نسیم گیلان

آخرين مطالب

وضعیت بحرانی داماش، تساوی خانگی ملوان ، سپیدرود در یک قدمی انتهای جدول ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول برای نمایندگان فوتبال گیلان هفته ای تلخ بود که تیمهای داماش و سپیدرود مغلوب حریفان خود شدند و ملوان نیز یک تساوی خانگی را کسب کرد.

رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول کشور عصر روز یکشنبه با انجام هفته بیست و پنجم پیگیری شد که در طی آن داماش در رشت مغلوب مس رفسنجان شد، ملوان بندرانزلی در خانه مقابل نود ارومیه به نتیجه مساوی دست یافت و سپیدرود نیز مغلوب تیم انتهای جدولی رایکا بابل شد.
البته هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ دسته اول تحت تاثیر بیماری کرونا برگزار و به همین دلیل تمامی این دیدارها بدون حضور تماشاگر انجام شد که در یکی از این مسابقات ، تیم های فوتبال داماش گیلانیان و مس رفسنجان در ورزشگاه سردارجنگل رشت رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم فوتبال مس رفسنجان با نتیجه سه بر یک داماش را شکست داد تا به روند صدرنشینی خود ادامه دهد.
داماشی ها که در چند هفته اخیر با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و در یک بازی نیز به دلیل اعتراض حضور نیافتند، در طول هفته اخیر هم در تمرینات شرکت نکرده تا این تیم از پیش بازنده این دیدار باشد و این در حالی است که تعدادی از بازیکنان داماش نیز از حضور در این دیدار خانگی سر باز زدند تا فقط این تیم با 14 بازیکن در این مسابقه سخت و حساس حضور یابد.
داماشی ها با شکست در این مسابقه، اولین شکست خانگی خود را تجربه کردند و از طرف دیگر در جدول رده بندی نیز سقوط کردند تا شرایط این تیم بحران زده ، بیش از پیش بحرانی شود که مازیار ربیعی فر سرمربی این تیم و همچنین مسئولان این باشگاه به شدت از وضعیت موجود داماش نگران و دلخور است.
در جریان نیمه اول این بازی، دقیقه 14 محسن آذرباد بازیکن تیم فوتبال مس رفسنجان موفق شد اولین گل تیمش را به ثمر برساند و در دقیقه 31 نیز علی پورمحمد دیگر بازیکن مس رفسنجان دومین گل تیم خود را به ثمر رسانید.
پس از به ثمر رسیدن این دو گل، تیم داماش چند حمله را به سمت دروازه مس رفسنجان انجام داد تا اینکه در دقیقه 42 میثاق جلوه بازیکن داماش تنها گل تیمش را به ثمر رساند و نیمه اول با نتیجه دو بر یک به سود تیم مس رفسنجان خاتمه یافت.
در نیمه دوم نیز تیم مس رفسنجان بود که به گل دست یافت و بهروز افشار بازیکن این تیم در دقیقه 76، سومین گل تیمش را به ثمر رسانید تا خیال مس رفسنجان از پیروزی در این دیدار راحت باشد.
به هرحال تیم فوتبال داماش گیلانیان در دیدار برابر مس رفسنجان که در صدر جدول این رقابتها قرار دارد، متحمل شکست شد و مشخص نیست که در دیدارهای باقی مانده وضعیت این تیم چگونه خواهد بود و با توجه به اینکه در این دیدار خانگی چند بازیکن حاضر به همراهی تیم خود نشدند ، مشخص نیست که در بازی های خارج از خانه چه اتفاقی برای این تیم پرطرفدار خواهد افتاد.
با توجه به اینکه داماشی ها در یک بازی خارج از خانه حضور نیافتند ، اگر این اتفاق برای بازی دیگر نیز رخ دهد و تیم داماش حاضر به انجام مسابقه نشد، طبق قانون از رقابت های لیگ دسته اول به لیگ دسته سوم سقوط خواهد کرد که از این بابت هم اینک وضعیت تیم داماش بسیار بحرانی است و مسئولان ورزش و حتی سایر مسئولان ارشد گیلان باید هرچه سریعتر فکری به حال این تیم داشته باشند.
این در حالی است که تاکنون فقط پنج درصد از رقم های قرارداد بازیکنان و کادرفنی تیم داماش پرداخت شده که این امر باعث اعتراض شدید بازیکنان شده و به همین دلیل این بازیکنان نه تنها در یک دیدار حضور نیافته ، بلکه در تمرینات نیز حاضر نمی شوند تا چراغ قرمز برای موفق ترین تیم گیلانی در لیگ دسته اول روشن شود.
تیم داماش که تاکنون نسبت به تیمهای ملوان و سپیدرود نتایج بهتری را در رقابتهای لیگ دسته اول کسب کرده و تا پیش از این بازی حتی در میانه و نیمه اول جدول رده بندی قرار گرفته بود، با شرایط موجود حتی خطر سقوط این تیم را تهدید می کند و به همین دلیل باید هر چه سریعتر فکری به حال وضعیت بحرانی تیم داماش کرد تا این تیم بتواند با حضور قدرتمند در ادامه رقابتهای لیگ دسته اول، سهمیه خود را نیز حفظ کند.
اما تیم فوتبال ملون بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در این هفته در ورزشگاه تختی بندرانزلی رو در روی تیم نود ارومیه قرار گرفت که در نهایت برابر این حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت تا فقط یک امتیاز از این بازی کسب کند.
ملوانان که در رقابتهای فصل جاری لیگ دسته اول تاکنون نتوانستند موفق عمل و قدرتمند ظاهر شوند، با این تساوی خانگی همچنان در مکان پانزدهم جدول قرار گرفتند تا خطر سقوط این تیم ریشه دار و پرطرفدار استان گیلان را تهدید کند.
تم فوتبال ملوان بندرانزلی که از کار مدیریتی و فنی بومی برخودار است اگر بتواند در چند دیدار باقیمانده خانگی از فرصت ها سود ببرد و به پیروزی برسد، می تواند سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کند وگرنه خطر سقوط این تیم باسابقه را به شدت تهدید خواهد کرد.
اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در یک دیدار حساس خارج از خانه رو در روی تیم انتهای جدولی رایکا بابل قرار گرفت که در نهایت در یک بازی پرگل سه بر دو مغلوب حریفش شد تا این تیم جای رایکا را در مکان هفدهم بگیرد.
این بازی که بین دو تیم از تیمهای انتهای جدولی برگزار می شد، به نوعی 6 امتیازی بود چون اگر تیم سپیدرود در این دیدار پیروز می شد ، فاصله خود را با دو تیم انتهای جدولی افزایش می داد و اگر تیم رایکا بابل در این بازی به برتری می رسید، بالاتر از سپیدرود در جدول رده بندی قرا می گرفت.
تیم رایکا که علی نظرمحمدی سرمربی گیلانی خود را برکنار و رحمان رضایی را جانشین وی کرد، در این دیدار برابر تیم سپیدرود پیروز شد تا رحمان رضایی به همراه تیم رایکا بابل فاتح نبرد شمالی ها در رقابت های لیگ دسته اول کشور باشند.
تیم سپیدرود نیز در این دیدار حساس و خارج از خانه مغلوب حریفش شد تا این تیم نیز خطر سقوط را به طور جدی حس کند و اگر سپیدرودیها نیز ناتوان در کسب پیروزی در بازی های خانگی باشند، به طور حتم یکی از گزینه های اصلی برای سقوط از این رقابتها بشمار می روند.
به هرحال وضعیت هر سه تیم گیلانی حاضر در رقابتهای لیگ دسته اول نامناسب است که در این بین ، دو تیم ملوان و سپیدرود بین تیمهای انتهای جدولی حضور دارند و گرچه تیم داماش چند پله بالاتر قرار گرفته اما اگر مشکلات مالی این تیم هرچه سریعتر برطرف نشود، شاید این تیم تا پایان رقابتها به انتهای جدول سقوط کند.
تا پایان هفته بیست و پنجم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور با حضور 18 تیم، داماش گیلانیان با 32 امتیاز در مکان یازدهم ، ملوان بندرانزلی با 24 امتیاز در مکان پانزدهم و سپیدرود رشت با یک بازی کمتر و 23 امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/158791/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت

افزایش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

معدوم سازی 389 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

جایزه کتاب سال فراخوان داد

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

نجات مرد 38 ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان