نسیم گیلان

آخرين مطالب

مشترکان در دریافت اینترنت ثابت، قدرت انتخاب دارند علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مشترکان در دریافت اینترنت ثابت، قدرت انتخاب دارند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6415072
k ٢.٢
٩
ایسنا / به گفته مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، مشترکان اینترنت ثابت می‌توانند با مراجعه به سامانه xdslplus.ir، از سردرگمی بین اپراتورهای خدمات‌دهنده سرویس‌های ثابت رها شوند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه مشتریان سرویس‌های ثابت به آدرس xdslplus.ir را در راستای تمرکز بر کیفیت سرویس‌های ارائه شده در حوزه اینترنت ثابت راه‌اندازی کرده است، برای اینکه اپراتورها در یک ضرب‌آهنگ متناسب به درخواست‌ها پاسخ دهند و سرویس‌های مورد نظر را ارائه کنند.
با راه‌اندازی این سامانه مشتریان سرویس‌های ثابت می‌توانند درخواست خود را از طریق این پنجره واحد ارائه کنند و در همین زمان می‌توانند گزینه‌هایی که در مکان مورد نظر سرویس می‌دهند را انتخاب کنند. مشتریان می‌توانند همزمان با این سامانه از سامانه نت‌سنج‌پلاس سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف مطلع شده و انتخاب بهتر و جهت‌دارتری داشته باشند. یکی از مزیت‌های این سامانه مشخص شدن علت تاخیر ارائه سرویس از طرف اپراتورها است و به دلیل اینکه تمام درخواست‌ها از یک سامانه ارائه می‌شود، امکان ریشه‌یابی مشکلات و کمبودها وجود دارد.
در این راستا و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدمحمد امامی -مدیر کل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات با اشاره به اهداف راه‌اندازی سامانه xdslplus.ir، اظهار کرد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از سردرگمی بین اپراتورهای خدمات‌دهنده سرویس‌های ثابت رها شوند، زیرا وقتی به سامانه مراجعه می‌کنند، می‌توانند تمام شرکت‌های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت ارائه می‌دهند را مشاهده کنند و با مقایسه از بین آنها بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب کنند. بزرگترین هدفی که با راه‌اندازی این سامانه دنبال می‌شود، شفافیت در مورد امکانات شرکت‌های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان کمک می‌کند انتخاب بهتر و راحت‌تری داشته باشند.
برخورداری یکسان مشترکان از امکانات اینترنت ثابت
وی با بیان اینکه شفافیت ایجاد شده با این سامانه باعث می‌شود که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای برخی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به‌صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده کنند، گفت: مشترکان می‌توانند تمام مراحل ثبت‌نام تا تحویل اینترنت ثابت را از طریق سامانه پیگیری کنند و در این بازه زمانی 48 ساعته ثبت‌نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد. تجمیع اطلاعات اپراتورها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آنها فراهم می‌کند و این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند راحت‌تر از امکانات اینترنت ثابت بهره‌مند شوند.
مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه سامانه Xdslplus.ir به‌طور اتوماتیک به سامانه اپراتورها متصل است، گفت: ظرفیت امکانات اپراتورها در مراکز، بدون دخالت آنها در سامانه ثبت می‌شود و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می‌شود. راه‌اندازی این سامانه باعث شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است. با وجود این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی شود، در این سامانه در دسترس است و مشترکان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
امامی با بیان اینکه تعداد اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت بزرگ شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه موجب می‌شود مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت‌های کوچک‌تر برای مردم شناخته شوند و حق انتخاب بهترین ارائه‌دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می‌برد. مشترکان می‌توانند در صورت هرگونه مشکل در سامانه و اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت، از طریق سامانه 195.ir یا شماره تلفن 195 شکایات و مشکلات خود را ثبت کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرند.
بر اساس این گزارش، در گام اول پس از ورود به سامانه Xdslplus.ir با اعلام شماره تماس، اطلاعات شرکت‌هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت ارائه می‌دهند اعلام می‌شود و مشترک می‌تواند با مراجعه به سامانه نت‌سنج‌پلاس که در پایین صفحه قرار دارد، کیفیت شرکت‌های خدمات‌دهنده‌ اینترنت را مشاهده و بر اساس کیفیت شبکه و نیازمندی‌های خود در حوزه اینترنت ارائه‌دهنده مناسب را پس از مقایسه انتخاب کند.
در گام دوم؛ مشترک پس از انتخاب یکی از خدمات‌دهندگان اینترنت ثابت با استفاده از لینک مربوط وارد سامانه ارائه‌دهنده خدمات شده و پس از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهد و پس از آن می‌تواند با انتخاب گزینه پیگیری وضعیت در سامانه https://xdslplus.ir یا سرشماره #8010* مراحل ثبت‌نام خود را پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مشکلات احتمالی مطلع شوند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/177960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری