نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان تاکید کرد

تعطیلی مشاغل پرخطر تا پایان فروردین ؛آمار بیماران بستری کم نیست اقتصادي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت -  استاندار گیلان با اشاره به اینکه خطر ابتلا به کرونا هنوز رفع نشده است، گفت: اصناف و مشاغل پر خطر همچون سالن های ورزشی ، استخرها ، چایخانه ها و کافی شاپ ها تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل هستند اما مشاغل با ریسک کمتر می توانند پس از 23 فروردین ماه فعالیت خود را از سر بگیرند.

ارسلان زارع عصر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا گیلان با بیان اینکه اسامی مشاغل کم خطر و پر ریسک توسط اصناف و صنعت ، معدن و تجارت به واحدها اعلام می شوند، افزود: نیاز داریم تا اصناف و این مشاغل همراهی لازم را داشته باشند؛ ضمن آنکه مشاغل کم خطر تر نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
آزاد سازی بیمارستان ها ی رسول اکرم و نیروی دریایی از بیماران کرونایی
وی با قدر دانی از تمامی دست اندرکاران در بخش های مختلف برای کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی 25 درصد ظرفیت برخی بیمارستان های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص یابد؛ ضمن آنکه بیمارستان رسول اکرم نیز از این زمان، به طور کامل آزاد سازی می شود اما عموم مردم می توانند به بخش اورژانس مراجعه کنند.
وی همچنین با بیان اینکه صد درصد بیمارستان نیروی دریایی رشت نیز آزاد سازی می شود، تصریح کرد: در صورت داشتن بیمار پس از ترخیص ، هیچ بیمار کرونایی را پذیرش نکنند؛ ضمن آنکه درمانگاه سپاه نیز بدلیل تحلیل نرفتن بدون جهت نیروی درمان می توانند فقط تا ساعت 24 فعالیت داشته باشند.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی محوطه بیمارستان رازی رشت را داشتیم که نیروهایی از استان مازندران برای کمک آمده بودند و دانشگاه علو م پزشکی ضمن قدر دانی ، آنها را از بیستم فروردین ماه ترخیص کنند.
زارع با بیان اینکه فردی ممکن است با وجود مثبت بودن تست کرونا ، سرحال باشد ، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید پیگیری کند که در منزل یا نقاهتگاه و یا بیمارستان جداسازی و قرنطینه شود و اگر در جایی شاغل است به رئیس آن فرد نیز اطلاع داده شود تا مراقبت های لازم انجام شود.
واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل فعالیت شان را ادامه دهند
وی با تاکید بر اینکه براساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت های ترددی برون استانی تا پایان فروردین ماه استمرار پیدا می کند ؛ تصریح کرد:واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل و با رعایت موارد بهداشتی به فعالیت شان ادامه بدهند و نظارت علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت آنها باید شدید شود.
وی با اشاره به تولید واحدهای اقلام بهداشتی مرتبط با مقابله با کرونا و نظارت بر توزیع آنها گفت: دانشگاه علوم پزشکی همچنان بر توزیع صحیح این اقلام نظارت داشته باشد.
وی از تولید دستکش لاتکس در آینده نزدیک در گیلان خبر داد و گفت: پیگیری های لازم انجام شود تا هر چه سریعتر این موضوع در استان اتفاق بیفتد.
مدارس تا 30 فروردین ماه همچنان تعطیل هستند
نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس تا 30 فروردین ماه باید همچنان تعطیل باشند ، اظهار کرد: کلاس های دوره کارشناسی دانشگاه به صورت مجازی برگزار می شود ؛ ضمن آنکه برای مقطع دکترا کلاس هایی که باید حضوری برگزار شود با حداقل نفرات باشد تا خطر را به حداقل ممکن برسانیم .
وی با بیان اینکه حذف واحد نیز بدون محاسبه سنوات تحصیلی انجام شود تصریح کرد: برای دانشجویان غیر بومی باید فرصت دانشجوی مهمان را در شهر خودشان فراهم کرد و برای موضوعی همچون پایان نامه دانشجو را نباید بدلیل کرونا معطل نگاه داشت چرا که به راحتی می توان آن را از راه دور هم داوری کرد .
وی درباره تخفیفات اینترنتی برای دانش آموزان و دانشجویان گفت: اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات برای این امر پیگیری کنند؛ در عین حال اینکه نظام آموزشی باید به سمت استفاده از اینترنت برود وآموزش عالی و آموزش و پرورش باید از این فرصت ایجاد شده بهره بگیرند.
استاندار گیلان گفت: برخی از فعالیت های آموزشی را به راحتی می توان از طریق اینترنت انجام داد ؛ چرا که ما نیاز داریم تا عادی شدن شرایط تلاش کنیم از این امکانات بیشتر بهره ببریم
وی با قدردانی از متولیان اماکن مقدس برای تعطیلی داوطلبانه این مکان ها جهت حفظ سلامت همگان گفت: این اماکن مقدس تا 30 فروردین ماه تعطیل باشند و انتظار است که این همکاری در استان استمرار داشته باشد.
زارع با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از 23 فروردین ماه گفت: باید تمامی فعالیت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود .
وی با اشاره به سایت لاکان و مجتمع درمانی آموزشی گفت: باید از تهدیدی که کرونا ایجاد کرده است از آن مکان به گونه ای بهره بگیریم که در هنگام بحران های مشابه به استان کمک کنند که در همین راستا ، نیازمند به چرخ بال ، اورژانس و آتش نشانی سیار هستیم از این رو، منابع طبیعی یک هکتار زمین را با هماهنگی با دستگاههای قضایی و نظارتی برای این امر اختصاص دهند.
فرمانداران افراد آسیب دیده را شناسایی کنند
استاندار گیلان با اشاره به آسیب دیدن برخی مشاغل و حمایت های پیش بینی شده دولت گفت: وام بدون بهره و کمک بلاعوض برای این افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پیش بینی شده است و فرمانداران این افراد را شناسایی و کسی را مسئول ثبت نام آنها کنند تا آنها بتوانند از این مزایا بهره مند شوند.
وی با اشاره به تسهیلات پیش بینی شده بانک مرکزی برای مشاغل آسیب دیده با کارمزد 12 درصد گفت: بازپرداخت این تسهیلات تا مهرماه اقساط بندی نمی شود و دو سال نیز بازپرداخت آن مهلت دارد .
زارع، سهم گیلان از تسهیلات را حدود دو هزار و 400 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: بخش خدمات و گردشگری بخش های اولویت دار این طرح هستند که رانندگان و برخی مشاغل تعطیل شده جزو این تسهیلات می شوند و نزدیک به 40 درصد از مشمولان را تشکیل می دهند که از همین هفته اقدامات اجرایی آن آغاز می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر استمرار نظارت ها بر بازار به ویژه اقلام غذایی و بهداشتی تاکید و تصریح کرد: نظارت ها باید به صورت مستمر انجام شود .
وی با بیان اینکه کمبود کالاها را در استان نداریم ، گفت: مشکلی خوشبختانه از این بابت در استان وجود ندارد.
پروژه های عمرانی با ظرفیت کامل نیروی انسانی انجام شود
زارع همچنین بر فعالیت پروژه های عمرانی با تمام ظرفیت نیروی انسانی تاکید و خاطر نشان کرد: درباره نیروهای غیر بومی که نیاز به اسکان در استان دارند ، کارفرما نظارت کند که پیمان کار محل اسکان مناسبی را در اختیار آنها قرار دهند و موارد بهداشتی رعایت شود و در صورتی که نیاز به اجاره مکانی برای فاصله گذاری و رعایت موضوعات بهداشتی بود کارفرما باید این امر را انجام دهد .
استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان جزو استان هاییست که مبتلایان بستری شده آن کم نیست گفت طرح فاصله گذاری هوشمند را به جد پی گیری می کنیم و از مردم می خواهیم همراهی ها را ادامه بدهند و همچنان از ترددهای غیر ضرور بپرهیزند .
برچسب‌ها
کرونا استانداری گیلان گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/167902/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد