نسیم گیلان

آخرين مطالب

محبوبیت ناگهانی برنامه حذف اپلیکیشن‌های چینی علمي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - محبوبیت ناگهانی برنامه حذف اپلیکیشن‌های چینی 2
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6417709
٠
٠
زومیت / ظاهرا Remove China Apps که برای حذف اپلیکیشن‌های چینی استفاده می‌شود به‌تازگی شدیدا توسط کاربران هندی گوگل پلی موردتوجه قرار گرفته است.
طی چند وقت اخیر افراد زیادی رفتارهای ضدچینی از خود نشان داده‌اند و اعلام خبری جدید در این رابطه اتفاقی تعجب‌برانگیز به‌حساب نمی‌آید. تقریبا تمامی ساکنان کشورها اعتقاد دارند که عامل اصلی دنیاگیری ویروس کرونا، چین است و به‌همین دلیل همواره به انتقاد از دولت این کشور پرداخته‌اند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌طور کلی رابطه‌ی چین با کشورهای خارجی نظیر ایالات متحده و هند در وضعیت مساعدی قرار ندارد. در همین حین مدتی پیش و به‌طور دقیق‌تر در روز 17 مه 2020 (28 اردیبهشت 1399) شاهد ظاهر شدن اپلیکیشنی تحت عنوان Remove China Apps در گوگل پلی استور بودیم.
این اپلیکیشن همانطور که از نامش پیدا است به کاربر امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های ساخت چین را در گوشی پیدا و آن‌ها را حذف کند. این اپلیکیشن که مخصوص گوشی‌های اندرویدی است توانسته در عرض حدودا دو هفته توجه کاربران بسیار زیادی را جلب کند. درواقع آمار نشان می‌دهند Remove China Apps در حال حاضر در صدر جدول برترین اپلیکیشن‌های رایگان گوگل پلی در هند قرار دارد. شمار دانلودهای اپلیکیشن Remove China Apps امروزه مرز یک میلیون‌بار را رد کرده است که بخش عظیم این عدد ازسوی کاربران چین به‌دست آمده.
ظاهرا Remove China Apps توسط استارتاپی هندی با نام وان‌‌تاچ اپ‌لبز (OneTouch AppLabs) ساخته شده است و در بخش توضیحات آن در فروشگاه گوگل پلی شاهد این عبارت هستیم :‌«اپلیکیشن Remove China Apps برای اهداف آموزشی و صرفا به‌منظور شناسایی کشور سازنده‌ی اپلیکیشنی خاص، توسعه‌ داده شده است». با این‌حال آن‌طور که کاربران می‌گویند، Remove China Apps تنها اپلیکیشن‌های چینی را اسکن می‌کند. به‌علاوه Remove China Apps به‌دنبال پیدا کردن اپلیکیشن‌های چینی، به‌صورت مستقیم گزینه‌ای روی صفحه ظاهر می‌کند که با فشردن آن می‌توانید اپلیکیشن‌های چینی را از دستگاه اندرویدی خود حذف کنید.
توسعه‌دهندگان Remove China Apps در بخش توضیحات آن نوشته‌اند که این ابزار می‌تواند بر اساس تحقیقات روی بازار، اپلیکیشن‌های چینی را شناسایی می‌کند. با این‌حال توسعه‌دهندگان Remove China Apps می‌گوید تضمین نمی‌دهند که این اپلیکیشن همواره دقتی کامل داشته باشد و اپلیکیشن‌های چینی را به‌شکلی درست شناسایی کند.
کارشناس رسانه‌ی Android Authority می‌گوید اپلیکیشن Remove China Apps را روی گوشی پیکسل 3 دانلود کرده است. ظاهرا این اپلیکیشن پس از یک‌بار اسکن گوشی توانسته Mi Remote شیائومی و TikTok را به‌عنوان اپلیکیشن‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان چینی ساخته شده‌اند، شناسایی کند. با این‌حال Remove China Apps نتوانست پاب‌جی موبایل را به‌‌عنوان اپلیکیشنی چینی شناسایی کند. در نظر داشته باشید که این بازی توسط توسعه‌دهنده‌ای چینی با نام تنسنت گیمز (Tencent Games) ساخته شده است.
کاربران همچنین ادعا می‌کنند Remove China Apps نمی‌تواند اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های شرکت‌های چینی نصب شده‌اند را شناسایی کند. درواقع Remove China Apps تنها توانایی بررسی و شناسایی اپلیکیشن‌هایی را دارد که کاربر به‌صورت دستی آن‌ها را ازطریق گوگل پلی یا دیگر فروشگاه‌های اپلیکیشن‌محور متفرقه روی دستگاه خود نصب کرده است. با در نظر گرفتن این توضیحات متوجه می‌شویم که Remove China Apps آن‌قدر هم اپلیکیشن دقیقی نیست و نمی‌تواند یکایک اپلیکیشن‌هایی را که توسط توسعه‌دهندگان چینی ساخته شده‌اند شناسایی کند. به‌علاوه احتمالا این اپلیکیشن روی تمامی گوشی‌ها در تمامی مناطق دنیا کار نمی‌کند.
به‌منظور استفاده از اپلیکیشن Remove China Apps نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید و روند شناسایی اپلیکیشن‌های چینی ازطریق آن در زمانی سریع انجام می‌پذیرد. با این‌حال باید در نظر داشته باشید که Remove China Apps برخی از داده‌های گوشی شما نظیر نسخه‌ی اندروید، شمار کلیک‌ها روی قابلیت‌های خود اپلیکیشن، زبان مورداستفاده در دستگاه، نسخه‌ی اپلیکیشن‌های نصب‌شده، زمان و موارد دیگر را جمع‌آوری می‌کند و در دسترس توسعه‌دهنده قرار می‌دهد.
به‌نظر می‌رسد وان‌تاچ اپ‌لبز توسعه‌دهنده‌ای نوپا است، زیرا بررسی پلی استور نشان می‌دهد Remove China Apps تنها اپلیکیشن این توسعه‌دهنده است که توانسته وارد فروشگاه آنلاین گوگل شود. همچنین وب‌سایت این گروه توسعه‌دهنده روز هشتم مه 2020 (19 اردیبهشت 1399) راه‌اندازی شده است. قوانین پلی استور گوگل به‌وضوح اعلام می‌کنند هیچ اپلیکیشنی اجازه ندارد در عملکرد اپلیکیشن‌های دیگرِ نصب‌شده روی دستگاه، مداخله کند. فعلا بااطمینان نمی‌دانیم که Remove China Apps قانون یادشده را نقض می‌کند یا خیر، با این‌حال اگر این قانون توسط Remove China Apps نقض شود، بدون‌شک گوگل به‌زودی آن را از روی پلی استور برمی‌دارد.
شما چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/178050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها