نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان:

تمامی توان خود را برای مقابله با کرونا ویروس به کار گرفته ایم سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- ّاستاندار گیلان گفت: تمامی توان خود را برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته ایم .

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ارسلان زارع یکشنبه شب در نشست مقابله با گسترش کرونا ویروس استان با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اظهار کرد: مبنای عمل ما در مقابله با ویروس کرونا ، دستاوردها و رویکردهای علمی بوده و همه دستورالعمل ها کارشناسی شده است.
وی تصریح کرد: بدلیل اهمیت موضوع شیوع ویروس کرونا در گیلان از هفته های گذشته جلسه شورای پدافند غیرعامل ، قرارگاه زیستی و مدیریت بحران با یکدیگر ادغام شدند و اکنون هریک از زیر مجموعه ها، وظایف مشخصی را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی موظفند بر حسب وظیفه قانونی خود و بر مبنای دستورالعمل ملی عمل کنند، افزود: شیوع این ویروس تنها مرتبط با گیلان نیست، بلکه در سراسر کشور نمونه‌هایی از آن مشاهده شده و کارشناسان خبره بر روی بیماری و شیوه درمان آن پژوهش و تحقیق می کنند.
وی با تاکید بر اینکه هر 24 ساعت گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته جهت کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس باید ارائه شود؛ گفت: بسیار خوشحال می شوم نقص ها ، کمبودها و مشکلات به بنده گزارش شود تا بتوانیم از اختلالات ، پیشگیری کرده و در صورت کوتاهی، برخورد کنیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همواره به موضوع آموزش، افزایش آگاهی مردم و تلاش برای پیشگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا تاکید دارم که در تحقق این مهم، رسانه ملی نقش موثری ایفا می کند.
وی بر لزوم آگاهی بخشی از سوی رسانه ملی در همه بخش ها نسبت به شیوع ویروس کرونا تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رعایت مسائل بهداشتی اهمیت بالایی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد، باید اطلاع رسانی را تقویت کنیم.
زارع ، تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با راههای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را در کاهش نگرانی آنها به میزان قابل توجهی موثر خواند و از صدا و سیما خواست در برنامه های پر بیننده، نسبت به روشنگری در خصوص این ویروس و ارائه راهکارهای لازم جهت حفظ سلامتی اقدام کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، در جهت افزایش سطح پیشگیری از ویروس در صنوف، مراقبت های بهداشتی را انجام دهند.
زارع اظهار داشت: به سبب اینکه در شرایط خاصی در مقابله با ویروس قرار داریم؛ نهادهای نظارتی، قضایی، دیوان محاسبات و بازرسی نهایت همکاری را با دستگاه های دولتی برای ترک تشریفات یا خرید اقلام مورد نیاز داشته باشند.
وی از مدیران استانی خواست با بررسی شرایط موجود نسبت به ساماندهی کارکنان و یا اعمال تدابیری همچون شیفت بندی کارکنان ، اجرای دورکاری و یا موافقت با تاخیر حضور آنان، اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در گیلان از سازمان صمت استان خواست تا موضوع تولید مواد ضد عفونی کننده ، ملزومات بهداشتی و صابون را مورد پیگیری قرار دهد و با همکاری اتاق اصناف برای تولید و صادرات به گونه‌ای عمل کنند که در بازار کمبودی وجود نداشته باشد.
وی افزود: به منظور اعمال اقدامات پیشگیرانه ، از فردا حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با استفاده از شیوه های جایگزین صورت گیرد.
زارع با تاکید بر لزوم افزایش بهره‌وری تصریح کرد: باید با تقویت همدلی و هم افزایی بیشتر، شیوع ویروس کرونا را تحت کنترل قرار دهیم و اقدامات خود را اثربخش نماییم.
استاندار گیلان اضافه کرد: باید آرامش اجتماعی را حفظ کنیم و جامعه از هرگونه تنش و استرس دور باشد و امروز مهمترین مسئله استان پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا است و آمادگی مراکز برای پذیرش افزایش یابد.
وی ادامه داد: به منظور تسریع در عملیات مقابله با کروناویروس ، بر اساس مصوبه امشب، دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی به دستگاه های اجرایی به منزله مصوبه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و حکم قانون است.
زارع در خاتمه سخنانش یادآور شد: پس از نمونه برداری از بیماران مشکوک و بر اساس گزارش وزارت بهداشت، دو مورد جدید ابتلای قطعی به کروناویروس در استان گزارش شده و دو نفر دیگری که پیشتر بستری بودند، پس از مداوا در بیمارستان و بهبودی ، به خانه بازگشته اند.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.
دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور جهان 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند
 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/158772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 19 اردیبهشت 1403

نشای 54 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد

مسجدسلیمان میزبان تیم فوتبال استقلال آبی پوشان ملاثانی

شب ماند و او دیگر نیامد

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا

گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

بنشین! مرو!

ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید

عادات رایج مردان که اصولا آن را پنهان میکنند

فعالیت بیش از 150 گروه جهادی در آستارا

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

داستانک/ قرار بود من پزشک شوم

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند

زنبورهایی که با همکاری هم لگو بازی می‌کنند

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان

منم که دیده به دیدارِ دوست کردم باز

شعری زیبا از مهدی اخوان ثالث

حضورش برایم اهمیتی نداشت

سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

خورشید زیبا و طوفانی از پلاسما

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

چند اصل مهم برای انتخاب یک کتاب کار مناسب کودک

تصمیم جدید درباره مهاجران افغان حاضر در ایران

ویدیویی جدید از optimus ربات شرکتِ Tesla

روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما

ستاره پرسپولیس آماده انتقام از قطری‌ها

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

رتبه 13 ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دنیا

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 135 ایثارگر

زحمات صادقانه و خالصانه زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و کیفی تر به جامعه ایثارگری

تجلیل سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از مدیران مدارس شاهد

معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند

عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل

ثبت برنامه تولید 160 واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان

رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش

«فیلمنامه‌نویسی در قرن 21» منتشر شد

واژگونی یک مینی بوس در آزاد راه قزوین حادثه آفرید

ماجرای یک دخترکشی وحشتناک در تهران

امروز، باران مهمان مردم این مناطق خواهد بود

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 18 اردیبهشت 1403

توضیح قوه قضاییه درباره حکم اعدام محمود مهرابی