نسیم گیلان

آخرين مطالب

Animal Crossing چگونه از یکی از بزرگ‌ترین شکست های نینتندو زاده شد؟ علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - Animal Crossing چگونه از یکی از بزرگ‌ترین شکست های نینتندو زاده شد؟ 6
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6202208
١
٠
زومیت / بدون شک سری Animal Crossing، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های نینتندو به حساب می‌آید. اما این مجموعه چگونه زاده شد؟
پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره نسخه جدید مجموعه انیمال کراسینگ با نام Animal Crossing: New Horizons برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد. این بازی موفق شد در همان روزهای اول، به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند و حتی توانست در نقاط مختلف دنیا از رقیب قدرتمندی با نام DOOM Eternal پیشی بگیرد.
نسخه جدید انیمال کراسینگ، تقریبا 20 سال پس از معرفی اولین نسخه عرضه شد و در طی این مدت توانسته به یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های نه‌تنها نینتندو، بلکه دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. نینتندو تقریبا برای هر کدام از کنسول‌های مدرن خود نیز درکنار ماریو و زلدا، نسخه‌‌ای از انیمال کراسینگ نیز عرضه کرده است و همین باعث شده که بازی بتواند در سرتاسر جهان میلیون‌ها میلیون نسخه به فروش برساند.
بسیاری از طرفداران این مجموعه، انیمال کراسینگ را در سال 2002 و با نسخه گیم‌کیوب بیاد می‌آورند. اما این مجموعه در حقیقت برای کنسول نینتندو 64، کنسول پیش از گیم‌کیوب، به‌وجود آمده بود و در حقیقت از یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تجاری تاریخ نینتندو زاده شد.
اولین نسخه از مجموعه بازی‌های انیمال کراسینگ که در ژاپن با نام دوبوتسو نو موری (جنگل حیوانات) شناخته می‌شد، زاده ذهن خلاق کاتسویا ایگوچی و هیساشی ناگومی، دو نفر از طراحان نینتندو است. با اینکه هیچ‌کدام از این دو نفر به اندازه افرادی مانند شیگرو میاموتو و ایجی اونوما معروف نبودند، هر کدام‌شان در بخشی از حرفه‌شان مسول ساخت تعدادی از محبوب‌ترین بازی‌های نینتندو را بر عهده داشتند. ایگوچی کار خود را در نینتندو با طراحی مراحلی برای بازی سوپر ماریو بروز 3 آغاز کرد و بعد از آن نیز وظیفه کارگردانی بازی‌های استار فاکس و ویو ریس 64 را بر عهده گرفت. در سوی دیگر، ناگومی یکی از طراحان شخصیت‌های بازی‌های یوشیز آیلند و ماریو کارت 64 بود. البته Splatoon، یکی دیگر از بازی‌های فوق‌العاده موفق نینتندو که برای اولین‌بار برای کنسول وی یو عرضه شد نیز، به تهیه‌کنندگی ناگومی بود.
باتوجه‌به صحبت‌های اگوچی، Animal Forest ابتدا کار خود را به‌عنوان یک بازی برای وسیله جانبی 64DD آغاز کرد. 64DD وسیله جانبی‌ای برای کنسول نینتندو 64 بود که به بخش زیرین دستگاه متصل می‌شد و ازطریق آن کاربر می‌توانست بازی‌ها را روی فلاپی‌های با ظرفیت بالاتری اجرا کند. اگوچی در مصاحبه‌ای که در سال 2003 انجام داده بود، در رابطه با این مجموعه گفته بود:
بازی زندگی خود را به‌عنوان یک پروژه روی 64DD آغاز کرد. سپس ما به ایده ساخت یک بازی رسیدیم که در آن گیمر می‌توانست با افراد دیگر در یک منطقه مشخص به تجربه کارهای مختلف بپردازد. پس از آن، یکی بعد از دیگری ایده‌های مختلفی به سراغ ما می‌آمدند و Animal Forest در حقیقت مجموعه‌ای از این شاخه‌های مختلف بود. درنهایت حقیقت این بود که ما قصد داشتیم که یک بازی برای 64DD بسازیم.
64DD دقیقا مانند یکی دیگر از وسایل جانبی نسل قبل‌تر نینتندو یعنی Stellaview برای کنسول سوپر فمیکام (این وسیله جانبی نیز به بخش زیرین دستگاه متصل می‌شد و با بالا بردن حافظه کنسول، به آن‌ها اجازه می‌داد از ماهواره‌های شرکت St. Giga ژاپن، بازی، مجله و موارد دیگری را دانلود کنند) عملکرد کنسول را بهتر می‌کرد. 64DD دارای یک دیسک درایو بود که فلاپی‌های مخصوصی که می‌شد رو آن‌ها داده‌های مختلفی ریخت را ازطریق آن اجرا می‌شد. همچنین دسترسی محدود به اینترنت و ساعتی که زمان واقعی را بازگو می‌کرد نیز از دیگر ویژگی‌های این وسیله جانبی بود. نینتندو امید داشت که این ویژگی‌ها، بازی‌ها و ژانرهای جدیدی را به سمت کنسول نینتندو 64 روانه کند و طراحان این شرکت به‌دلیل امکاناتی که این وسیله جانبی در اختیار آن‌ها قرار می‌داشت، هیجان‌زده بودند. شیگساتو ایتوی خالق EarthBound در سال 1997 در رابطه با این وسیله جانبی می‌گوید:
64DD اجازه داد که ما ایده‌های جدید و تازه‌ای به ذهن ما خطور کند. امری که اگر این وسیله جانبی وجود نداشت، هرگز میسر نمی‌شد.
اما مهم‌ترین ویژگی 64DD که باعث به‌وجود آمدن بازی Animal Forest شد، ساعت آن بود. تمام ایده اصلی بازی حول این ویژگی‌ می‌چرخید. دقیقا مانند دنیای واقعی، روزها و فصل‌ها در بازی Animal Forest در زمان واقعی جریان داشت. به‌طور مثال در ماه‌های سرد زمستان، دهکده بازی با برف پوشیده می‌شد و شکوفه‌ها در ماه بهار روی درخت‌ها جوانه می‌زد. علاوه‌بر این، ماهی‌ها و حشرات مختلف نیز باتوجه‌به تقویم واقعی در بازی ظاهر می‌شدند و مراسمی مانند سال نو و هالووین نیز همزمان با دنیای واقعی، در بازی جشن گرفته می‌شدند. این ویژگی‌، به کاربر این حس را القا می‌کرد که درون کنسول خود، یک دنیای دیگر زنده نیز جریان دارد. حتی زمانی‌که کاربر بازی را انجام نمی‌داد، اتفاقات مختلف در دنیای بازی باتوجه‌به تقویم واقعی در حال رخ دادن بودند.
با اینکه 64DD پتانسیل بسیار زیادی داشت، این وسیله جانبی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شد. در ابتدا نینتندو برنامه داشت که این وسیله جانبی را در سال 1997، یک سال پس از عرضه نینتندو 64 روانه بازار کند اما مشکلات زیادی که در زمان تولید این وسیله جانبی پیش آمد، باعث تأخیر چندباره آن شد. اواخر سال 1999 و زمانیکه کنسول نینتندو 64 به پایان حیات خود نزدیک شده بود، بالاخره این وسیله جانبی به بازار عرضه شد و تنها بازی‌های انگشت‌شماری از آن پشتیبانی می‌کردند. این مشکلات باعث شد که فقط زمانی‌که حدود یک‌سال از عرضه آن می‌گذشت، نینتندو کار ساخت آن را متوقف کند.
درنهایت و باتوجه‌به شکست 64DD، سازندگان بازی مجبور شدند که Animal Forest را روی کارتریج‌های سنتی نینتندو 64 عرضه کنند و با اینکه به‌دلیل نبود 64DD نمی‌توانستند به‌راحتی ویژگی‌های بازی را پیاده‌سازی کنند، اما با تلاش بسیار راه‌های مختلفی برای قرار دادن این ایده‌ها در بازی پیدا کردند. کنسول نینتندو 64 فاقد یک ساعت داخلی بود. به همین دلیل نینتندو در داخل کارتریج‌های Animal Forest ساعتی قرار داده بود که توسط باتری کار می‌کرد و از این طریق به بازی اجازه می‌داد که ساعت و روز دقیق تقویم را تشخیص دهد. از طرف دیگر، با نبود 64DD، سازندگان بازی باید راهی پیدا می‌کردند که داده‌های بازی روی آن ذخیره شود. آن‌ها برای این‌کار از کنترلر پک، یک کارت حافظه که به گیم‌پد نینتندو 64 متصل می‌شد، استفاده کردند. این خلاقیت‌های به سازندگان بازی اجازه داد تا بدون حذف کردن ویژگی‌های منحصربفرد بازی،‌ آن را روی کنسول پایه نینتندو 64 عرضه کنند.
بالاخره در آوریل 2001، بازی انیمال فارست در ژاپن عرضه و تبدیل به یکی از آخرین بازی‌های فرست پارتی کنسول نینتندو 64، پیش از عرضه نینتندو گیم‌کیوب شد. زمانبندی بد عرضه بازی، محبوبیت بازی را تحت‌الشعاع قرار داد و به همین دلیل این نسخه از بازی تنها برای بازار ژاپن عرضه شد. اما نینتندو که پتانسیل بازی را دریافته بود، دسامبر سال 2001 نسخه‌ای از بازی را برای کنسول گیم‌کیوب پورت کرد. گیم‌کیوب، به خانه بسیار بهتری برای بازی تبدیل شد زیرا بسیاری از ویژگی‌های سخت‌افزاری 64DD به‌صورت پیش‌فرض روی کنسول گیم‌کیوب قرار داشت.
سال بعد، بازی در بازار ایالات متحده با نام Animal Crossing و پس از بومی‌سازی‌ بسیار زیاد در دسترس علاقمندان قرار گرفت. این نسخه از بازی موفق شد در سرتاسر جهان بیش از 2 میلیون نسخه به فروش برساند. رقمی که برای یک IP جدید که با بازی‌های قبلی تفاوت‌های اساسی داشت، رقم فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آمد. اما نسخه بعدی بازی با نام Animal Crossing: Wild World که برای کنسول قابل حمل DS عرضه شد بود که نام این مجموعه را در سرتاسر جهان بر زبان‌ها انداخت. Wild World موفق شد در سرتاسر جهان به فروش خیره کننده 11 میلیون نسخه در طول حیاتش دست پیدا کند. پس از آن نیز تمامی نسخه‌هایی که از بازی عرضه شد، به فروش چند میلیونی در سطح جهان دست یافتند.
نینتندو با هر نسخه از مجموعه انیمال کراسینگ، سعی داشت با افزودن ویژگی‌های جدید مانند فعالیت‌های بیشتر و قابلیت‌های شخصی‌سازی بهتر، علاقمندان به این مجموعه را راضی نگه دارد اما اصلی‌ترین ویژگی و دلیل محبوبیت این مجموعه هرگز تغییر نکرد: بازی‌ای که در زمان واقعی جریان داشت و هر کسی با هر سن و علاقه‌ای می‌توانست به تجربه آن بپردازد و از آن لذت ببرد و تمام این بازی‌ها، مدیون یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های تاریخ نینتندو هستند: 64DD
با اینکه این وسیله جانبی یک شکست تمام‌عیار و گران‌قیمت تجاری برای نینتندو بود اما همان‌طور که آن‌ها قول داده بودند، باعث به‌وجود آمدن نوع جدیدی از بازی‌های ویدیویی شد. کاری که بدون این شکست، هرگز به وقوع نمی‌پیوست.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/164968/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد