نسیم گیلان

آخرين مطالب

غلبه سپیدرود بر آرمان گهر و کرونا، شکست داماش ، بازی نیمه تمام ملوان ورزشي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - در هفته بیست و ششم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول، تیم سپیدرود برابر آرمان گهر غلبه کرد، داماش مغلوب بادران شد و بازی ملوان نیز در اهواز مقابل استقلال خوزستان نیمه تمام ماند.

در جریان این رقابت ها ، تیم فوتبال سپیدرود در ورزشگاه خالی از تماشاگر سردار جنگل رشت با نتیجه دو بر یک آرمان گهر سیرجان را شکست داد، تیم داماش نیز با همین نتیجه در تهران نتیجه را به تیم بادران واگذار کرد و در حالی که بازی تیمهای ملوان و استقلال خوزستان با نتیجه مساوی دو بر دو در حال جریان بود، به دلیل خروج تیم ملوان از زمین ، این بازی نیمه تمام ماند.
اما تیم فوتبال سپیدرود رشت که در یک حالت ویژه به دلیل شیوع بیماری کرونا در گیلان و شهرستان رشت ، رو در روی تیم آرمان گهر قرار گرفت، در نهایت نه تنها برابر این تیم پیروز شد بلکه توانست بر کرونا نیز غلبه کند چون تعدادی از بازیکنان این تیم با مشکلات فراوان در بازی حضور یافته و تعدادی نیز به دلیل آنفولانزا و مشکوک بودن به بیماری کرونا در این دیدار حضور نیافتند.
با این وجود بازیکنانی که در زمین حضور یافتند با تمام وجود خود در این دیدار حاضر شدند که در این بین، جواد آقایی پور بازیکن سپیدرود رشت که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، ستاره این دیدار بود چون دو گل زیبا و سرنوشت ساز را به ثمر رساند تا سپیدرود فاتح این دیدار شود.
سپیدرودی ها که پس از بازی با رایکا بابل به دلیل مبتلا شدن 10 بازیکن و عوامل اجرایی این تیم به بیماری آنفولانزا و مشکوک بودن تعدادی از آنان به کرونا نتوانستند تمرینات مناسبی را انجام دهند و از طرفی نیز اردوی خود را در خوابگاه شهرداری رشت برپا کردند، بالاخره در این بازی پیروز شدند تا تمامی سختی های هفته گذشته را به فراموشی بسپارند.
شاید اکثر طرفداران سپیدرود با توجه به مشکلات پیش آمده برای این تیم و عدم انجام تمرینات مناسب، چندان شانسی را برای پیروزی در این بازی تصور نمی کردند اما سپیدرودی ها در این دیدار توانستند برابر آرمان گهر به برتری دست یابند تا علاوه بر کسب هر سه امتیاز این بازی، به نوعی بر کرونا نیز غلبه کنند.
البته بازی تیمهای سپیدرود و آرمان گهر زیر سایه ترس و وحشت کرونا انجام شد چون علاوه بر اینکه مجموعه سپیدرود همانند سایر مردم شهریستان رشت و استان گیلان در حال جنگ با بیماری کرونا هستند، بازیکنان و سایر عوامل آرمان گهر نیز از بازی در رشت و برابر سپیدود به دلیل وجود این بیماری وحشت داشتند و شاید تا حدی این ترس در بازی آنها تاثیر گذاشته بود.
به هرحال این دیدار با انبوهی از مشکلات برگزار و سرانجام تیم سپیدرود سه امتیاز حساس این بازی را کسب کرد اما تمامی مسئولان و بازیکنان سپیدرود چندان از پیروزی در این دیدار خوشحال نبودند چون آنان معتقدند که این پیروزی ها باید در حضور تماشاگران کسب شود و بدون حضور تماشاگر، بازی فوتبال هیچ لطفی ندارد.
البته در نیمه اول این بازی ، تیم فوتبال سپیدرود رشت برتر از حریف خود ظاهر و چند موقعیت مناسب گلزنی نیز به دست آورد اما تمامی این فرصت ها به هدر رفت و در یکی از حملات نیز بازیکن سپیدرود در محوطه جریمه آرمان گهر سرنگون شد اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا این نیمه بدون گل مساوی خاتمه یاید.
در نیمه دوم نیز سپیدرود تیم برتر میدان بود و حملات متعددی را روی دروازه آرمان گهر انجام داد و در همان دقایق اولیه این نیمه نیز به گل برتری دست یافت و جواد آقایی پور بازیکن این تیم در دقیقه 50 با یک ضربه از راه دور، توپ را از بالای سر دروازبان به گل تبدیل کرد تا اولین گل خود و سپیدرود را به ثمر برساند.
پس از این گل نیز همچنان سپیدرود بر میدان تسلط داشت تا اینکه آقایی پور در دقیقه 69 از مدافع مستقیم خود عبور کرد و در حالتی تک به تک با یک ضربه دقیق دومین گل خود را برای تیمش به ثمر رساند تا سپیدرودی ها با دو گل از حریف خود جلو بیافتند.
البته این پایان کار نبود و تیم آرمان گهر سیرجان در دقایق تلف شده این دیدار موفق شد یکی از گل های خورده را جبران و اسماعیل کیانی بازیکن این تیم در دقیقه 92 تنها گل تیمش را به ثمر رساند اما این گل سودی برای آرمان گهر نداشت و در نهایت تیم سپیدرود با نتیجه دو بر یک حریفش را شکست داد.
اما تیم فوتبال داماش دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول کشور در هفته بیست و ششم این رقابتها در تهران رو در روی بادران قرار گرفت که در نهایت با نتیجه دو بر یک مغلوب حریف خود شد تا سومین شکست متوالی خود را کسب کند.
داماشی ها که علاوه بر مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا ، از مشکلات مالی زیادی رنج می برند، حال و روزشان بدتر از تیم سپیدرود است و بازیکنان این تیم طی ماه گذشته چندان در تمرینات حضور نیافته و حتی در یک دیدار نیز حاضر نشدند تا شرایط این تیم در هفته های پایانی لیگ دسته اول در وضعیت خطرناکی قرار گیرد.
تیم فوتبال داماش گیلان که تاکنون نیز نسبت به دو نماینده دیگر گیلان نتایج بهتری را کسب کرده، هفته گذشته با شکست در رشت اولین شکست خانگی خود را تجربه کرد تا وضعیت بحرانی این تیم مشخص شود و با توجه به شکستی که در دیدار برابر بادران متحمل شد، سه شکست متوالی را تجربه کرد تا این تیم از میانه های جدول جدا و به تیمهای انتهای جدولی نزدیکتر شود.
به هرحال تیم داماش نیز با کوله باری از مشکلات در سفر به تهران رو در روی بادران قرار گرفت و حتی توانست در نیمه اول با این تیم به نتیجه مساوی یک بر یک دست یابد اما در نیمه دوم ، بادران موفق شد دومین گل را نیز به ثمر برساند تا تیم داماش با شکست از تهران بازگردد.
هم اینک نیز پس از بازی داماش با بادران و سومین شکست متوالی لاجوردی پوشان رشتی، وضعیت داماشی ها به هیچ وجه مشخص نیست و معلوم نیست که بازیکنان این تیم در تمرینات حضور خواهند یافت و یا به نشانه اعتراض اکثر آنان از حضور در تمرین خودداری خواهند کرد.
البته با توجه به اینکه تاکنون فقط پنج درصد از مطالبات بازیکنان داماش پرداخت شده، مسئولان این باشگاه چندان بازیکنان را مقصر نمی دانند و بارها اعلام کردند که حق بازیکنان است که نسبت به مطالبات خود اعتراض داشته باشند اما آنان نیز تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهند تا از منابعی بتوانند مقداری از مطالبات بازیکنان را پرداخت کنند.
اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و مقابله با آن، تمامی نیروها صرف مبارزه با این بیماری شده و دیگر کسی به فکر مشکلات بازیکنان نیست و در این برهه نیز بازیکنان باید بیش از پیش خویشتنداری کنند تا پس از غلبه بر کرونا ، آنان مطالبه گر حق خود باشند.
به هرحال تیمهای سپیدرود و داماش دو نماینده شهرستان رشت در لیگ دسته اول به هیچ وجه شرایط مناسبی ندارند و گرچه تیم سپیدرود در هفته بیست و ششم به پیروزی رسید اما این دو تیم برای تمرین و همچنین برپایی اردو مشکلات زیادی خواهند داشت.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در این هفته در اهواز رو در روی تیم استقلال خوزستان قرار گرفت و این دیدار در حالی که تا اواسط نیمه دوم با نتیجه مساوی دو بر دو جریان داشت، به دلیل خروج تیم ملوان از زمین بازی، نیمه تمام ماند.
ملوانان که همانند دو تیم دیگر رشتی با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند ، در این دیدار و برابر حریف خوزستانی خود خوب ظاهر شدند و با توجه به اینکه ابتدا گل دریافت کردند اما بازی را به تساوی کشانده و در حالی که بازی با نتیجه مساوی دو بر دو جریان داشت، داور این دیدار یک ضربه پنالتی به سود استقلال خوزستان اعلام کرد که این امر با اعتراض شدید کادرفنی ملوان روبرو شد.
پس از این اعتراض ، محمد احمدزاده سرمربی تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به نشانه اعتراض تیمش را از زمین بازی بیرون کشید و دیگر ملوانان وارد زمین نشدند تا این دیدار نیمه تمام بماند تا کمیته انضباطی در خصوص نتیجه این دیدار نظر بدهد.
به هر حال با توجه به شرایط موجود به احتمال فراوان رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام نتیجه سه بر صفر به سود تیم استقلال خوزستان است و اگر نظر کمیته انضباطی چیزی جز این باشد بسیار عجیب خواهد بود چون طی چند سال اخیر تمامی آرای کمیته انضباطی برعلیه تیمهای گیلانی بوده و هم اینک که تیم ملوان زمین را ترک و حاضر به ادامه مسابقه نشده ، به نظر می رسد نتیجه این بازی به سود استقلال خوزستان اعلام خواهدشد.
با توجه به انجام سایر باز های هفته بیست و ششم، در جدول رده بندی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور با حضور 18 تیم، داماش با کسب 32 امتیاز در مکان یازدهم ، سپیدود رشت با یک بازی کمتر با 26 امتیاز در مکان شانزدهم و ملوان بندرانزلی نیز با 24 امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/160062/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد