نسیم گیلان

آخرين مطالب

سوت آغاز لیگ دسته اول فوتبال با بازی های سخت خانگی نمایندگان گیلان ورزشي

سوت آغاز  لیگ دسته اول فوتبال با بازی های سخت خانگی نمایندگان گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور پس از وقفه بیش از سه ماهه با انجام بازی های سخت خانگی برای نمایندگان گیلان دوباره آغاز می شود.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور رقابت های ورزشی در رشته های مختلف متوقف ومسابقات لیگ های مختلف فوتبال نیز تعطیل شد و هم اینک با توجه به آرامش نسبی این بیماری، رقابت های لیگ های مختلف فوتبال دوباره از سر گرفته شد و بنابراین هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول از غروب سه شنبه دهم تیرماه آغاز می شود.
البته یک دیدار معوقه از رقابت های لیگ دسته اول کشور نیز هفته گذشته بین تیم های سپیدرود و هوادار تهران در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار که در نهایت تیم هوادار تهران با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید اما هفته بیست و هفتم این مسابقات همزمان و با انجام 9 بازی برگزار می شود.
با این وجود، تیم های فوتبال داماش گیلانیان و ملوان بندرانزلی دو نماینده استان گیلان در این رقابت ها باید در خانه رو در روی حریفان خود قرار گیرند که هر دو تیم نیز باید در بازی های سختی در دیدارهای خانگی به مصاف رقبای خود بروند.
تیم فوتبال داماش گیلانیان که تاکنون موفق ترین نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول محسوب می شود باید در هفته بیست و هفتم این مسابقات در ورزشگاه سردارجنگل رشت رو در روی تیم خوشه طلایی ساوه قرار گیرد.
داماشی ها که رقابتهای لیگ دسته اول را بسیار خوب شروع کرده و در نیم فصل اول نیز نتایج قابل قبولی کسب کرده بودند، با شروع نیم فصل دوم به دلیل مشکلات مالی فراوان دچار بحران های زیاده شده و حتی به دلیل مشکلات مالی در یک بازی خارج از خانه، حضور نیافتند.
همچنین تمرینات این تیم نیز حتی در بازی های خانگی نصف و نیمه دنبال می شد که این امر سبب شد تا این تیم از نیمه اول جدول رده بندی جدا و به نیمه دوم سقوط کند و البته هنوز این مشکلات مالی پابرجاست اما طرفداران تیم امیدوارند که داماش حداقل در بازی های خانگی نتایج خوبی را کسب و در نهایت بتواند سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کند.
البته داماش در شرایطی باید رو در روی تیم خوشه طلایی ساوه که یکی از تیم های قدرتمند فصل جاری لیگ دسته اول بشمار می رود، قرار گیرد که از وجود تماشاگران خود محروم است چون به دلیل وجود شرایط کرونایی در کشور، تمامی بازی های فوتبال در لیگ های مختلف بدون حضور تماشاگر دنبال می شود.
از طرف دیگر هر سه نماینده استان گیلان از طرفداران و هوادارن زیادی برخوردارند و به طور حتم عدم حضور تماشاگران در رقابت های خانگی، تاثیر منفی بر روند بازی های آنان خواهد گذاشت اما با توجه به شرایط موجود، نمایندگان فوتبال گیلان باید به بازی های بدون حضور تماشاگر ، عادت کنند.
به هرترتیب تیم فوتبال داماش گیلانیان در شروع مجدد رقابت های لیگ دسته اول بازی سختی را باید مقابل تیم خوشه طلایی ساوه برگزار کند چون تیم خوشه طلایی ساوه نیز در این دیدار چشم به پیروزی دوخته تا با کسب هر سه امتیاز این بازی، همچنان یکی از مدعیان قهرمانی و یکی از مدعیان صعود به رقابت های لیگ برتر باشد.
هم اینک نیز در جدول رده بندی این رقابت ها و تا پایان هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان با حضور 18 تیم، خوشه طلایی ساوه با 45 امتیاز در مکان سوم و داماش گیلانیان با کسب 32 امتیاز در مکان یازدهم جدول رده بندی قرار دارند.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور که یکی از تیم های قدیمی و پرطرفدار شهرستانی در کشور بشمار می رود در هفته بیست و هفتم این رقابتها باید در یک دیدار خانگی مقابل تیم بادران تهران صف آرایی کند.
تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که تاکنون ضعیف ترین نتایج را در بین نمایندگان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول و همچنین ضعیف ترین نتایج را در طول تاریخ حضورش در رقابتهای لیگ دسته اول کسب کرده نیز باید بدون حضور طرفدارانش به مصاف تیم بادران تهران برود.
با این وجود مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تیم ملوان مصمم هستند تا در این دیدار خانگی برابر حریف خود به برتری رسیده تا بتوانند خود را از تیم های انتهای جدول رده بندی جدا کرده و تا حدی از منطقه خطر سقوط فاصله بگیرند.
اما در نقطه مقابل تیم فوتبال بادران تهران نیز که یکی از تیم های خوب فصل جاری لیگ دسته اول بشمار می رود در این دیدار خارج از خانه مترصد پیروزی است تا به تیم های صدرجدولی نزدیکتر شود.
یکی از امتیازات بزرگ تیم بادران تهران در این بازی خارج از خانه، عدم حضور طرفداران پرشور ملوان بندرانزلی است که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی نمی توانند در این دیدار تیم خود را همراهی کنند و از طرف دیگر گفته می شود که تعدادی از بازیکنان ملوان مشکوک به کرونا هستند که این امر نیز سبب می شود تا ملوانان با تیم ناقص تری رو در روی بادران قرار گیرند.
به هرحال تیم فوتبال ملوان بندرانزلی نیز باید در یک دیدار خانگی سخت به مصاف تیم بادران تهران برود اما طرفداران این تیم انتظار دارند که ملوانان در بازی خانگی برابر تیم بادران به برتری دست یابد تا این تیم طعم شیرین پیروزی را در آغاز مجدد رقابت های لیگ دسته اول بچشد.
در جدول رده بندی رقابت ها نیز ، تیم فوتبال بادران تهران با کسب 41 امتیاز در مکان ششم جدول رده بندی قرار دارد و اگر بتواند برابر ملوان پیروز شود به طور حتم در جدول رده بندی صعود خواهد کرد و به تیم های صدرجدولی نزدیکتر می شود.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی تا پایان هفته بیست و ششم رقابت های لیگ دسته اول با کسب 24 امتیاز در مکان هفدهم قرار دارد که به طور حتم این تیم نیازمند کسب این سه امتیاز خانگی برابر تیم بادران است تا با پیروزی بتواند شانس خود را برای ماندن در لیگ دسته اول افزایش دهد.
تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان که مانند دو نماینده دیگر این استان از تیم های پرطرفدار کشور محسوب می شود، باید در هفته بیست و هفتم این مسابقات در دیداری خارج از خانه رو در روی تیم قشقایی شیراز قرار گیرد.
سپیدرودی ها که تنها بازی معوقه رقابت های لیگ دسته اول را هفته گذشته برابر تیم هوادار تهران در رشت برگزار و در نهایت با شکست مواجه شد، نیاز مبرم به کسب امتیاز در این بازی خارج از خانه دارد تا خود را از تیم های انتهای جدولی جدا سازد.
سرخپوشان رشتی گرچه در دیدار برابر هوادار تهران بازی تاحدی قابل قبولی را ارائه کردند اما همچنان اشتباهات فردی بازیکنان این تیم زیاد و همچنین بازیکنان این تیم در نواختن ضربه نهایی ناتوان هستند که این امر موجب می شود تا تیم های حریف با حداقل موقعیت به گل برسند اما سپیدرودی ها نمی توانند از فرصت های خود سود ببرند.
با این وجود تیم فوتبال سپیدرود رشت برای کسب امتیاز به خصوص برای پیروزی رو در روی تیم قشقایی قرار خواهد گرفت که اگر این تیم بتواند در این بازی خارج از خانه پیروز شود، به طور حتم چند پله در جدول رده بندی صعودخواهد کرد.
هم اینک تیم فوتبال قشقایی شیراز با کسب 29 امتیاز در مکان دوازدهم و تیم سپیدرود رشت با کسب 26 امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند و با توجه به وضعیت جدول و نزدیکی امتیازات تیم ها ، سپیدرود با پیروزی برابر قشقایی می تواند با این تیم هم امتیاز و از منطقه خطر سقوط فاصله بگیرد.
یکی از مربیان پیشکسوت و باسابقه فوتبال گیلان و کشور نیز در خصوص آغاز مجدد لیگ دسته اول فوتبال در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در وهله اول حفظ سلامت جامعه، بازیکنان و افراد مرتبط با مسابقه بسیار مهم است و برای آغاز لیگ های فوتبال باید تمامی شرایط برای حفظ جان این افراد سنجیده شود.
مجید جهانپور در خصوص برگزاری رقابت ها آنهم بدون حضور تماشاگر تصریح کرد: به طور حتم برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگر بهتر از تعطیلی لیگ است چون طرفداران تیمها می توانند بازیهای تیم مورد علاقه خود را از تلویزیون نظاره گر باشند و در ادامه نیز می توان بنا به دستور مسئولان بهداشتی و با توجه به شرایط، با کم کردن ظرفیت ورزشگاه ها، حتی بازی ها را با حضور تماشاگر برگزار کرد.
وی تصریح کرد: مشاهده بازی های فوتبال یک اوقات فراغت مناسب برای مردم ورزشدوست بشمار می رود و هم اینک که با بحران کرونا مواجه هستیم، تماشای بازی های فوتبال می تواند بهترین شیوه گذران اوقات فراغت برای قشر زیادی از جامعه باشد.
اما یکی دیگر از کارشناسان باسابقه و سرمربی اسبق تیمهای فوتبال استان گیلان در این خصوص در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: در شرایط کنونی انجام بازی های فوتبال در لیگ های مختلف آن هم بدون حضور تماشاگر بهترین تصمیم است.
امید هرندی افزود: البته تماشاگران و طرفداران، مالک های اصلی ورزش کشور هستند و به طور حتم طرفداران مهمترین سرمایه هر تیم محسوب می شوند اما در شرایط کنونی و با توجه به اینکه با بیماری خطرناک کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، باید رقابت ها را بدون حضور تماشاگر برگزار کرد تا از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: اما این امر طلب می کند که به طور حتم بازی های مهم و حساس از تلویزیون پخش شود که در این راستا، دست اندرکاران فوتبال و مسئولان دولتی باید شرایطی را فراهم کنند تا بازی های حساس فوتبال به طور مستقیم از شبکه های استانی پخش شود.
وی بیان کرد: از طرف دیگر تاکید مسئولان دولت و وزارت بهداشت این است که مردم در خانه بمانند و این بهترین فرصت است که با شروع مجدد لیگ های فوتبال، این بازی ها به طور مستقیم پخش شود تا مردم از خانه خود نظاره گر بازی های مهم باشند و با این کار می توانیم یک روز خوب را برای مردم آن هم با ماندن در خانه فراهم کنیم.
به هرحال باید منتظر ماند و دید که سه نماینده فوتبال گیلان در آغاز مجدد رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور چه نتایجی را رقم خواهند زد که در این بین، تیم سپیدرود رشت در دیدار خارج از خانه چه نتیجه ای را کسب می کنند و تیم های داماش گیلانیان و ملوان بندرانزلی نیز در بازی های خانگی خود آنهم بدون حضور تماشاگران و طرفداران خود برابر حریفان خود به چه نتیجه ای دست خواهند یافت.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/183050/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد