نسیم گیلان

آخرين مطالب

چرا آیفون‌های اپل به‌صورت مداوم درباره استفاده از موقعیت مکانی در پس‌زمینه سوال می‌پرسند؟ علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - چرا آیفون‌های اپل به‌صورت مداوم درباره استفاده از موقعیت مکانی در پس‌زمینه سوال می‌پرسند؟ 4
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6093194
٤
٠
آی تی رسان / اگر از کاربران گوشی‌های آیفون باشید، احتمالا طی چند ماه گذشته پیغام‌های زیادی را مبنی بر استفاده اپلیکیشن‌ها از موقعیت مکانی (location) مشاهده کرده‌اید. شما تنها نیستید، این تغییر طراحی شده تا میزان داده‌هایی را که شما با اپلیکیشن‌های مختلف به اشتراک گذاشته‌اید، نشان دهد.
این تغییر اعمال شده تا حریم خصوصی شما را بهبود ببخشد. از زمان انتشار iOS 13، داده‌های جمع‌آوری‌شده در پس‌زمینه توسط بازاریاب‌ها، به میزان 68 درصد کاهش یافته‌اند. این‌ها گفته‌های یک شرکت تبلیغاتی مبتنی بر موقعیت مکانی به نام Location Sciences بوده که در اواخر ماه ژانویه سال 2020 اعلام شده‌اند.
دسترسی پس‌زمینه به موقعیت مکانی در iOS 13
اگر شما پیش از نصب iOS 13 اپلیکیشن‌هایی را نصب کرده و به آن‌ها اجازه داده‌اید تا داده‌های موقعیت مکانی شما را در پس‌زمینه کنترل کنند، حتی پیش از به‌روزرسانی نیز این نرم‌افزارها به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته‌اند. این موضوع تغییری نکرده، بلکه تنها این بار گوشی‌های آیفون دراین‌باره به کاربران خود اخطار می‌دهند.
به‌عنوان‌مثال: اپلیکیشن آب‌و‌هوا ممکن است از موقعیت مکانی شما استفاده کرده تا پیش‌بینی‌های درستی را به شما نشان دهد. اپلیکیشن نقشه نیز ممکن است در پس‌زمینه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد تا محل پارک کردن شما را تشخیص دهد. و بله، بسیاری از اپلیکیشن‌ها نیز این اطلاعات را جمع‌آوری کرده و جهت مقاصد تبلیغاتی آن‌ها را در اختیار بازاریاب‌ها قرار می‌دهند.
با عرضه iOS 13 که در شهریورماه (سپتامبر) منتشر شد، به‌ اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کمتر از دید کاربران پنهان مانده است. نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل به کاربران این امکان را می‌دادند تا به یک اپلیکیشن اجازه دهند که برای همیشه به موقعیت مکانی کاربر دسترسی داشته باشد و سپس کاربران این موضوع را فراموش می‌کردند. iOS 13 اجازه فراموش کردن این موضوع را به کاربران نمی‌دهد. iOS 13 مرتبا این قضیه را به‌وسیله پیام‌های ظاهرشونده به شما گوشزد می‌کند. این پیغام اعلام می‌دارد: {اپلیکیشن} {چندین‌ بار} در طول {چند} روز گذشته در پس‌زمینه از موقعیت مکانی شما استفاده کرده است. آیا می‌خواهید این دسترسی ادامه داشته باشد؟
جهت تأکید بیشتر، سیستم‌عامل iOS نقشه‌ای را به شما نشان می‌دهد که در آن، موقعیت‌های مکانی دریافت‌شده از سوی اپلیکیشن موردنظر نمایش داده می‌شوند. اپل سعی دارد تا نشان دهد که شما به یک اپلیکیشن خاص به چه میزان دسترسی داده‌اید.
وقتی‌که شما این پیغام را مشاهده کردید، می‌توانید گزینه «Change to Only While Using» را لمس کرده و بدین‌ ترتیب اپلیکیشن موردنظر فقط در هنگامی‌که خودتان آن را مورداستفاده قرار می‌دهید، از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کند. همچنین شما می‌توانید گزینه «Always Allow» را نیز انتخاب کرده و بدین شیوه اجازه دهید تا اپلیکیشن موردنظر همچنان در پس‌زمینه به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد.
چگونه باید اخطار دسترسی به موقعیت مکانی را غیرفعال کرد؟
اگر به یک اپلیکیشن اعتماد کنید، آنگاه شاید دوست داشته باشید که اخطارهای دسترسی به موقعیت مکانی در پس‌زمینه را غیرفعال کنید. متأسفانه، گزینه «دوباره از من سؤال نکن» وجود ندارد. iOS 13 تا هنگامی‌که شما گزینه «Change to Only While Using» را انتخاب نکنید، همچنان درباره دسترسی پس‌زمینه اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی شما، اخطار می‌دهد. این سیستم‌عامل درباره اپلیکیشن‌هایی که فقط در زمان استفاده مستقیم کاربر می‌توانند از داده‌های موقعیت مکانی استفاده کنند، به کاربران اخطار نمی‌دهد.
خبر خوب این است که ما فهمیده‌ایم دفعات تکرار این اخطارها در طول زمان کاهش می‌یابد. به‌عبارت‌دیگر، اگر به آیفون و یا آیپد خود بگویید که چندان به دسترسی موقعیت مکانی یک اپلیکیشن حساس نیستید، آنگاه این سیستم‌عامل نیز زیاد این سؤال را تکرار نمی‌کند.
فعال‌سازی دسترسی به موقعیت مکانی در پس‌زمینه سخت‌تر شده است
اپل در iOS 13 تغییری ایجاد کرده که به‌واسطه آن، صدور اجازه دسترسی به موقعیت مکانی در پس‌زمینه پیچیده‌تر شده است. در هنگام بازکردن یک نرم‌افزار، اپلیکیشن موردنظر نمی‌تواند از طریق پیام‌های ظاهرشونده، دسترسی به موقعیت مکانی در پس‌زمینه را از شما درخواست کند. شما می‌توانید گزینه «Allow While Using App» ،«Allow Once» و یا «Don’t Allow» را در پیغام ظاهرشونده انتخاب کنید.
گزینه «Allow Once» به‌تازگی به iOS 13 اضافه شده است. اکنون شما می‌توانید فقط یک‌بار به یک اپلیکیشن اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را بدهید. بدین شیوه این اپلیکیشن هر بار از شما چنین سؤالی را خواهد پرسید.
اگر می‌خواهید اجازه دسترسی پس‌زمینه یک اپلیکیشن به موقعیت مکانی خود را صادر کنید، باید به مسیر Settings > Privacy > Location Services رفته و نرم‌افزار موردنظر خود را انتخاب و سپس گزینه «Always» را برگزینید. بنابراین اپلیکیشن‌ها مجبور خواهند بود که به‌جای نمایش پیغام‌های ظاهرشونده، از شما چنین تقاضایی بکنند.
اپل سعی دارد تا از موافقت سریع مردم با به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود، آن‌هم بدون فهم دقیق تبعات آن جلوگیری کند. جهت صدور اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما در پس‌زمینه، باید از طریقی متفاوت اقدام کنید. درست همان‌طور که به یک صفحه‌کلید شخص ثالث دسترسی کامل داده و یا اینکه یک مدیر گذرواژه شخص ثالثی را فعال می‌کنید.
آیا باید اجازه دسترسی به موقعیت مکانی در پس‌زمینه را صادر کرد؟
صدور اجازه دسترسی همیشگی (Always Allow) به یک اپلیکیشن، بستگی به میزان اعتماد شما به آن نرم‌افزار و همچنین نحوه استفاده از آن دارد. ممکن است اپلیکیشن‌هایی یک پیغام کوتاه را نمایش داده و طی آن توضیح دهند که چرا از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال: اپلیکیشن آب‌و‌هوا شاید اعلام کند که به دلیل ارائه پیش‌بینی‌ها درست، همیشه موقعیت مکانی شما را لازم دارد. اپلیکیشن‌های مختلف، به دلایل متنوعی استفاده از موقعیت مکانی شما را درخواست می‌کنند.
اگر دسترسی پس‌زمینه موقعیت مکانی برخی از اپلیکیشن‌ها را غیرفعال کنید، آنگاه نمی‌توانید به برخی از قابلیت‌های آن‌ها که نیازمند فعالیت در پس‌زمینه هستند، دسترسی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال: اپلیکیشن Tile به شما اجاره ردیابی اشیای گمشده را می‌دهد، حتی وقتی‌که این اشیاء در خارج از محدود تلفن همراه شما قرار دارند. این کار با استفاده از داده‌های سایر کاربران این اپلیکیشن، پیدا کردن ردیاب‌های نزدیک و سپس انتقال اطلاعات موقعیت فیزیکی آن‌ها به سرورهای اپلیکیشن Tile صورت می‌گیرد. بدون دسترسی به موقعیت مکانی پس‌زمینه، Tile نمی‌تواند چنین اقدامی را ترتیب دهد.
برخی از توسعه‌دهندگان این تغییرات را ضدرقابتی می‌دانند
این تغییرات یکی از دلایلی هستند که توسعه‌دهندگان Tile و سایر اپلیکیشن‌ها استدلال می‌کنند که چنین تغییراتی ضدرقابتی هستند. آن‌ها می‌گویند که فعالیت اپلیکیشن‌ها بر دسترسی همیشگی به موقعیت مکانی کاربران متکی است. اگر کاربران بخواهند اجازه دسترسی موقعیت مکانی اپلیکیشنی مانند Tile را صادر کنند، باید رویه‌ای پیچیده‌تر را دنبال کنند. همچنین iOS 13 به‌صورت مرتب پیغام‌های مربوط به دسترسی اپلیکیشن‌ها به موقعیت مکانی را نشان داده و کاربران نیز در صورت تمایل می‌توانند چنین اجازه‌ای را صادر کنند.
شاید برای توسعه‌دهندگان چندان خوشایند نباشد، اما اگر گزینه «don’t ask me again» (دوباره از من نپرس) در iOS 13 وجود داشت، شاید برای کاربران بهتر بود. تغییرات iOS 13 باعث شده‌ تا کاربران بر به اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود، کنترل بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/158730/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان