نسیم گیلان

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در گیلان:

هدف امام خمینی(ره) اشاعه فرهنگ اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) بود سياسي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، توسعه اسلام و قدرت امت اسلامی و اشاعه فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) را دومین هدف امام دانست و خاطرنشان کرد: امروز اندیشه امام و اندیشه ملت ایران در سایه اسلام ناب محمدی(ص) شگل گرفته است.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان در مراسم بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی که در مصلی رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان و نوجوان با اندیشه های امام خمینی(ره)، اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) که از سال 1342 آغاز شد سه هدف اساسی را دنبال می کرد.
وی نخستین هدف نهضت امام خمینی(ره) را سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران دانست و افزود: امام به عنوان یک مرجع دینی دوران فقاهت و معرفت و عرفان و سیاست را در حوزه علمیه طی کرده و خودسازی و تهذیب را سرلوحه خویش قرار داده بود. در واقع امام با خودسازی و تهذیب توانست این نهضت عظیم را که نمونه آن جز در تاریخ انبیای الهی مشاهده نشده، رهبری کند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه شاگردان تربین یافته در مکتب امام او را در این مسیر بزرگ همراهی کردند، گفت: امام خمینی(ره) همه سختی ها و ناملایماتی را که در این مسیر برایش ایجاد شد را به جان خرید تا بتواند به اهداف بلندش دست پیدا کند.
آیت الله فلاحتی قیام 15 خرداد را نقطه آغاز حرکت انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بنا به تعبیر معمار کبیر انقلاب، قیام 15 خرداد اسطوره قدرت رژیم ستمشاهی را در هم شکست. سرزمین ایران که مورد توجه انبیای تاریخ بشر بود، در دست شاهان نالایق قرار داشت و مردم حت ذلت و تحقیر بودند لذا امام در گام نخست طومار حکومت 2500 ساله شاهنشاهی ایران به ویژه رژیم منحط و فاسد و وابسته پهلوی را برچید و خدا به او کمک کرد.
وی کار کردن برای رضای خدا را موجب پیروزی و موفقیت دانست و یادآور شد: تجربه 41 ساله انقلاب اسلامی به ما نشان داد که همه دشمنان داخلی و خارجی با همه امکانات مالی و نیروی انسانی خود نیز نتوانستند راه امام را از مسیر الهی خویش منحرف کنند لذا اگر مسئولان در نظام اسلامی رضای خدا را در نظر بگیرند و از هوی و هوس نفسانی پرهیز کنند، هدایت خداوند شامل حال آنان خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به سابقه درخشان ایران و ایرانی در تفکر و دانش و دین، متذکر شد: تاریخ 2500 ساله شاهنشاهی به ملت ایران باورانده بود که حاکمان سلطه جو ولو فاسد باید بر گرده آنان حکمرانی کنند و لذا حکومت رژیم منحوس پهلوی معلول ریشه دواندن اندیشه حاکمان فاسد در لا به لای اندیشه ملت ایران بود، اما امام خمینی، این بنیانگذار عظیم الشان تاریخ بشر توانست این اندیشه ذلت بار را بزداید و اندیشه ای جدید بر مبنای انبیا و اولیا و اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) را معرفی کند و امروز پس از گذشت 41 سال با همه فراز و فرودها و ریزش ها و رویش ها هنوز ستون خیمه انقلاب استوار است.
امام جمعه رشت توسعه اسلام و قدرت امت اسلامی و اشاعه فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) را دومین هدف امام دانست و خاطرنشان کرد: امام در طول 41 سال گذشته ملتی ساخت که توانسته در محاسبات دنیا تحول ایجاد کند و امروز اندیشه امام و اندیشه ملت ایران در سایه اسلام ناب محمدی(ص) شگل گرفته است.
وی با اشاره به تقابل جامعه آمریکایی و ملت ایران، اضافه کرد: امروز رجاله های آمریکا از طریق امپراطوری رسانه حرکت توفنده مردم کشورشان را متاثر از حرکت ملت ایران اعلام می کنند لذا جمهوری اسلامی هراسی ندارد و این باور شما مایه افتخار ماست، اما شاهد تحقق سخن امام مبنی بر صدور انقلاب هستیم که برخی آن را جدی نگرفته بودند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه به عنوان یک منطق و عقیده، بلکه به عنوان یک پروژه میدانی برای همه ملت ها نسخه پیچی شده است، عنوان کرد: امروز ملت ها این نسخه را پذیرقته اند و آمریکا شاهد اضمحلال درون سازمانی خود در بخش های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است.
وی حلاوت عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را ثمره انقلاب امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: امام راحل با برچیدن حکومت 2500 ساله شاهنشاهی در ایران و پیشرفت و توسعه اسلام برای هدف نهایی خود که همانا تقرب انسان به خداست، زمینه سازی کرد. خداوند متعال 600 سال پس از حضرت عیسی مسیح(ع) رسول گرامی اسلام(ص) را با همان اهداف مقدس، یعنی «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّهٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ...» مبعوث کرد.
امام جمعه رشت، بندگی خدا و پیروی نکردن از طاغوت را دو رسالت اصلی پیامبران امت دانست و تصریح کرد: خداوند تمشیت امور مادی را در انسان به ودیعه قرار داده و لذا باید مسیر سعادت را بیاموزیم که آن تقرب به خدا و دوری از گناهان است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی عزت والا کسب کردند و از تحقیر قدرت های سلطه خارج شدند، گفت: حکومت شاهنشاهی هرگز در مخیله نسل های آتی نمی گنجد، زیرا امام خمینی(ره) با نهضت خود مردم را از انزوای جهانی بیرون آورد و یک ملت قدرتمند را معرفی کرد که به اذعان اندیشمندان و سیاسامداران غربی امروز به سمت ابرقدرت شدن با سرعت در حال حرکت است.
وی یکی از نشانه های قدرت ایران اسلامی را در موشک باران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در غرب آسیا دانست و تاکید کرد: هیچ کشوری جرات نمی کند حتی یک گلوله به سمت یک سرباز آمریکایی شلیک کند؛ این در حالی است که تلفات مالی و جانی پایگاه عین الاسد سال های آینده مشخص خواهد شد. هدف قرار دادن گران ترین پهپاد آمریکا و ارسال نفتکش های ایرانی به ساحل کارائیب گوشه ای دیگر از قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امام با اندیشه اسلام و قرآن جامعه بشری را اصلاح کرد، گفت: بنا به فرمایشات معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری آینده بسیار روشن است، اما برای رسیدن به این آینده روشن باید مسئولان مسئولیت پذیر باشند و از ارزش های انقلاب غافل نشوند. همچنین برقراری وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان ضرورت دارد.
وی از مسئولان خواست از تنبلی و کسالت پرهیز کنند و فریب لبخندها و وعده های دشمنان را نخوردند و اضافه کرد: در سابه اسلام و قرآن و اندیشه های امام و رهنمودهای رهبری می توانیم آینده ای روشن تر داشته باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/178024/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور

تامین نفت سفید 11 هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

قابل توجه فعالان اقتصادی

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد