نسیم گیلان

آخرين مطالب

هنرمندان؛ خانه نشینان میدان دار فرهنگي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - دمان ویروس زده مان خوفناک و به فیلم های تخیلی می ماند؛ شهرها خالی شده و مردمان با هیبت هایی متفاوت ظاهر می شوند و هنرمندان گیلان نیز تلخی خانه نشینی را به جان خریده و بر خوف کرونا تاکید می ورزند و یک به یک تکرار می کنند بترسید! لطفا از کرونا بترسید؛ تلخی خانه نشینی را تاب آورید و در خانه بمانید، شاید این روزهای تلخ هر چه زودتر بگذرد.

میل به اندوه نیست اما چنین شده و روزگار بر ما سخت آمده است؛ اتفاقات از پس هم نفس تنگ می کنند، اتفاقاتی که اگر چه بسیارش به حساب تقدیر گذاشته می شوند اما نیک می دانیم بانیش طبیعت و تقدیر نیست و چه بسیارش ناشی از کاهش مسئولیت اجتماعی است؛ بگذریم؛ این بار ویروس کرونا بر گلوی مردمان جهان چنگ انداخته و مردم سرزمینمان را بیش از پیش گرفتار کرده و بیش از همه وقت بر طبل مرگ می کوبد.
جامعه در هجوم هیولایی خوفناک به وحشت دچار شده است؛ اما باید تاب آورد و بر اساس دانش و منطق گام برداشت تا از پسِ گذر از این روزهای ترس آور؛ نیروهای تازه، جان یابد، رخت عزا از تن برکنیم و جشن زدودن خوف از جامعه به پایداریم.
ضد عفونی و رعایت بهداشت در برخورد با هیولای کرونا مثمرترین راه پیشگیری شناخته شد و از پسش آوای خانه نشینی طنین انداز شد؛ مردم سرزمینمان بیش از پیش گرفتار شدند و متولیان، سازِ التماس از مردم کوک کردند که "لطفا در خانه بمانید، لطفا در خانه بمانید و لطفا در خانه بمانید"؛ سفر به استانها ممنوع شد و اقشار برای درخواست از مردم برای اینکه در خانه بمانند به میدان آمدند.
به قول ویل دورانت « آنجا که طبیعت توقف می کند، هنر آغاز می شود» و در این زمستان سخت که بیش از پیش بر این سرزمین، سخت گذشت وظیفه هنر در این توقف طولانی، آغاز یک حرکت است با تبلور صداهایی تازه در اندیشه هایی نو و رویشی ققنوس وار در میان خاکسترهای بجا مانده از سوز زمستان؛ این بار هنرمندان به میدان آمدند.
خانه فرهنگ گیلان که سراسر فرهنگ است و هنر و ایده های ناب، در قالب پویش مجازی با عنوان «قرنطینه خانگی؛ در خانه بمانیم» هر روز از طریق فضای مجازی، میهمان مردمان گیلان زمین شده و از طریق هنرمندان که خود تلخی خانه نشینی را چون همه اقشار در تجربه اند، از مردم می خواهند آدمکشی کرونا را جدی بگیرند و در خانه هایشان بمانند.
مرجانه گلچین هنرمند دوست داشتنی کشور که گیلانی است در این پویش شرکت می کند و می گوید: به عنوان یک خواهر کوچکتر از شما هموطن گل گیلانی خواهش می کنم با وجود اعلان وضعیت قرمز در استان به هیچ عنوان از خانه جز برای کارهای ضروری خارج نشوید و نکات بهداشتی را صد در صد رعایت کنید.
وی تاکید می کند: خطر ویروس کرونا در گیلان بویژه رشت بسیار جدی است پس توصیه های ایمنی را کاملا جدی بگیریم و از منزل خارج نشویم؛ لطفا در خانه بمانید.

نسیم گیلان


انوش نصر ماسوله از دیگر هنرمندان تئاتر و سینمای کشور به گویش گیلکی با مردم سرزمینش سخن می گوید و مردم را با عزیزان دلبند خطاب می کند و ویروس کرونا را منحوس می خواند.
وی می گوید : ویروس کرونا عالمگیر شده و همه درگیر مبارزه با این ویروس نامرد هستند؛ کرونا مانند دیوانه بادی است که درخت را از ریشه می شکند.
وی ادامه می دهد: خواستن توانستن است؛ اما توانستن دانستن است و دانستن اقدام کردن است؛ اگر می خواهیم شاخ کرونا را بشکنیم باید با رعایت بهداشت فردی بتوانیم از این بحران نامرد بجهیم تا سالیان سال با سلامتی زندگی کنیم؛ پس لطفا قرنطینه خانگی را جدی بگیرید و تلخی خانه مانی را تاب بیاورید؛ لطفا در خانه بمانید.

نسیم گیلان


ناصر وحدتی پژوهشگر و فولکلوریست نامدار گیلانی نیز می گوید : فرآیند فوق العاده ای برای مردم جهان، ایران و گیلان عزیز پیش آمده است؛ بخش وسیعی از مبارزه در این فرآیند مبارزه با مرگ است و کادر بهداشتی نکات ایمنی را در مقابله با این ویروس خانمانسوز ابلاغ کرده است؛ بهداشت فردی را تشدید کنیم و خانه مانی را به واقع جدی بگیریم.
وی ادامه می دهد:آنچه الان بسیار اساسی است بیرون نرفتن از خانه هاست؛ خواهش می کنم منزلتان را ترک نکنید تا جامعه مان به آرامش برسد، و به خوبی و نیکی از این مانع بسیار بزرگ زندگی که هرگز در طول تاریخ فکر نمی کردیم بدان دچار شویم گذر کنیم؛ لطفا در خانه بمانید.

نسیم گیلان


مریم اسحاقی پزشک و نویسنده گیلانی نیز می گوید: با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه شدن شهر، از قلب خواهش می کنم بخاطر تلاش، زحمات و جانفشانی شبانه روزی پرستاران، پزشکان و کادر بهداشت و درمان در خانه بمانید.
وی از مردم تقاضا می کند؛ جز در موارد اضطراری از خانه بیرون نیایید و تلاش کنید قرنطینه را بطور کامل رعایت کنید؛ لطفا در خانه بمانید.

نسیم گیلان


رضا مجلسی، کارگردان گیلانی که چندی پیش سینماهای کشور میهمان فیلم سینمایی کاتی و ستاره اش بود نیز در این باره گفت : در این روزها شرایط بحرانی و سختی را بدلیل شیوع ویروسی ناشناخته به نام کرونا، پشت سر می گذاریم؛ متاسفانه گیلان و شهر رشت در شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز اعلام شده و از گیلانیان که به فرهنگشان شهره اند، می خواهیم توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.
وی ادامه می دهد : این ویروس به معنی واقعی ناشناخته است و حتی علم پزشکی شناختی روی آن ندارد؛ تنها راه مقابله این است که از شیوع بیشتر جلوگیری کنیم و مهمترین راه آن است که ارتباطات عمومی را به حداقل ممکن برسانید و بی دلیل از خانه خارج نشوید؛ لطفا در خانه بمانید.

نسیم گیلان


میل به اندوه نیست اما چنین شده و روزگار بر ما سخت آمده است؛ اتفاقات از پس هم نفس تنگ می کنند، اتفاقاتی اگر چه بسیارش به حساب تقدیر گذاشته می شوند اما نیک می دانیم بانیش طبیعت و تقدیر نیست و چه بسیارش ناشی از کاهش مسئولیت اجتماعی است؛ بگذریم؛ این بار ویروس کرونا بر گلوی مردمان جهان چنگ انداخته و مردم سرزمینمان را بیش از پیش گرفتار کرده و بیش از همه وقت بر طبل مرگ می کوبد؛ بترسید! لطفا از کرونا بترسید ...
برچسب‌ها
ویروس کرونا هنرمندان گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/162768/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان