نسیم گیلان

آخرين مطالب

بازگشایی مدارس و دانشگاهها فرصتی برای جولان ویروس کروناست علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه طرح موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب نگرانی خانواده ها شده است، گفت: بازگشایی مراکز فرصتی برای جولان ویروس کروناست.

جان احمد آقایی در جلسه ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان افزود : معتقدم اگر با این نگاه دانشگاه و مدارس بازگشایی شوند اتفاق ناگواری خواهد افتاد، زیرا این محیط فرصت مناسبی را برای شیوع بیش از پیش این ویروس فراهم می آورد.
وی با بیان اینکه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری نظر پزشکان که لازم الاجرا و به دستور رئیس قوه قضاییه فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: این بازگشایی سبب می شود تا زنجیره شیوع این ویروس قطع نشده و بستری برای ابتلا گسترده دانش آموزان و دانشجویان و اساتید به بیماری شود.
وی دانش آموزان و دانشجویان را آینده سازان کشور دانست و گفت : باید از منابع انسانی صیانت کنیم ضمن آنکه استادان دانشگاه، سرمایه های کشور و پشتوانه علمی مدیریتی هستند و باید تمام تلاش ما بر حفظ آنها باشد.
وی اظهار کرد: اگر مدارس و دانشگاه از طریق فضای مجازی مدیریت شود، هیچ آسیبی به نظام آموزشی در این ایام وارد نمی گردد، از این رو نباید به راحتی با جان نوجوانان و جوانانمان بازی کنیم.
آقایی ادامه داد: در این میان متولیان آموزشی نیز باید برای استفاده مطلوب از فضای مجازی برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه داشته باشند تا این ظرفیت و امکان خلاء های تحصیلی را در این شرایط پر کند ضمن آنکه تداوم تعطیلی دانشگاه ها و مدارس در طول چند هفته آتی منجر به قطع زنجیره شیوع کرونا می شود.
آقایی با اشاره به دو دیدگاه سختگیرانه در محدود سازی ترددها و ارتباطات که مبتنی بر نظرات تخصصی است و نیز دیدگاه خوشبینانه و عادی گرایانه که آزادسازی جامعه با توجه به برخی واقعیت های اجتماعی را لحاظ می‌کند برای مقابله با شیوع کرونا در شرایط کنونی گفت: آنچه که خردمندان بر آن تاکید دارند آنکه باید بر اساس آموزه های دینی و اهم و مهم کردن امور در شرایط کنونی اقدام و حرکت نمود.
وی گفت: آنچه که در دین اسلام مورد تاکید و اولویت است، جان انسان‌هاست چنانکه احیای جان یک نفر برابر با احیای همه نفس هاست لذا مصوبات ستاد ملی کرونا به سبب فرمان مقام معظم رهبری بر اساس اصل 57 قانون اساسی برای هر سه قوه و ملت ایران لازم الاجرا است.
وی عنوان کرد: در این میان باید اطلاعات صحیح از وضعیت موجود این بیماری و ویروس به ستاد ملی کرونا ارائه شود تا بر اساس واقعیت های استانی و ملی روز تصمیم گیری شود.
وی گفت: مشارکت بسیار خوب مردم ومدیران استانی درگیلان و اهتمام جدی و روحیه جهادی کادر درمانی و کمک‌های خیران سبب شده که وضعیت این استان هم اکنون نسبت به هفته های نخست بهتر شود و تعداد بیمارن و مبتلایان به این ویروس روند کاهشی داشته باشد.
وی ادامه داد: اما این نتیجه نباید موجب غرور و بی توجهی ما شود و با این خوش بینی و خوش باوری غلط از قدرت شیوع و قتل عام این ویروس غفلت کنیم زیرا اطمینان سازی در این زمینه در جامعه امری خطرناک است از آنرو که این ویروس طبق نظر کارشناسان ناشناخته است و این استان هم به طور جدی با آن درگیر است و زمانی می توانیم امیدوار باشیم از شر این ویروس و بیماری رهایی یافته ایم که نه تنها در استان بلکه در کشورمان هیچ موردی از این بیماری دیگر مشاهده نشود.
وی بیان کرد: همانطور که با تاکید مسئولان بلند مرتبه کشور و خواهش جهادگران مقابله با این ویروس بسیاری از مردم در خانه ماندند و با این رویکرد پیشگیری توانستیم در گیلان سیر نزولی بیماری را تا حدی شاهد باشیم، باید با بیان واقعیت ها و حقایق استانی به ستاد ملی در جهت غنای تصمیمات آن ستاد حرکت کنیم و در سایه همدلی با استعانت از خداوند و با توجه با صبوری و توجه به نکات و توصیه پزشکان و دلسوزان از این بحران هم عبور کنیم.
معاون دادگستری گیلان در ادامه این جلسه با قدردانی از کادر درمانی و فعالان عرصه سلامت اعم از بخش خصوصی و دولتی، سپاه، شهرداری‌ها، رسانه ها و همه آنانی که به صورت مستقیم و شجاعانه در این زمینه فداکارانه خدمت می‌کنند، گفت: در این استان به جای تعریف و تمجید باید واقعیت‌ها را بیان نمود که این امر خود در تصمیم گیری‌های استانی و ملی تاثیرگذار است.
وی تصریح کرد : در چنین بحران‌هایی باید به آموزه های دینی و سیره معصومین تمسک جوییم چنانکه پیامبر اکرم صلی الله در بحث طاعون تاکید داشتند که در شهر بمانید و از آنجا خارج نشوید و کسی هم وارد نشود مردم صبوری پیشه کنند و این صبوری اجر خداوند متعال را دارد که به شدت متناسب با بحران کنونی ماست.
وی اضافه کرد : همچنین ائمه معصومین (ع) بر وفاق، همدلی و استعانت به خداوند متعال تاکید دارند که نیاز ضروری امروز جامعه ما در مقابله با این بحران هستیم.
برچسب‌ها
ویروس کرونا آستانه اشرفیه
پروندهٔ خبری
کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/168905/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم