نسیم گیلان

آخرين مطالب

نگاهی به تمامی اخبار پیرامون پرچمدار جدید سونی علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - نگاهی به تمامی اخبار پیرامون پرچمدار جدید سونی 4
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6095350
١٧٤
١
آی تی رسان / اخبار و شایعات نسبتا زیادی درباره اسمارتفون پرچمدار جدید سری سونی اکسپریا منتشر شده است. با این حال، ما هنوز هم از نام واقعی این تلفن اطلاعی نداریم. برخی گفته‌ها نشان می‌دهند که این گوشی با نام اکسپریا 1.1 (Xperia 1.1) معرفی می‌شود و برخی دیگر ادعا می‌کنند که هندست جدید سونی به عنوان نسخه جدیدی از اکسپریا 5 با نام اکسپریا 5 پلاس رونمایی خواهد شد. این احتمال نیز وجود دارد که نام‌های ذکر شده در قالب دو اسمارتفون توسط سونی معرفی شوند.
اگر چه شرکت بخش موبایل شرکت سونی از لحاظ درآمد، عالی عمل نکرده است. اما محصولات این شرکت نوآوری‌های زیادی را به ارمغان می‌آورند که تلفن‌های سونی اکسپریا در این دسته قرار می‌گیرند. اسمارتفون پرچمدار سونی به‌زودی معرفی خواهد شد و زمان آن فرا رسیده است که نگاهی کلی به شایعات بیندازیم تا با محصول جدید سونی بیشتر آشنا شویم.
اولین شایعات و تصاویر مربوط به پرچمدار جدید سونی در دسامبر گذشته به بیرون درز کردند. در این تصاویر، می‌توان نمای جلویی تلفن جدید سونی را مشاهده کرد. طبق اطلاعات پتنت ثبت شده در وب‌سایت WIPO، این گوشی برخلاف اکسپریا 1 که از نمایشگر 6.5 اینچی مورب بهره می‌گیرد، از یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.6 اینچی OLED استفاده خواهد کرد. هم‌چنین، یک حفره به منظور تعبیه دوربین سلفی درون این نمایشگر قرار گرفته است.
مدتی بعد نیز تصاویری از رندر‌های CAD پرچمدار جدید سونی توسط OnLeaks منتشر شد که نشان می‌داد در بخش جلویی آن، هیچ بریدگی برای دوربین سلفی در نظر گرفته نشده و فقط یک فضای حاشیه‌ای کوچک در بالای نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی، بلندگوی مکالمه و مجموعه‌ای از سنسور‌ها وجود دارد. این منبع آگاه نیز وجود یک صفحه‌نمایش 6.6 اینچی OLED با رزولوشن +QHD در این تلفن را تایید کرد.
ضخامت شاسی تلفن جدید سونی به 8.1 میلی‌متر رسیده و در قسمت بالای آن نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته است. با توجه به این که اسمارتفون اکسپریا 5 فاقد این جک است، خبر حضور مجدد جک 3.5 میلی‌متری در تلفن جدید سونی ما را دچار سردرگمی می‌کند. همانند تلفن‌های قبلی، در بخش پایینی نمایشگر نیز بلندگو‌های استریو تعبیه شده‌اند.
چند هفته پس از انتشار شایعات و تصاویر اولیه اکسپریا 1.1 (اکسپریا 5 پلاس)، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در رابطه با دوربین این تلفن به بیرون درز کرد. برخی معتقدند که اسمارتفون جدید ژاپنی‌ها از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل و یک مجموعه چهارگانه برای دوربین اصلی بهره می‌گیرد. سنسور اصلی این دوربین با کیفیت 64 مگاپیکسل ساخت شرکت سامسونگ بوده و یک ماژول تله‌فوتو با قابلیت لرزشگیر اپتیکال در مجموعه دوربین تلفن قرار دارند.
گفته می‌شود که دو دوربین دیگر دارای سنسور 12 مگاپیکسلی هستند. یکی از این سنسورها با ابعاد 1/1.5 اینچ در جایگاه مجموعه دوربین اصلی وجود دارد، ولی ما نمی‌دانیم که هدف سونی برای استفاده از چنین سنسوری چه چیزی است. شاید این سنسور به عنوان یکی از سنسور‌های مهم مجموعه دوربین، در کنار لنز التراواید 12 مگاپیکسلی کوچک‌تر ایفای نقش خواهد کرد.
به علاوه، انتظار می‌رود یک سنسور سه‌بعدی ToF با هدف کمک به ثبت عمق تصاویر بوکه و افزایش قابلیت‌های دوربین، در بدنه پشتی اکسپریا 1.1 قرار بگیرد.
اخیرا نیز شایعه‌ای مبنی‌بر ضبط ویدیو‌های 8K HDR توسط تلفن جدید سونی اکسپریا مطرح شده است که باور کردن آن برای ما کمی سخت به نظر می‌رسد. شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های پرچمدار در سال 2020، تمرکز خود را برروی ضبط ویدیو‌های HDR قرار داده‌اند و به اضافه کردن قابلیت‌هایی مشابه ضبط ویدیو‌های 8K تمایل کم‌تری دارند. از این گذشته، تنها دو اسمارتفون در بازار وجود دارد که قادر به ضبط ویدیو‌های 4K HDR هستند. بنابراین، اگر سونی چنین قابلیتی را برروی تلفن‌های پرچمدار خود اضافه کند، به وجود آمدن یک رقابت چالشی بین شرکت‌ها را شاهد خواهیم بود.
به جرئت می‌توان گفت که اسمارتفون پرچمدار سونی از قدرتمندترین تراشه موجود در بازار، یعنی اسنپدراگون 865 بهره خواهد گرفت. چندی پیش نیز بانک اطلاعاتی بنچمارک گیک‌بنچ نشان داد که تلفن جدید سونی از یک رم 12 گیگابایتی استفاده می‌کند. البته، هنوز معلوم نیست که این مقدار رم برای مدل پایه در نظر گرفته شده و یا از نسخه‌های برتر تلفن جدید به حساب می‌آید.
سونی در کنار پرچمدار جدید خود از یک اسمارتفون میان‌رده نیز رونمایی خواهد کرد که هیچ خبر یا تصویری از آن منتشر نشده است. در نتیجه، باید منتظر رویداد فردا این شرکت بمانیم تا از همه چیزها درباره آن آگاه شویم. رویداد سونی فردا برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/158822/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد