ کاری خوب نیستند و هیچ کاری را نمی‌توانند به خوبی انجام دهند. با این حال دونالد ترامپ از این فضا استفاده کرد و گفت که روسیه بیشتر علاقه‌مند است تا برنی سندرز پیروز شود تا من.
سندرز در این بیانیه گفت: در سال 2016 روسیه از تبلیغات اینترنتی در کشور ما استفاده کرد و برداشت من آن است که آنها دوباره این کار را در سال 2020 انجام دهند. برخی موارد زشتی که در اینترنت به کمپین ما نسبت داده شده، ممکن است طرفدار واقعی ما نباشند.
به نوشته آتلانتیک، در سال 2016 کرملین سرمایه‌گذاری زیادی را برای ایجاد فضایی تبلیغاتی در فیس بوک و شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از ترامپ و به چالش کشیدن سیستم انتخاباتی انجام داد. حالا چهارسال از انتخابات 2016 می‌گذرد و تحت ریاست‌جمهوری ترامپ شکاف نژادی و نابرابری در امریکا بیشتر شده است و کماکان روسیه به دنبال دخالت در انتخابات امریکا است. اما دیگر نیازی به کارهای خلاقانه زیادی ندارد. او به همان شیوه سابق به کار خود در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهد. با این حال گفته می‌شود که کرملین از سال 2016 نیز علاقه‌مند بوده تا به هر نحو ممکن هیلاری کلینتون را از سر راه خود کنار بگذارد. برخی عنوان می‌کنند که این کار ابتدا در جمع دموکرات‌ها انجام شد و سپس از طریق ترامپ به اوج خود رسید. برخی عنوان می‌کنند که ترامپ-سندرز هرکدام رییس‌جمهور امریکا شود به نفع روسیه خواهد بود. هرچند که پوتین و سندرز به‌شدت با یکدیگر به لحاظ فکری زاویه دارند اما تحلیل کرملین در این است که حضور سندرز آسیبی به منافع روسیه وارد نمی‌کند. ولی واقعیت آن است که هیچ گزینه‌ای بهتر از ترامپ برای روسیه نیست. طی 4سال گذشته اگرچه اختلافات میان امریکا و روسیه پابرجا ماند اما تنش‌ها افزایش پیدا نکرد و تحریم‌ها به شکل سختگیرانه علیه روسیه دنبال نشد. حال تصور کنید در امریکا فردی مانند هیلاری کلینتون روی کار بود، قطعا تنش‌ها میان امریکا و روسیه بالا می‌گرفت و احتمالا حلقه تحریم‌ها بر روسیه تنگ‌تر می‌شد اما این اتفاق اکنون رخ نداده و به‌رغم فضای ضد روسی که در امریکا وجود دارد دونالد ترامپ و دولت او کماکان علاقه‌مند به بهبود روابط با روسیه است و تنها مانع این امر فضای داخلی امریکاست که فعلا نمی‌تواند بهبود رابطه با روسیه را هضم کند.
دارن لینویل استاد دانشگاه و کارشناس مطالعات روسیه به آتلانتیک می‌گوید: کرملین هنوز می‌خواهد در سیاست امریکا دخالت کند، هدف روسیه از این کار کاهش میزان مشارکت در انتخابات امریکا و تشکیک ایجاد کردن در روند آن است. وقتی که این تشکیک ایجاد شود مشروعیت و قدرت رییس‌جمهور بعدی نیز با چالش مواجه می‌شود و این موضوع رییس‌جمهور بعدی را دچار مشکل می‌کند.
بسیاری از کارشناسان نیز بر این عقیده‌اند که ترجیح کرملین کماکان سرمایه‌گذاری روی ترامپ است. اکنون دستگاه‌های اطلاعاتی اگرچه عنوان کردند که روسیه در تلاش برای اثر‌گذاری روی کمپین سندرز و ترامپ است اما آنچه واقعیت دارد این است که سرمایه‌گذاری اصلی به گفته نیویورک تایمز کماکان روی ترامپ است. زیرا روسیه معتقد است دولتی در ایالات متحده‌ بر سر کار باشد که درگیر مشکلات داخلی خود باشد، درگیری کمتری در جهان دارد و این به نفع مسکو است. بسیاری معتقدند شیوه جدید روسیه این است که فیلم‌ها و تصاویر نژاد‌پرستانه و عجیب منتشر کند تا نفرت و خشونت در امریکا نیز افزایش پیدا کند. جامعه اطلاعاتی امریکا سعی دارد که اکانت‌های مربوط به روسیه را شناسایی کند و رد تعدادی از آنها نیز گرفته شده است.
اما همین اتفاق یک ضربه نیز به منتقدان واقعی وارد می‌کند. در شبکه‌های اجتماعی از این پس هرکس که مخالف دیگری باشد این قابلیت را دارد که یک حساب کاربری متعلق به روسیه باشد و وارد شده تا فضا را تغییر دهد و چنین موضوعی عملا صدای بسیاری از مخالفان و منتقدان را خفه می‌کند. ولی با این حال یک نکته وجود دارد که پس از تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات امریکا آگاهی بسیاری از نحوه دخالت روسیه در انتخابات امریکا ایجاد کرد و حتی شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک و توییتر را مجبور به اعمال سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر کرد. حالا دیگر بر هیچ کس دخالت روسیه پوشیده نیست، اما روسیه می‌داند اگر می‌خواهد منافع بلندمدت خود را حفظ کند باید بر انتخابات امریکا اثر بگذارد چرا که چهارسال پیش توانست با اثر‌گذاری بر انتخابات یک تهدید را به فرصت تبدیل کند و بحران با امریکا را به سمت تشدید پیش نبرد و شاید حتی در یک دوره دیگر با حضور ترامپ روابط با امریکا را به حال عادی بازگرداند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/158700/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان