نسیم گیلان

آخرين مطالب

AMD به لپ‌تاپ‌های Modern 14 MSI روح تازه‌ای می‌بخشد علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - AMD به لپ‌تاپ‌های Modern 14 MSI روح تازه‌ای می‌بخشد 4
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6414170
٩٨
٠
شهر سخت افزار / MSI در حال آماده‌شدن برای معرفی لپ‌تاپ‌های Modern 14 خود که به سری 4000 پردازنده‌های 7نانومتری AMD Ryzen mobile (همان APUهای Renoir) مجهز هستند، است. البته MSI این محصولات را هنوز به‌صورت رسمی معرفی نکرده‌است. اما @_rogame، افشاگر معروف حوزه سخت‌افزار، این لپ‌تاپ‌ها را در وبسایت AMD مشاهده کرده‌ است.
باتوجه به اینکه این لپ‌تاپ‌ها فقط از نظر سخت‌افزاری ارتقا یافته‌اند، این سری جدید، با سری قبل خود تفاوت محسوس ظاهری نخواهند داشت. MSI برای جلوگیری از ابهام، به لپ‌تاپ‌های شامل سخت‌افزار AMD پسوند B4M و به لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده‌های اینتل استفاده می‌کنند، پسوند B10R اضافه کرده‌ است.
ابعاد لپ‌تاپ Modern 14، بصورت 319 x 220.2 x 16.9 میلی‌متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. این لپ‌تاپ دارای یک اسکلت آلومینیمی است و در رنگ‌های مشکی عقیقی و آبی قابل خرید است. این طراحی مدرن به لپ‌تاپ اجازه می‌دهد که نسبت «صفحه به بدنه» خود را به 90% نزدیک کند. این باعث می‌شود که لپ‌تاپ حاشیه‌های بسیار نازکی داشته‌باشد. با این وجود، MSI باز هم توانسته یک وب‌کم HD را در این حاشیه جای‌دهد.
نمایشگر IPS 14 اینچی Modern 14 قادر به نمایش تصاویر با رزولوشن 1920 x 1080 (Full HD) است. البته در مورد نرخ نوسازی (Refresh Rate) این نمایشگر حرفی زده نشده‌است. لپ‌تاپ Modern 14 شامل یک کیبورد ارگونومیک به‌همراه نور پشت‌زمینه سفید است که به کاربر اجازه می‌دهد تا در محیط‌های تاریک هم به‌راحتی از لپ‌تاپ خود استفاده کند.
در حال حاضر پنج پردازنده‌ی Ryzen 4000 U-series با معماری Zen2 در خانواده‌ی AMD Renoir وجود دارد. MSI لپ‌تاپ‌های Modern 14 را به Ryzen 5 4500 U و Ryzen 7 4700 U مجهز می‌کند. پردازنده‌ی اول، شامل 6 هسته و 6 رشته است که هرکدام دارای فرکانس پایه 2.3GHz و فرکانس بوست 4GHz هستند و پردازنده‌ی دوم، دارای 8 هسته و 8 رشته است که فرکانس پایه‌ی آنها 2.3GHz و فرکانس بوست آنها 4.1GHz خواهد بود.
نسخه‌های قبلی Modern 14 حاوی یک پردازنده‌ی اینتل نسل دهم (Comet lake U-series) و یک کارت گرافیک پایین‌رده‌ی Nvidia MX350 یا MX330 بود. سری Ryzen 4000 این لپ‌تاپ‌ها نیز باتوجه به اینکه این APUها شامل یک پردازنده‌ی مجتمع گرافیکی خوب است، از نظر گرافیکی هم عملکرد قابل قبولی خواهند داشت. Ryzen 5 4500 U حاوی 6 واحد پردازشی (Compute Unit) Vega با فرکانس 1500MHz است. Ryzen 7 4700 U نیز شامل 7 واحد پردازشی با فرکانس 1600MHz خواهد بود.
بزرگترین تغییر در مدل AMD این لپ‌تاپ‌ها مربوط به اسلات‌های DDR4 SO-DIMM موجود داخل آنها است. در ورژن اینتل، Modern 14 فقط دارای یک اسلات DDR4 SO-DIMM است که از ماژول‌های رم DDR4-2666 و تا بیشینه‌ی 32GB پشتیبانی می‌کند. مدل AMD دارای دو اسلات خواهد بود که از ماژول‌های رم DDR4-3200 و تا حداکثر 64GB پشتیبانی می‌کند.
این لپ‌تاپ‌ها دارای فقط یک اسلات M.2 PCIe 3.0 برای درایو حافظه است. اما این اسلات با هر دو مدل درایوهای PCIe یا SATA سازگاری دارد. قابلیت‌های اتصال به اینترنت برای هر مدل متفاوت است. MSI دو حالت را معرفی کرده‌است: Wi-Fi 5 با بلوتوث 5 یا Wi-Fi 6 با بلوتوث 5.1.
Modern 14، شامل دو پورت USB 2.0 Type-A، یک پورت HDMI و یک پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C می‌باشد. این لپ‌تاپ‌ها از جک 3.5میلی‌متری هدفون و کارت‌خوان microSD نیز پشتیبانی می‌کنند و از اسپیکرهای 2 واتی برای تولید صدا استفاده می‌کند.
MSI لپ‌تاپ‌های Modern 14 خود را به یک باتری لیتیوم-پلیمری سه سلولی با توان 52 وات‌ساعت مجهز کرده‌است. پس با در نظر گرفتن اینکه Ryzen 5 4500 U و Ryzen 7 4700 U هر دو 15 واتی هستند، مصرف زیادی نخواهند داشت.
MSI برای این محصولات، عمر باتری 10 ساعتی درحین‌کار (on-the-go) را اعلام نموده‌است، که این با عمر باتری بقیه‌ی دستگاه‌هایی که از Ryzen 4000 استفاده می‌کنند، همسو است. این لپ‌تاپ‌ها از یک آداپتور 65 واتی برای شارژ باتری خود بهره می‌برند و وابسته به انتخاب شما به یکی از ویندوزهای 10 Home یا Pro مجهز خواهدشد.
HIDevolution، که یکی از سازندگان «ساخت پس از سفارش» (build to order) MSI است، ساخت Modern 14 را در دستورکار خود قرار داده‌است. مدل Ryzen 5 4500 U با 8GB رم DDR4 و 256GB SSD با قیمت 649 دلار و مدل Ryzen 7 4700 U با همان مشخصات قبل با قیمت 749 دلار به‌فروش می‌رسد. مدل Ryzen 5 4500 U در ماه ژوئن (خرداد) عرضه خواهدشد. اما از تاریخ عرضه‌ی مدل Ryzen 7 4700 U اطلاعاتی در دسترس نیست.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/177974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد