نسیم گیلان

آخرين مطالب

ظاهرشدن تصاویر حاوی متون نژادپرستانه در سایت آمازون علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ظاهرشدن تصاویر حاوی متون نژادپرستانه در سایت آمازون
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6415432
٢٥٧
٠
زومیت / شعبه‌ی بریتانیایی وب‌سایت آمازون میزبان تصاویری حاوی متون توهین‌آمیز به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار شد. آمازون می‌گوید این تصاویر را حذف کرده است.
کاربران آمازون در روزهای اخیر متوجه شدند اگر در وب‌سایت این فروشگاه برای خرید ایرپادز پرو اپل یا محصولات مشابه جست‌و‌جو کنند، با تصاویری روبه‌رو خواهند شد که روی آن‌ها متن‌های توهین‌آمیز ‌به آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار نوشته شده است. ظاهرشدن این محتواهای نژادپرستانه در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت تا اینکه به‌نظر می‌رسد آمازون آن‌ها را از روی پلتفرم خود حذف کرده است.
آمازون در گفت‌و‌گو با بی‌بی‌سی، فردی خراب‌کار را عامل اصلی انتشار این تصاویر در وب‌سایتش معرفی می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تصاویر نژادپرستانه‌ فقط روی شعبه‌ی بریتانیایی وب‌سایت آمازون و در صفحه‌ی اول نتایج جست‌و‌جو برای عبارت‌های AirPods یا Bluetooth Headphones نمایش داده شده‌اند.
فعلا مشخص نیست تصاویر حاوی متن‌های نژادپرستانه چه‌ مدت روی وب‌سایت آمازون قابل‌مشاهده بوده‌اند؛ اما به‌نظر می‌رسد زمان نمایش به‌حدی طولانی بوده که کاربران زیادی در توییتر متوجه آن تصاویر شده‌اند. کاربران متعددی در توییتر اسکرین‌شات سایت آمازون یا ویدئوهای کوتاه را از آن به‌اشتراک گذاشتند تا ادعاهایشان مبنی‌بر قرارگیری تصاویر نژادپرستانه در فروشگاه این شرکت را اثبات کنند.
آمازون در پاسخ به درخواست بی‌بی‌سی برای شفاف‌سازی بیشتر در این زمینه می‌گوید: «تحقیقات لازم را انجام دادیم و تصاویر یادشده را از روی پلتفرم حذف کردیم. به‌علاوه علیه فرد خراب‌کار مسئول این اتفاق اقداماتی انجام دادیم». آمازون فعلا ترجیح داده است جزئیاتی درباره‌ی این فرد خراب‌کار با رسانه‌ها در میان نگذارد. همچنین، مشخص نیست تصویر حاوی متون توهین‌آمیز به سیاه‌پوستان در صفحه‌ی چند محصول و چه مدت نمایش داده شده است.
نادین وایت، از روزنامه‌نگاران رسانه‌ی هافینگتن‌پست، در توییتی نوشت:
آمازون تصاویر مذکور را باید فورا شناسایی و حذف ضمن ارائه‌ی توضیح درباره‌ی آن‌ها، رسما عذرخواهی کند. درحال‌حاضر، سیاه‌پوست‌بودن به‌اندازه‌ی کافی سخت است. نمی‌خواهیم هنگام خرید آنلاین با واژه‌ی توهین‌آمیزی خطاب شویم که با حرف N شروع می‌شود.
یکی دیگر از کاربران توییتر می‌گوید آمازون باید می‌توانست تصاویر نژادپرستانه را در چند دقیقه شناسایی و حذف کند. توییت این کاربر به ساعات اولیه‌ی یکشنبه‌ی گذشته مربوط می‌شود و در آن می‌خوانیم: «این تصاویر هنوزهم روی شعبه‌ی بریتانیایی آمازون موجود هستند. عملکرد اعضای تیم مدیریت این وب‌سایت به‌شدت ضعیف است». به‌نظر می‌رسد تصاویر نژادپرستانه‌ی آمازون بریتانیا را فروشندگان جدیدی روی پلتفرم قرار داده‌اند که رتبه‌بندی خاصی نداشته‌اند. این تصاویر نژادپرستانه باعث شدند عبارت AirdPods برای ساعاتی به ترند توییتر تبدیل شود.
آمازون به فروشندگان متفرقه (تردپارتی) اجازه می‌دهد ازطریق وب‌سایتش محصولات مدنظر خود را بفروشند. گفته می‌شود آمازون امروزه نیمی از درآمد خود در بخش خرده‌فروشی را از همین طریق به‌دست می‌آورد. با همه‌ی این‌ها، پلتفرم مارکت‌پلیس آمازون همواره زیر ذره‌بین مردم است و برخی افراد انتقاداتی از آن کرده‌اند. اتفاق اخیر نگرانی بابت مارکت‌پلیس آمازون را بیشتر می‌کند.
شمار درخورتوجهی از کاربران نگرانی خود را از ظاهرشدن کالاهای جعلی در آمازون بیان کرده و عده‌ای دیگر گفته‌اند در دوران دنیاگیری ویروس کرونا، فروشندگان متفرقه‌ی آمازون قیمت برخی کالاها را به‌شدت افزایش داده‌اند و این شرکت نتوانسته با آن‌ها مقابله کند.
آن‌طورکه رسانه‌ها می‌گویند، فروشندگان با فهرست‌کردن محصولاتشان به‌عنوان محصولات مخصوص کلکسیونرها‌، قیمت بسیار بیشتری برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. برای مثال طبق گفته‌ی ورج، یکی از دمبل‌های محبوب فروشگاه آمازون که پیش‌تر 279 دلار قیمت داشت، با دریافت برچسب Collectors Item، قیمتش حدودا به 900 دلار افزایش پیدا کرده است. فروشندگان با این روش، قیمت کابل‌های USB و جکوزی‌های بادی را نیز افزایش داده‌اند.
در همین زمینه، آمازون مدتی پیش اعلام کرد با بیش از 500،000 مورد افزایش قیمت برخورد کرده و اطلاعات لازم را دراختیار مقام‌های رسمی دادستانی قرار داده است. آمازون می‌گوید نبود قانونی سراسری برای برخورد با افزایش قیمت‌های این‌چنینی در ایالات متحده باعث شده است مقابله با این اقدامات سخت‌تر شود.
ماه آوریل، پنج مورد از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیکی آمازون که در بین آن‌ها وب‌سایت شعبه‌ی بریتانیا هم دیده می‌شد، به فهرست «بازارهای بدنام» کمیته‌ی تنظیم تجارت ایالات متحده اضافه شدند. این فهرست مارکت‌پلیس‌هایی را معرفی می‌کند که نگرانی زیادی بابت فروش محصولات جعلی و حتی کلاه‌برداری در آن‌ها وجود دارد. آمازون به‌شدت با این اقدام مخالفت کرد و ادعاهای وارده را نادرست دانست. این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «این عمل که انگیزه‌‌ای سیاسی‌محور دارد، یکی دیگر از اقدامات دولت ترامپ برای انتقام‌گیری از آمازون است».
دیدگاه شما در‌این‌باره چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/177949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد