نسیم گیلان

آخرين مطالب

لپ‌تاپ‌های ریزر و ایسوس معرفی شدند علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - لپ‌تاپ‌های ریزر و ایسوس معرفی شدند 4
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6215785
٤١
٠
آی تی رسان / امروز روز شلوغی برای سخت‌افزارهای لپ‌تاپی بود. اینتل رسما از پردازنده‌های نسل دهم Core Comet Lake-H خود رونمایی کرد و انویدیا کارت‌های گرافیکی سری RTX Super را برای موبایل‌ها معرفی نمود. طبیعتا هیچ‌کدام از این‌ها، برای سازندگان اصلی لپ‌تاپ‌ها که مدت‌هاست مشغول بازطراحی مدل‌ها و استفاده سخت‌افزارهای جدید در آن‌ها هستند، سوپرایز محسوب نمی‌شود. امروز لپ‌تاپ‌های جدیدی نیز معرفی شدند که در ادامه نگاهی به مشخصات آن‌ها می‌اندازیم.
یکی از آن‌ها ریزر بلید 15 2020 بود. مدل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ محبوب ریزر قرار است از ماه مه امسال در دو نسخه مجزا اما بسیار شبیه به هم عرضه شود. در رابطه با طراحی، هر دو نسخه دارای طرح‌بندی صفحه‌کلید جدیدی هستند که در آن، کلیدهای جهت‌نما کوچک‌تر شده، اما آرایش مکانی بهتری پیدا کرده‌اند. همانطور که می‌دانید انتقادات فراوانی به طرح‌بندی قبلی وارد بود.
اگر از نسخه پایه ریزر بلید 15 2020 شروع کنیم، شما در ازای پرداخت 1599 دلار به پردازنده جدید نسل دهم Gen i7-10750H با شش هسته پردازشی، هشت رشته و سرعت کلاک پایه 2.6 گیگاهرتز (با امکان افزایش تا 5 گیگاهرتز) دسترسی خواهید داشت. این لپ‌تاپ در پیکره‌بندی پایه خود از کارت گرافیکی GTX1660 Ti استفاده می‌کند و می‌تواند با کارت گرافیکی قدیمی‌تر انویدیا RTX 2070 Max-Q نیز پیکره‌بندی گردد.
نمایشگر این نسخه یک پنل FHD LCD با نرخ نوسازی 144 هرتز است که می‌تواند به پنل OLED نیز ارتقا یابد. این مدل همچنین دارای پورت اترنت است که در نسخه “پیشرفته” ارایه نشده است.
اما نسخه “پیشرفته” ریزر بلید 15 2020، دارای کارت‌خوان UHS-III SD بوده و قابلیت شارژ شدن با همه پورت‌های USB-C خود را دارد. این مدل، تفاوت‌های ظاهری و داخلی دیگری نیز با مدل پایه دارد که از آن جمله می‌توان به سیستم خنک‌کننده بسیار پیچیده Vapor Chamber، نورپردازی RGB Razer Chroma برای هر کلید و البته سخت‌افزارهای رده‌بالا اشاره کرد.
این مدل به پردازنده نسل دهم Gen i7-10875H با هشت هسته و شانزده رشته مجهز شده که گرچه شاید به‌اندازه i9 قدرتمند نباشد اما با سرعت 5.1 گیگاهرتز توربو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این نسخه همچنین از جدیدترین کارت‌های گرافیکی GeForce RTX 2070 انویدیا بهره می‌برد و می‌تواند به کارت RTX 2080 Super هم ارتقا یابد.
هر دوی این‌ کارت‌ها، از نوع Max-Q هستند که انویدیا ادعا می‌کند تا 50 درصد مصرف انرژی بهینه‌تری نسبت به نسل قبلی دارد. در بخش نمایشگر، شما به پنل LCD با فرکانس 300 هرتز دسترسی دارید که می‌تواند به پنل OLED نیز ارتقا یابد. پنل OLED، لمسی بوده و دارای پوشش گوریلا گلس شرکت کورنینگ برای محافظت است.
هر دو مدل پایه و پیشرفته بلید 15 2020، با 16 گیگابایت رم DDR4، به‌ترتیب با 256 و 512 گیگابایت حافظه قابل‌افزایش M.2 2280 SSD و ترک‌پد شیشه‌ای با درایورهای ویندوز پرسیژن عرضه خواهند شد.
لپ‌تاپ گیمینگ دیگری که امروز معرفی شد، ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 بود. شما در این لپ‌تاپ، علاوه‌بر نمایشگر اصلی 15.6 اینچی به یک نمایشگر ثانویه 14.1 اینچی با رزولوشن 3840 در 1100 پیکسل نیز دسترسی دارید که در زاویه مناسب 13 قرار گرفته است. روشن است که ایسوس ایده این طراحی را از لپ‌تاپ‌های دونمایشگره، مانند Zenbook Pro Duo و Zenbook Duo گرفته است.
ایسوس برخی از جزییات پیکره‌بندی ROG Zephyrus Duo 15 را منتشر کرده است. مدل رده‌بالاتر آن از تاریخ 1 ژوئن به قیمت 3699 دلار قابل دسترس خواهد بود. این مدل به پردازنده جدید Core i9-10980HK (با هشت هسته، 16 رشته و سرعت کلاک حداکثر 5.3 گیگاهرتز توربو)، 32 گیگابایت رم، 2 ترابایت حافظه، کارت گرافیکی RTX 2080 Super (جزو سری Max-Q نیست) و نمایشگر 4K با نرخ نوسازی 60 هرتز مجهز شده است.
ایسوس گزینه دیگری نیز برای بخش نمایشگر دارد: یک پنل فول اچ‌دی با نرخ نوسازی 300 هرتز. ظاهرا این مدل، در دو پیکره‌بندی و از تاریخ 29 ژوئن قابل دسترس خواهد بود. نسخه اول با قیمت 3499 دلار، بسیار شبیه به مدل رده‌بالاتر بوده ولی دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه است. اما نسخه دوم با قیمت 2999 دلار مجهز به پنل 300 هرتزی مجهز است و از پردازنده Core i7-10875H و کارت گرافیکی RTX 2070 Super (این هم جزو سری Max-Q نیست) استفاده می‌کند. نکته جالب‌توجه اینکه این نسخه دارای 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه است.
منبع تغذیه همه پیکره‌بندی‌های لپ‌تاپ ROG Zephyrus Duo 15 یک باتری 90 وات‌ساعتی است که از طریق پورت USB-C شارژ می‌شود. پنل 4K مدل رده‌بالاتر می‌تواند 100 درصد فضای رنگی Adobe RGB را پوشش دهد و برای انجام کارهای خلاقانه بسیار مناسب است. استفاده از نمایشگر ثانویه، علاوه بر مزیت‌هایی مانند قابلیت مالتی‌تسکینگ در ویندوز، از رابط کاربری مخصوص برای پخش ویدیو و چت نیز بهره می‌برد. ایسوس با شرکت ادوبی برای توسعه اینترفیس‌های خاص همکاری کرده است. ایسوس همچنین همکاری نزدیکی با شرکت Techland برای بهینه‌سازی بازی Dying Light 2 روی این لپ‌تاپ داشته است.
ایسوس مشغول به‌روزرسانی تعدادی از لپ‌تاپ‌های خود با چیپ‌های جدید اینتل و انویدیا است. این دستگاه‌ها شامل Zephyrus S17 ،Zephyrus S15 و Zephyrus M15 و همچنین Strix Scar 15 ،Strix Scar 17 و ROG Strix G15 و G17 می‌شوند. این لپ‌تاپ‌ها قرار است در سه ماهه دوم و سوم امسال در آمریکای شمالی عرضه شوند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/165649/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد